Canada - Vancouver - Whistler
Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-03-05 23:14

Hej

Er der nogen der har nogle tips til nogle turist attraktioner i byen
Whistler ved Vancouver i Canada..

Det er en gevinst med 7 overnatninger på hotel og flybillet betalt..

Alle råd/tips/erfaringer modtages med kyshånd.

Henrik

Fra : Ole

Dato : 29-03-05 12:58

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er en gevinst med 7 overnatninger på hotel og flybillet betalt..
>
> Alle råd/tips/erfaringer modtages med kyshånd.

Hej

Jeg kender ikke lige byen Whistler, men en tur på Suspension Bridgde i
Vancouver er noget for sig selv.

Ole

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 29-03-05 17:03

> [...]
>
> Det er en gevinst med 7 overnatninger på hotel og flybillet betalt..
>
> Alle råd/tips/erfaringer modtages med kyshånd.

Hej Henrik

I forbindelse med 4 ugers rundtur i Canada stoppede vi en enkelt dag i
Whistler.

Det var om sommeren, og stedet er helt klart primært til
vintersportsturister. Det er en sjov lille by med masser af butikker og
restauranter - og så vidt vi kunne se, ikke ret meget andet.
Jeg tror, man har forsøgt at efterligne en Østrigske landsby, men mest af
alt minder byen om en Disney-kulisse.

Vi hyggede os i byen en enkelt dag, men jeg tror, at skal man have en uge
til at gå (i hvert tilfælde om sommeren, eller om vinteren, hvis man ikke
står på ski) så skal man ud i området. Men - det er heller ikke noget
problem. Der er masser at se (kræver nok en bil).

Læs om vores tur her:

www.pernille-kennet.dk

Hilsen
Pernille
--
og hvor går turen hen næste gang ??
se det på www.pernille-kennet.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-03-05 13:59

On Tue, 29 Mar 2005 18:03:01 +0200, "Kennet og Pernille"
<anonym@mail.dk> wrote:

> [...]
>står på ski) så skal man ud i området. Men - det er heller ikke noget
>problem. Der er masser at se (kræver nok en bil).

hej, fedt at snakke med nogen der rent faktisk har været der..

Som sagt er turen en gevinst så destinationen har vi ikke haft noget
at skulle sige om..

Nu siger du at det kræver en bil, ved du om det er dyrt at leje en bil
derovre, vi havde nemlig planlagt ikke at holde ferie i år fordi vi
skal have et nyt køkken men når turen er gratis så er det jo kun lomme
penge, dog har vi ikke liiiige 20.000+ kroner til ferien.

Har læst jeres rejsebeskrivelse. Mange tak for den.

Henrik

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 30-03-05 22:53

">
> [...]
> skal have et nyt køkken men når turen er gratis så er det jo kun lomme
> penge, dog har vi ikke liiiige 20.000+ kroner til ferien.

Det kommer an på tidspunktet. Hvis I ankommer i Juli, så vil jeg tro ca.
3.000,- pr. uge, men det er et par år siden jeg sidst var derovre. Vancouver
ligger ikke ret langt væk, og der kan man godt bruge et par dage. Med
offentlig transport er det nok for langt at køre frem og tilbage på en dag,
men det kan da undersøges.

Garibaldi provincial park er lige ved døren, så hvis I er til vandring og
telt, så var det en billig mulighed.

Kennet

Fra : Jan Bøgh

Dato : 01-04-05 17:24

Kennet og Pernille wrote:

> Garibaldi provincial park er lige ved døren, så hvis I er til
> vandring og telt, så var det en billig mulighed.

Vancouver Island er også et besøg værd, og sejlturen derover er meget flot.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på