Et problem med en hijacker/spyware
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-03-05 12:45

En af mine venner (Gert Møller) har problemer med sin pc, og har skrevet
følgende:

*****

Efter at have været så venlig at låne min maskine ud til en kammerat, er den
blevet inficeret med en 100% sikker hijacker, og jeg er også sikker på at
der ligger noget spyware.

Problemet viser sig som følger:

Når maskinen startes op, går der et kort øjeblik, så popper en browser op
med siden hotoffers.info/179/go.php.

Samtidig kommer der et advarselsvindue op med følgende tekst:

--

Error #317 Microsoft security warning

Your windows is corruptet with spyware virus

You must patch your PC urgently to protect your system.

Private info is accessed by ports:

-8080

-3128

you can patch your PC for free and delete all spyware.

Click ok to choose and download free spyware removal using Antispy

Ok Cancel

--

jeg har forsøgt med:

Ad Aware se

Spybot Search end destroy

Hijack This

Spy Subtract

CWS Shredder

The Cleaner

AD-Watch

Osv osv.

Fælles for dem alle er, at de finder noget og fjerner det, men næste
scanning finder dem igen.

Jeg har kørt Cccleaner flere gange.

Styresystem: Windows ME med alle opdateringer.

Jeg kører NAV 2005 opdateret manuelt. Systemgendannelse er slået fra.

Alle scanninger er forsøgt både i almindelig og fejlsikret tilstand.

Er ved at være desperat, hjælp søges i håb om at slippe for at skulle
formatere maskinen.

med venlig hilsen
Gert Møller
www.classic-ford-bornholm.dk

*****

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 14:03

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse
> En af mine venner (Gert Møller) har problemer med sin pc, og har skrevet
> følgende:

--- KLIP ---

> Når maskinen startes op, går der et kort øjeblik, så popper en browser op
> med siden hotoffers.info/179/go.php.

Første link på Google siger:
http://www.hotoffers.info/uninstall/index.html

http://www.google.dk/search?hl=da&q=hotoffers.info+spyware&meta=

Herefter kan han erstatte sin host file i \Windows\system32\drivers\etc.

med den her:
http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.zip
så er der lukket for adgang til hotoffers og mange mange flere trælse sider.

Hvis han fortsat er i tvivl om skidtet er væk startes pc'en i fejlsikker
tilstand og MSCONFIG startes fra "kør menuen"
fjern alle de opstartende processor (på start fanebadet) som han ikke ved
hvad er (han bør undersøge dem før de klikkes fra)

herefter scannes med f.eks. Microsoft antispyware -
http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx
husk at opdatere det først med signature og selve programmet til nyeste ver.

Windows er modtageligt for alt muligt - forebyggelse i stedet for
helbredelse er vejen frem.
Antivirus og firewalls er generelt noget hø, som ikke hjælper på årsagen til
alle infektionerne!

/Jens

Fra : Gert

Dato : 26-03-05 15:09

"JOHANSEN" <nejtak_skriv i gruppen> skrev nogle fantastiske kloge ordi en
meddelelse news:42455d85$0$186$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> helbredelse er vejen frem.
> Antivirus og firewalls er generelt noget hø, som ikke hjælper på årsagen

hejsa

jamen nu jeg er på ret køl igen
vil jeg da også lige have lov til at takke rigtig mange gange for hjælpen

det var lige det der skulle til

en fantastisk god påske herfra

Gert Møller
der igen er en glad mand

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-05 15:45

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> [...]

> jamen nu jeg er på ret køl igen
> vil jeg da også lige have lov til at takke rigtig mange gange for hjælpen

God Påske i lige måde og fint det virkede
/Jens

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-03-05 14:45

"JOHANSEN" <nejtak_skriv i gruppen> wrote in message
> [...]
> helbredelse er vejen frem.
> Antivirus og firewalls er generelt noget hø, som ikke hjælper på årsagen

Hej Jens, og tak for hjælpen - jeg har fået en besked fra Gert, der ytrer
noget om at det ser ud til at have hjulpet, så derfra lyder også mange tak.
Mere ordret fra Gert på min MSN:

tak ham 10000000 gange

*****

Jeg tror sgu du har reddet mandens påske!
Hav en fortsat god påske!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : anja5

Dato : 26-03-05 13:57

Hej! Du behøver ikke at være desperat. Puteren kan sagtens reddes, men
du bliver nødt til at se igennem fingrene med hvad alle de etablerede
it-kunstnere efterfølgende vil skrive om mit råd. Hvis du kan det, så
har jeg løsningen til dig. Den hedder: http://www.spywarefri.dk/forum
Stil spørgsmålet der.

