Mallorca, Vell Mari ...
Fra : Cifly

Dato : 30-03-05 16:42

Hej Gruppe

Efter lang tids overvejelser hvor jeg og poden skal rejse hen, har jeg
besluttet mig for Mallorca.

Jeg vil høre jer om jeres erfaringer med Mallorca og evt. hotellet Vell
Mari, samt hvilke oplevelser vi ikke må gå glip af

Vi rejser med Ving og har mulighed for en "All inclusive", dvs. at mad hele
dagen + flere aktiviteter er betalt for. Alt er én stor buffet. Koster 1600
for en uge.

Spørgsmålet er så om det kan betale sig, i forhold til at spise lokalt?

Cifly

PS. Har brugt gruppen meget, i forbindelse med min forestående ferie. Så jeg
håber i har tålmodighed lidt endnu

--
~~~~~~~~
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar.

Fra : JytteJ

Dato : 31-03-05 22:20

"Cifly" <claussFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1600
> for en uge.
>
> Spørgsmålet er så om det kan betale sig, i forhold til at spise lokalt?

Det kunne måske være sjovere, at prøve noget andet end hotellet.

VH.
JytteJ

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-03-05 23:08

> [...]

> stor buffet. Koster 1600 for en uge.
>
> Spørgsmålet er så om det kan betale sig, i forhold til at spise

Kender ikke specielt Mallorca, men har et desværre altfor indgående
kendskab til hotel buffet mad generelt. De er tit kedelige især i
flere dage.

Endvidere kan måltiderne tit gå hen og blive lidt "højdepunktsagtige"
når man er på ferie. "Hvor skal vi spise i aften?". "Den lille på
hjørnet så spændende ud". "Tør vi prøve det dér mærkelige kød?". Osv.

Og endelig kan det være surt at betale for en buffet man måske ikke
benytter fuldt ud fordi man ikke når ned til morgenmad(*host*), ikke
er hjemme til frokost, eller gerne vil spise aftensmad sammen med
nogle nye venner man har mødt.

Men det er dejligt nemt og sikkert billigt.

Fra : Michael

Dato : 01-04-05 08:47

Kent Oldhøj wrote:

> Endvidere kan måltiderne tit gå hen og blive lidt "højdepunktsagtige"
> når man er på ferie. "Hvor skal vi spise i aften?". "Den lille på
> hjørnet så spændende ud". "Tør vi prøve det dér mærkelige kød?". Osv.

Så er det da en kedelig ferie, man har, hvis aftensmaden er højdepunktet.

/michael

Fra : Hanne

Dato : 01-04-05 10:56

> Så er det da en kedelig ferie, man har, hvis aftensmaden er højdepunktet.
>
> /michael

Forhåbentligt ikke det eneste højdepunkt, men vi er da nok nogle stykker der
synes, at aftensmaden er en form for højdepunkt, hvor det netop er hyggeligt
at finde et nyt spisested mer eller mindre hver aften.

mvh
Hanne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-04-05 15:05

Michael <michael-25@ofir.dk> skrev....

> Så er det da en kedelig ferie, man har, hvis aftensmaden er
> højdepunktet.

Sagde jeg nu heller ikke. Bare fordi det lokale vandland ser
spændende ud, behøver måltiderne jo ikke være kedelige.

Personligt opfatter jeg i høj grad måltiderne som en væsentlig del af
oplevelsen når jeg er et nyt sted.

Man har lissom ikke været i USA før man har fået en rigtig amerikansk
morgenmad. Bare min mening.

Fra : Cifly

Dato : 01-04-05 19:23

> [...]
|
| Cifly
|
| PS. Har brugt gruppen meget, i forbindelse med min forestående ferie. Så

Jeg deler jeres meninger og har ikke bestilt "all inclusive" og det der
ligner.
Det bliver spændende at tilegne mig ny gastronomisk viden og så tror jeg vi
forsøger at finde de steder hvor de lokale spiser. Det er sikkert billigere
og mere spansk præget end de typiske turistrestauranter.

Tak for jeres besyv.