Egypten - Valuta
Fra : Kenneth

Dato : 29-03-05 19:07

Skal til Egypten snart, hvilken valuta er bedst at have med?

/Kenneth

Fra : Ole

Dato : 29-03-05 22:33

"Kenneth" <ka@boxmail.dk> skrev i en meddelelse

> Skal til Egypten snart, hvilken valuta er bedst at have med?
>
> /Kenneth

Amerikanske dollars accepteres af mange handlende. Euro kan også bruge, især
i turistområder.

Ole

Fra : hunnerup2

Dato : 30-03-05 11:36

"Kenneth" skrev d. 29-03-05 19:07 dette indlæg :

> Skal til Egypten snart, hvilken valuta er bedst at have med?
>
> /Kenneth
Hejsa Kenneth
Vi skal også snart afsted til Hurgarda 21 april 2005. Vi har fået af
vide, at bare lige man har lidt ægyptiskePund så er det fint som en
start(til lufthavnen)til bagagevogne f.eks.. Ellers er der store
muligheder for at veksle til meget fornuftige priser dernede.. Men som
sagt så er det ud fra Hurgarda jeg snakker om. Har været der i dec 2002.
Grand Resort Hotel. Sådan gjorde vi sidst og med stor tilfredshed.
Rigtig Go rejse til dig/Jer.
Charlotte hunnerup
P.S.men som Ole skrev tager de også andet valuta. Vi kom ik i bekneb på
nogen måde med deres egen valuta....Tværtimod

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 30-03-05 12:20

"Kenneth" <ka@boxmail.dk> skrev i en meddelelse

> Skal til Egypten snart, hvilken valuta er bedst at have med?

Køb lidt EGP hos Forex til at starte med. Hav USD med for resten. DKK er for dem
en lige så eksotisk valuta som EGP er for os. Har hørt rygter om at de mange
steder giver det samme for USD og EUR, og så er det jo fordelagtigst at veksle
USD til EGP.

EGP = Egyptiske Pund
USD = US-Dollars
EUR = Den fælleseuropæiske valuta, Euroen

http://www.valutakurser.dk/

http://www.nationalbanken.dk/dndk/valuta.nsf/side/Valutakurser!OpenDocument

-cb