Grafikfejl i spil med x600 xt
Fra : E. Pedersen

Dato : 29-03-05 19:32

Hej

Problemet er at i spil som Need for speed underground 2, og UT 2004 er der
en masse lange trekantede sort flimmer, jeg har installeret ati' catalyst
5.3 men har også prøvet med ældre versioner, med samme resultat, jeg har
mistanke til at det er grafikkortet den er gal med, men er der nogen der har
været ude for ligende, og som måske ved hvad der kan gøres?

Konfiguration er flg.: Asus a8v-e deluxe, athlon64 3000+, Kingston hyperx
dual channel ram 2*256 , 200g Seagate SATA disk og et ABIT X600Xt
grafikkort, jeg har testet med alt andet end grafikkortet da jeg ikke kender
andre der kører pcie.

Fra : Vega

Dato : 29-03-05 19:50

"E. Pedersen" <j_ackt@hotmail.com___fjern> skrev i en meddelelse
> [...]
> mistanke til at det er grafikkortet den er gal med, men er der nogen der
> har været ude for ligende, og som måske ved hvad der kan gøres?

Jeg har kun et problem i NFS Underground 2, hvor vejen og husene er bygget
af store firkantede pixels.
Mit kort er et HiS X850XT PCI-E
Er ikke helt klar over hvad det er men tror selv at det er noget i
indstillinger inde i selve spillet, eller også er det driveren.?

Mvh. Vega.

Fra : René Lønstrup

Dato : 29-03-05 20:16

E. Pedersen wrote:
> [...]
> har mistanke til at det er grafikkortet den er gal med, men er der
> nogen der har været ude for ligende, og som måske ved hvad der kan

Min brors Geforce 6600GT AGP lavede noget lignende flimmer i 3DMark og
generelt ved krævende 3D grafik. Eneste måde at få kortet til at holde
op med det på, var at nedsætte clockfrekvensen tilstrækkeligt, hvilket
selvfølgelig resulterede i et langsommere kort. Det røg retur til
forhandleren som byttede det til et der faktisk virkede

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : E. Pedersen

Dato : 31-03-05 21:36

> [...]
> selvfølgelig resulterede i et langsommere kort. Det røg retur til
> forhandleren som byttede det til et der faktisk virkede

Ok, tak for svarene, tror også det ryger retur igen.

Vh.

E. Pedersen