Flykirkegård ved Mojave Airbase, Nevada US~
Fra : Line & Bjarne

Dato : 30-03-05 17:58

Hej i gruppen

Har flere steder set omtalt, at der ved Mojave Airbase i Nevada USA, skulle
være en kæmpestor flykirkegård og flyparkeringsplads. Jeg har ikke kunnet
finde ret meget information om dette og om hvor det helt præcis ligger. Kan
nogen hjælpe med links til hjemmesider eller med billeder fra området?
Skal på bilrundrejse i området til efteråret, og ville måske lige køre
forbi, hvis ikke det er for stor omvej. Håber nogen kan hjælpe...

Mvh Bjarne

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-03-05 18:14

"Line & Bjarne" <bjarneline@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Skal på bilrundrejse i området til efteråret, og ville måske lige køre
> forbi, hvis ikke det er for stor omvej. Håber nogen kan hjælpe...

Her er noget:

http://www.cruisinaltitude.com/airports/mhvcaus.htm

mvh
Preben

Fra : flimmer

Dato : 30-03-05 22:50

> [...]
> Skal på bilrundrejse i området til efteråret, og ville måske lige køre
> forbi, hvis ikke det er for stor omvej. Håber nogen kan hjælpe...

Hej Bjarne

Du bliver skuffet, der er ikke meget at se i Mojave.

Jeg har været der to gange, senest i november på vej til Vegas og du kan
ikke komme tæt på.

Det er udelukkende civile fly og det er ikke alt sammen udrangerede fly, det
er ren lager.
Eksempelvis har Virgin 747'ere stående.

Tjek Google og skriv Mojave Airport, så er der masser af info og billeder.

Skal du ud og se på rigtige gamle fly, som B52 og andet fra tidligere tider,
så skal du efter sigende til Tuscon i Arizona, noget sydligere end Mojave.
her ligger Pima Air Force Base og her kan du få din lyst styret.

http://www.pimaair.org/geninfo.htm#Walk

Stig

Fra : Christian

Dato : 31-03-05 19:57

> [...]
> så skal du efter sigende til Tuscon i Arizona, noget sydligere end Mojave.
> her ligger Pima Air Force Base og her kan du få din lyst styret.

har selv været der 4 gange, og Mojave er en joke...Pima er super!, der er
både museum og AMARC tour

http://www.dm.af.mil/AMARC/aerial_gallery.html

men man må ikke gå ud blandt flyene, da det jo er en militær base!, der
ligger også nogle private 'ophuggere' ved siden af, måske hvis du er heldig
får du lov til at se hvad de laver..

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 10:15

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message
[klip]
Mojave.

Og når du alligevel er på de kanter, kan jeg varmt anbefale et besøg på
Titan Missile Museum: http://www.pimaair.org/tmm/

Det er ret spændende at besøge det topsikrede, underjordiske anlæg, hvor man
24 timer i døgnet sad klar til at fyre et atommisil afsted. Der er
rundvisning med guide i de underjordiske faciliteter - ret spændende, hvis
man er til sådan noget.

Hilsen Torben
www.bikertorben.dk
www.mc-rejser.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 21:14

"Line & Bjarne" <bjarneline@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skal på bilrundrejse i området til efteråret, og ville måske lige køre
> forbi, hvis ikke det er for stor omvej. Håber nogen kan hjælpe...

Prøv evt. i News:alt.binaries.pictures.aviation Der er mange flyfanatiker
der kender alle de gode steder at se på fly.

Peter

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 01-04-05 17:42

> [...]
>
> Har flere steder set omtalt, at der ved Mojave Airbase i Nevada USA,
> skulle være en kæmpestor flykirkegård og flyparkeringsplads. Jeg har ikke

her er lidt flere link

http://perso.wanadoo.fr/daniel.safety.cards/MON%20SEJOUR.htm

http://www.digitalglobe.com/images/qb/tucson_graveyard_col081102_dg.jpg

http://www.globalsecurity.org/military/facility/davis-monthan.htm

Hilsen JAn O

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 01-04-05 20:20

> [...]
>
> Har flere steder set omtalt, at der ved Mojave Airbase i Nevada USA,
> skulle være en kæmpestor flykirkegård og flyparkeringsplads. Jeg har ikke

Hej Bjarne

er det denne her du leder efter

Fra : Kenneth

Dato : 07-04-05 18:24

> [...]
> Skal på bilrundrejse i området til efteråret, og ville måske lige køre
> forbi, hvis ikke det er for stor omvej. Håber nogen kan hjælpe...

Her er 1187 billeder.
http://www.airliners.net/search/photo.search?placesearch=Mojave%20%28MHV%29&distinct_entry=true

--
Kenneth