Visakort i Egypten
Fra : hedegaard

Dato : 30-03-05 12:26

Hej Gr
Sidder lige og overvejer hvad vi gør med valuta - skal afsted til egypten i
næste uge. Nu læser jeg på Forex hjemmeside, at man mange steder i udlandet
ikke kan bruge de nye visa-dankort - gælder det stadig og hvad med i
Egypten??? Jerg havde tænkt bare at veksle lidt på forhånd og ellers bruge
Visakortet dernede, men det ville sørme være ret surt hvis ikke det virker.
Desuden kunne vi godt bruge lidt mindre valuta (små sedler) til en start men
det kan vel ikke skaffes hjemmefra???
Veksler de danske kr dernede?
Tina

Fra : Michael

Dato : 30-03-05 14:22

hedegaard wrote:

> [...]
> Desuden kunne vi godt bruge lidt mindre valuta (små sedler) til en start men

Ja, selvfølgelig skriver de det på Forex' hjemmeside - de vil jo gerne
ha', at man veksler hos dem(til overkurser) inden rejsen. Ring og spørg
din bankrådgiver - han kan sikkert give det bedste svar.

/michael

Fra : Søren Blom

Dato : 30-03-05 14:45

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> skrev
> [...]
> Desuden kunne vi godt bruge lidt mindre valuta (små sedler) til en start
> men det kan vel ikke skaffes hjemmefra???

Du kan sagtens bruge dit nye Viasakort i Egypten og du kan sagtens veksle
fra danske kroner til Egyptiske lire skulle jeg lige til at kalde dem, men
de fortrækker dollar som køb heller dem med og veksle fra Dollar til
lokalmønt fod, kender ikke lige den aktuelle vekslekurs, men går ind til
HSBC bankerne eller andre vekslekontore, kurserne er fair nok.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : hunnerup2

Dato : 01-04-05 11:05

"hedegaard" skrev d. 30-03-05 12:26 dette indlæg :
> [...]
virker.
> Desuden kunne vi godt bruge lidt mindre valuta (små sedler) til en
Vi skal afsted den 21 april og det er anden gang. Vi Plejer at veksle
dernede, og til samme kurs som herhjemme. Så vi er ik blevet snydt. Og
da vi fra sidst ved at vi ik fik brug for deres valuta, før vi havde
pakket ud. Vi vekslede på Grand Hotel og vi boede lige overfor på Grand
Resort Hotel. Så alt i alt vent til I er dernede. Medmindre i skal bruge
en bagagevogn i lufthavnen, ja så henvend Jer i banken og veksle lidt
eller Forex. Men syntes de er for dyre (forex). Men har ik hørt om nogle
problemer med visa. Og det er også det vi medbringer.
Rigtig Go tur. Vejret er jo i top dernede nu....
Charlotte

http://www.kandu.dk/

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 01-04-05 16:54

". Medmindre i skal bruge
> en bagagevogn i lufthavnen, ja så henvend Jer i banken og veksle lidt
> eller Forex. Men syntes de er for dyre (forex).

Jeg er uenig. Min oplevelse er, at Forex altid er billigere end banken. Det
gælder også, hvis man ikke betaler gebyr i sin bank. Så er forskellen dog
mindre. Hos Forex får jeg for 100 dkr 17,07 USD og hos Danske bank 16,95
USD! En forskel på kun 0,7% men stadig bedre end Dansk Bank. Og så er det
gebyrfrit.

Kennet
--
og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : hunnerup2

Dato : 02-04-05 14:49

"Kennet og Pernille" skrev d. 01-04-05 16:54 dette indlæg :
> [...]
16,95
> USD! En forskel på kun 0,7% men stadig bedre end Dansk Bank. Og så er

Jeg sad bare og samlignede de forkellige sider med valuta og der var de
dyrest i indkøb ang egypiskepund. De andre har jeg ik styr på. Men vi
vekslede billigere i Hurgarda
Charlotte

http://www.kandu.dk/

Fra : Helle

Dato : 03-04-05 10:45

Som valutamedarbejder i en storbank her i Danmark, og hjemkommet fra Egypten
i januar, kan jeg fortælle:
De fleste turiststeder erder ingen problemer med Visakortet. Tag nogle
danske kroner med, de kan veksles overalt, også hvor Visakortet ikke kan
bruges. Danske kroner er en udmærket gangbar valuta i næsten hele verden, og
det bliver ALTID dyrere at veksle en ekstra gang. Brug kun US$ hvor det er
den eneste gangbare fremmed valuta.

Fra : Kenneth

Dato : 04-04-05 06:43

Helle wrote:

> [...]
> det bliver ALTID dyrere at veksle en ekstra gang. Brug kun US$ hvor det er

Hvorfor mener du ikke man skal bruge US$? Kan det ikke betale sig i
forhold til kurser eller??
Mange andre anbefaler at man tager US$ med...?

/Kenneth