Hvad skal jeg vælge ?... Endnu engang..
Fra : Thomas

Dato : 28-03-05 07:58

Hej.

Jeg er ked af hvis dette spørgsmål er blivet stillet mange gange før, men da
jeg er ny i gruppen og ikke har kunne finde svar på mit spørgsmål i de tråde
jeg har hentet, så forsøger jeg at stille spørgsmålet her.

Jeg skal bruge et grafikkort til forskellige spil eks.vis. CS, Warcraft,
Wolfeinstein og ellers alle de andre som kommer forbi, men udvalget af
grafikkort er jo enormt, så for det utrænet øje er det jo en jungle at finde
rundt i.

Jeg håber nogen kan anbefale et godt grafikkort som dækker et gennemsnits
behov hos en spiller..
Jeg forstiller mig en pris på 500-1000 kr.

Hvis det har betydning for valget, så kommer der lige lidt data på mit
nuværende system her;
XP
CPU: AMD 2600+
Bundkort: Matsonic ms8147c, kt400, fsb333
AGPx8
Ram: 256mb, DDR pc3200
Nuværende skærmkort: Nvidia mx440, GF4 64mb.

Kan nogen hjælpe ?

Thomas.

Fra : Jakob

Dato : 28-03-05 09:26

In article <4247aaf9$0$659$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
oz1jte@REMOVETHISmail.dk says...

> CPU: AMD 2600+
> Bundkort: Matsonic ms8147c, kt400, fsb333
> AGPx8
> Ram: 256mb, DDR pc3200

Først og fremmest skal du købe noget mere ram til din pc, 256 mb er alt
for lidt til en spille pc. Det kommer selvfølgelig an på spillene men 1
gb er ved at være standard i en spillepc.

Prøv i første omgang at købe en 512 mb blok og se hvad det gør. Det er
faldet i pris og kan fås for omkring 370 kr for kingston valueram.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : N´far

Dato : 28-03-05 09:55

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> behov hos en spiller..
> Jeg forstiller mig en pris på 500-1000 kr.

et 6600 måske :