Undgå spise is???
Fra : Cifly

Dato : 30-03-05 14:03

Nu er jeg flere gange stødt på gode råd om, at man skal undgå spise is når
man rejser. Hvorfor egentlig?

Handler det om, at isen kan have været smeltet og derefter frosset igen, som
jo også herhjemme kan give bakterier gode vilkår.

Cifly

--
~~~~~~~~
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar.

Fra : Michael

Dato : 30-03-05 14:25

Cifly wrote:

> [...]
>
> Handler det om, at isen kan have været smeltet og derefter frosset igen, som
> jo også herhjemme kan give bakterier gode vilkår.

Er det ikke isterninger, der menes? De er jo ofte lavet af vand fra
hanen, som kan indeholde en række bakterier, vores vesterlandske maver
ikke er vant til.

/michael

Fra : Cifly

Dato : 30-03-05 14:40

"Michael" <michael-25@ofir.dk> skrev i en meddelelse

| Er det ikke isterninger, der menes? De er jo ofte lavet af vand fra
| hanen, som kan indeholde en række bakterier, vores vesterlandske maver
| ikke er vant til.
|
| /michael

Nej, fordi isterninger stod i afsnittet før. Ordene var "spise is".

Fra : Michael

Dato : 30-03-05 15:32

Cifly wrote:

> "Michael" <michael-25@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> når

> som

> Nej, fordi isterninger stod i afsnittet før. Ordene var "spise is".

Så må det være fordi, man bliver tyk af al den flødeis.

/michael

Fra : Cifly

Dato : 30-03-05 16:44

| > |
> [...]
| > |
| > |

| Så må det være fordi, man bliver tyk af al den flødeis.
|
| /michael

Ja, det må være det

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-05 15:35

"Cifly" <claussFJERN@postkasse.net> skrev....

> Nu er jeg flere gange stødt på gode råd om, at man skal undgå
> spise is når man rejser. Hvorfor egentlig?

Hvis man vil gennemskue bevæggrundene for sådanne råd, hjælper det
oftest at kende kilderne.

Men umiddelbart er isfremstilling en tillidssag fordi det i klassisk
forstand involverer rå æg, og dermed fare for bl.a salmonella og
musetyfus.

Men en industrifremstillet Nougatstang tager man nok ikke skade af.

Fra : Cifly

Dato : 30-03-05 16:45

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
| musetyfus.
|
| Men en industrifremstillet Nougatstang tager man nok ikke skade af.

Ja. Det er nok sådan noget. Ville bare høre, for jeg har aldrig hørt om det
før og har da glædeligt spist is de steder jeg har været, uden at mærke
noget til det.

Takker

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-03-05 19:30

Cifly skrev bl.a.:

>har da glædeligt spist is de steder jeg har været, uden at mærke
>noget til det.

Bliv ved med det og nyd ferien! Stort set alt kan være en
bakteriebombe, og du kan blive helt dårlig af at tænke på det. Så lad
hellere være!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Pedersen

Dato : 31-03-05 09:02

Hej Gruppe

Jeg ved ikke om der menes is fra f.eks Tyrkiet, der er nogle steder hvor de
står ude i solen og laver en slags "is", de står og rør rundt i en stor
bøtte hele dagen.

Vi har hvergang vi har været i Tyrkiet fået at vide at man skal holde sig
langt væk fra det, da det kan give maveonde.

Hilsen
Tommy

Fra : Cifly

Dato : 31-03-05 14:43

"Pedersen" <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
|
| Vi har hvergang vi har været i Tyrkiet fået at vide at man skal holde sig
| langt væk fra det, da det kan give maveonde.

Seriøst - det er den rene bakteriebombe. Det kunne sikkert sagtens være det
der menes.