Rejseråd! Chicago->SanDiego i bil!
Fra : TStoltz

Dato : 26-03-05 17:04

Hejsa,

En kammersjuk og jeg skal på godt 2½ uge køre turen fra Chicago til San
Diego (ca.4000km) og ku' i den forbindelse godt tænke og at få råd til
hvilken rute vi skal vælge. En rute ku' se sådan her ud:

http://www.mapquest.com/directions/main.adp?go=1&do=nw&un=m&cl=EN&ct=NA&rsres=1&1y=US&1a=&1c=chicago&1s=il&1z=&1ah=&2y=US&2a=&2c=san+diego&2s=CA&2z=&2ah=,

men hælder lidt mere til at opleve sydstaterne på vejen, så hvis du har
nogle gode råd (et alternativ) vil vi være meget taknemlige!

Vh.
Thomas S.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-03-05 23:57

TStoltz wrote:
> [...]
>
> men hælder lidt mere til at opleve sydstaterne på vejen, så hvis du har
> nogle gode råd (et alternativ) vil vi være meget taknemlige!

Det man/jeg umiddelbart tænker: Følg Route 66.
Den starter i Chicago og endte i Californien.

En rute med historie.!

Kig f. eks. her:
http://www.google.com/search?as_q=%22route+66%22+chicago&num=30&hl=en&btnG=Google+Search&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=images

Mvh. Jørgen

Fra : Jens B

Dato : 27-03-05 10:33

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse

> Det man/jeg umiddelbart tænker: Følg Route 66.
> Den starter i Chicago og endte i Californien.
>
> En rute med historie.!

Helt enig, det ville jeg også gøre. Så kommer man af de små landeveje, og
får set en en hel masse, man ikke ville have set, hvis man bare kører af
motorvejen.

Den rute vil også bringe jeg gennem Saint Louis, hvor i kan se Saint Louis
Arch.

Og så selvfølgelig se Grand Canyon og Las Vegas på vejen. Og hvis der er
tid, så eventuelt et par af de andre parker i Arizona/Utah.

Chicago er en fed by, så der kan man godt bruge et par dage. Derimod ville
jeg ikke sætte ret meget tid af til L.A., andet end til lige at få taget det
obligatoriske billede af Hollywood skiltet...og så ellers bare fortsætte
sydpå til San Diego, langs kysten.

Jens

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-03-05 09:59

"Jens B" <ingen.spam@til.mig> wrote in message

> [...]

obligatoriske billede af Hollywood skiltet...og så ellers bare fortsætte

zz
Chicago Hotel: Tokio hotel East Ohio Street 19
20US for dobbelt værelse. Et hotel uden nogen ******** Men et oplevelse i
sig selv og midt i down town
Mvh Steen

Fra : Jens B

Dato : 28-03-05 23:50

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Chicago Hotel: Tokio hotel East Ohio Street 19
> 20US for dobbelt værelse. Et hotel uden nogen ******** Men et oplevelse i
> sig selv og midt i down town
> Mvh Steen

"en oplevelse i sig selv..."

Ja det kunne jeg forestille mig. Jeg gik forbi flere gange i sommers, og
kiggede forundret på det, og tænkte om det mon var et rigtigt hotel, eller
blot en kombineret luder-gangster-narko-bule. Jeg har dog kun set det
udefra, så jeg skal ikke kunne sige hvordan det er at bo der. Men udefra
lignede det da ihvertfald noget der var løgn, med vinduer der ikke havde
været pudset de sidste 50 år, iturevne gardiner, og tildækkede ruder.

Men måske det ikke er helt så slemt som det ser ud...ellers synes jeg 20$ er
for dyrt