Gran Canaria i Juni
Fra : Charlotte

Dato : 26-03-05 13:12

Hejsa

Mig og min kæreste tager en tur til gran canaria her i juni, men ville
gerne
hører om der var nogle specielle steder man bare SKULLE se, steder hvor
turister ikke lige kommer.
Vi vil også gerne høre om gode restauranter, vi skal bo i playa del
ingles.
Vi regner med at tage til porto rico den ene af dagene (8 i det hele)
På forhånd tak.

Charlotte

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 27-03-05 00:05

> [...]
> turister ikke lige kommer.
> Vi vil også gerne høre om gode restauranter, vi skal bo i playa del

Hej Charlotte.

Min kæreste og jeg var i Playa del Ingles mellem jul og nytår. Vi boede på
Paraiso Maspalomas. Jeg vil anbefale jer at leje en bil hjemmefra(det er
billigst), så I har den hele ugen eller i hvert fald størtsedelen af tiden.
Vi synes ikke, at der var så meget at se i Plays del Ingles, byen består
hovedsageligt af hoteller. Så det er bestemt en fordel at kunne komme rundt
på øen. I kunne f.eks. køre en tur op i bjergene og så er det jo også en
fordel at have en bil hvis I vil til stranden.

Af restauranter kan jeg anbefale "El Torro", hvis I er til gode bøffer. I
jeres velkomstfolder fra rejsebureauret vil der sikkert også være et par
forslag.

Af ren nysgerrighed - hvor skal I bo?

M.v.h. Karina Lund Andersen

Fra : Charlotte

Dato : 27-03-05 05:20

Vi skal på på Rio Palmitos, det ligger ca 300 m fra stranden, skulle efter
sigende være et ret lækkert 4 stjernet bungalow hotel.

Fra : Charlotte

Dato : 27-03-05 08:44

en der El Torro henne? Bare så vi ikke render hele byen rundt.

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-05 12:42

> [...]
> ingles.
> Vi regner med at tage til porto rico den ene af dagene (8 i det hele)

Jeg kan også anbefalle El Torro, men det er svært at beskrive lige hvor det
ligger!

Jeg kan også helt klart anbefale at leje en bil og specielt lade turen gå
forbi Puerto De Mogan som er en lille hyggelig fiskerby med små restauranter
og blomster, træer mv. i på hele havnekajen - der er kan man også sejle en
tur i en båd med glasbund til Puerto De Rico....

Fra : Henrik Reinholdt

Dato : 27-03-05 15:32

Lej en bil!!! I forstår det når i er der...

Fra : Tore Angeltveit

Dato : 27-03-05 19:44

"Mikkel" <-> skrev i melding

> [...]
> restauranter og blomster, træer mv. i på hele havnekajen - der er kan man
> også sejle en tur i en båd med glasbund til Puerto De Rico....

El Toro ligger i kjøpesenteret Yumbo

Fra : SMC

Dato : 28-03-05 13:30

Hej Charlotte.

Som de fleste skriver, er det godt at leje en bil, når man vil se andet end
hoteller, barer, stranden og lignende. Busserne fungerer dog også ret godt,
og kan anbefales til turen til Puerto de Mogan, der er en ret køn by, som en
anden også har anbefalet. Husk også at gå op i byen på bjergsiden af de små
gader. Det ser man ikke i DK. Sejl så til Puerto Rico og tag bussen tilbage.

Af bilture vil jeg anbefale
1. Kør nordpå af GC-60. Spis frokost i Artenara lige til højre for
kirken, hvis i tør. Det er lokal mad. Det smager virkeligt godt; men
serveringen og standarden er ikke som vi er vant til. (Vi var der i april
2004) Og det er det eneste måltid, jeg stadig kan huske. Fra Artenara kører
i af GC-210 til San Nicolas. En fantastisk vej. Bjergkørsel i 1. og 2. gear
Mange huse der er hugget ind i bjergsiderne, og hvad dukker der op bag næste
hårnålesving?
I San Nicolas er der ingen turister, så den er anderledes. Kør sydover hjem.
2. Kør op til midten af øen igen. Gåtur til Roque Nublo, og frokost i
Cruz de Tejeda, køb nogle lokale specialiteter, og evt nogle kniplinger der.
3. Der ligger en rigtig god Gocartbane ved Bahia Feliz ca 10 km fra
Playa de Ingles i retning mod lufthavnen.

Go tur
SMC

Fra : F.Larsen

Dato : 29-03-05 20:46

"Charlotte" <charlotte@FJERNDETTE5750.dk> wrote in message

> Vi regner med at tage til porto rico den ene af dagene (8 i det hele)
> På forhånd tak.

Lidt inspiration. Lej en en bil og kom rundt:
http://home.cbkn.dk/GRANCANARIA/

--
Flemming