Planlæg selv og rejs
Fra : Cifly

Dato : 29-03-05 19:59

Hej gruppe

Jeg er ved at planlægge en rejse for mig og min søn (7 år) - har skrevet
tidligere. Men jeg har svært ved at vælge hvor turen skal gå til og hvordan.

Jeg kom i tanke om, at man jo i stedet for at købe en færdigpakket
charterrejse, kunne planlægge fly og hotel hver for sig, selv.

Tanken er nemlig den, at jeg godt kunne tænke mig at rejsen strakte sig over
10 dage og ikke de ufleksbile 7 dage som rejsebureauerne stiller med.

Så altså det jeg vil høre jer om er følgende:

1. Hvor er det bedst/dårligst at rejse hen med ham? (Med vægt på oplevelser,
klima og prisen - ml. 5-6000 inkl. fly og hotel, ekskl. lommepenge.)
Har overvejet Kreta, Tyrkiet, Gran Canaria, Mallorca og Cypern. Eller
Grækenland/Italien.

2. Nogen der har gode erfaringer/råd med planlægning af ferien selv?

Cifly

--
~~~~~~~~
Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 29-03-05 20:18

"Cifly" <claussFJERN@postkasse.net> wrote in

> [...]
>
> Tanken er nemlig den, at jeg godt kunne tænke mig at rejsen strakte
> sig over 10 dage og ikke de ufleksbile 7 dage som rejsebureauerne

Mange rejsebureauer kan tilbyde dig 10 dage hvis du kontakter dem.

En fordel ved at købe en pakke-charter-rejse er at rejseselskaberne får en
mildest talt klækkelig rabat hos hotellerne, hvorfor du ofte selv får svært
ved at matche prisen på pakkerejser hvis du selv arrangerer.

F.eks kontaktede jeg et hotel i Bulgarien sidste år og fik en pris på 7K
dkr for et værelse for en uge. Gennem et rejsebureau var prisen på fly og
samme hotel 6800kr for 2 personer.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 29-03-05 20:26

On 29 Mar 2005 19:18:05 GMT, Simon Haugaard Pedersen wrote:

> En fordel ved at købe en pakke-charter-rejse er at rejseselskaberne får en
> mildest talt klækkelig rabat hos hotellerne, hvorfor du ofte selv får svært
> ved at matche prisen på pakkerejser hvis du selv arrangerer.

Det stemmer noen ganger, mens det andre ganger lønner seg å arrangere selv!
Kanskje er det litt avhengig av hvor man reiser og når man reiser.

Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn som et år sparte vi nesten 11.000 på
en 14 dagers reise til Chios, men somregel er det snakk om å spare
2-3-4-5.000,- avhengig av når på sesongen man reiser, og _noen_få_ganger_
ville det ikke lønt seg i det hele tatt, eller blir dyrere.

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : JytteJ

Dato : 29-03-05 22:01

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En fordel ved at købe en pakke-charter-rejse er at rejseselskaberne får en
> mildest talt klækkelig rabat hos hotellerne,

Jo men bureauerne skal også tjene på deres rejser, så jeg vil mene at alt
hvad et bureau har rørt ved er dyrere end det man selv kan klare. Et
eksempel kan være transfer fra Athen lufthavn. For år tilbage kostede
transfer omkring 100 kr. og det var en charterrejse, men jeg kunne gå uden
for og selv tage bussen direkte ind til byen for ca. 10 kr.
Osv. Osv....

Vh.
JytteJ

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-05 15:44

"Cifly" <claussFJERN@postkasse.net> skrev....

> 2. Nogen der har gode erfaringer/råd med planlægning af ferien
> selv?

Vi rejser altid på den måde, og min erfaring er at man enten skal
have lidt risikovillig kapital i baghånden eller være indstillet på
alternative opholdssteder.

Begge dele har givet os uforglemmelige oplevelser rundt omkring i
verden.

Men som relativt uerfaren rejsende, dit beskedne budget taget i
betragtning og det faktum at 10 dage er ganske kort tid hvis man selv
skal sørge for alting, ja så ville jeg foreslå en pakkeløsning eller
en storby ferie i Europa.

Afhængig af din søns interesser er der mange spændende og billige
storbyer i Europa. Husk osse at den største oplevelse sikkert er at
opleve sammen med Farmand. Så er det sikkert ikke så vigtigt om det
er i Egyptens ørken eller Råbjerg Mile.

Fra : JytteJ

Dato : 31-03-05 22:19

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> betragtning og det faktum at 10 dage er ganske kort tid hvis man selv
> skal sørge for alting, ja så ville jeg foreslå en pakkeløsning

Det er jeg bestemt ikke enig i. I vore dage kan bogstavelig talt _alt_
ordnes på nettet hjemmefra, så man netop ikke skal bruge tid på stedet.
Det kræver bare at man beslutter sig for hvad man vil: alt fra at printe
bykort ud, bestille udflugter, hotel osv kan gøres hjemmefra.
Jeg har selv været på flere 3-4 dages rejser som jeg har fået en masse ud
af, netop fordi alt var planlagt og tjekket ud hjemmefra.

VH.
JytteJ

eller

Fra : Cifly

Dato : 30-03-05 16:34

"Cifly" <claussFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
| Grækenland/Italien.
|
| 2. Nogen der har gode erfaringer/råd med planlægning af ferien selv?

Tak for jeres input.

Nu har jeg besluttet mig for Mallorca, Vell Mari som ligger i Can Picafort.

Det skulle vist være det ypperste lige nu og her når man tænker på at
sønnike er med og rådighedsbeløbet.

Takker