Med venlig hilsen og fortsat god påske
Knuz fra Anja

http://www.kandu.dk/

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 26-03-05 14:24

"anja5" <anja5.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> du bliver nødt til at se igennem fingrene med hvad alle de etablerede
> it-kunstnere efterfølgende vil skrive om mit råd. Hvis du kan det, så

Hej Anja, og tak for dit indlæg.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-05 15:08

anja5 wrote:
> du bliver nødt til at se igennem fingrene med hvad alle de etablerede
> it-kunstnere efterfølgende vil skrive om mit råd. Hvis du kan det, så

Hvad skal det betyde?

At hvad andre kan komme med af råd, ikke virker?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : anja5

Dato : 26-03-05 16:00

Nej, misforstået as usual. Det betyder bare at det råd JEG foreslår
virker og så betyder det at jeg altid får kastet en spand gylle efter
mig når jeg nævner ordet Spywarefri. Misundelse er stadig en skidt
ting, men jeg forstår dig godt Anders når man nu som dig har læst
it-sikkerhed i så mange år og der så er nogen som er bedre, men som kun
har den udvidede fodermester-eksamen. Afslutter mit indlæg i tråden her.
Og også knuzer til dig Anders. Og endnu engang: Jeg er ikke med i
Spywarefri og kommer det nok heller aldrig.

"Anders Lund" skrev

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-05 17:52

anja5 wrote:
> [...]
> it-sikkerhed i så mange år og der så er nogen som er bedre, men som kun
> har den udvidede fodermester-eksamen. Afslutter mit indlæg i tråden her.

Ahh, det er dig. Nu kan jeg godt huske dig. Ja, der er vist ingen grund
til at køre i ring igen. Du skal jo lige tilføje noget gylle når du
skriver et indlæg her.

Well, futter videre til mudderkastning. :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-05 00:54

Den 26-03-05 15.59 skrev anja5 følgende:
> Nej, misforstået as usual. Det betyder bare at det råd JEG foreslår
> virker

Hjemmesiden er ikke i sig selv en løsning.

> og så betyder det at jeg altid får kastet en spand gylle efter
> mig når jeg nævner ordet Spywarefri.

Det har nok noget med dit sprogbrug og dine påstande at gøre.

> Misundelse er stadig en skidt
> ting, men jeg forstår dig godt Anders når man nu som dig har læst
> it-sikkerhed i så mange år og der så er nogen som er bedre, men som kun
> har den udvidede fodermester-eksamen.

Jeg har netop deltaget i en tråd i spywarefri.dk. "Eksperterne" derovre
ville have den spywareramte til at installere et ekstra program, poste
en log-fil og derefter benytte en nørdet metode til at fjerne spywaren.
Jeg foreslog i stedet den spywareramte simpelthen at afinstallere
spywaren - det var en af dem der nemt kan afinstalleres via Tilføj eller
fjern programmer. Mit indlæg blev slettet af en af spywarefris supportere.

Lavere kan man vist ikke falde i seriøsitet. Ikke nok med at man vil
have den besøgende til at foretage et stort, nørdet og unødvendigt
arbejde, man vil ikke tillade andre at fortælle om lette løsninger.

> Og også knuzer til dig Anders. Og endnu engang: Jeg er ikke med i
> Spywarefri og kommer det nok heller aldrig.

Dit niveau passer ellers helt fint ind i det team.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.

Fra : Michael

Dato : 27-03-05 01:25

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> have den besøgende til at foretage et stort, nørdet og unødvendigt
> arbejde, man vil ikke tillade andre at fortælle om lette løsninger.

Fordi Du afinstallere spywaren med tilføj/fjern programmer, Du tro så
at spywaren er fjernet helt fra computeren ?

Du tror at afinstalleringen rydder helt op i registeringsdatabasen ?
Det gør den ikke.

http://www.symantec.fi/avcenter/venc/data/spyware.mylittlespy.html
http://www.trendmicro.com/vinfo/grayware/graywareDetails.asp?SNAME=ADW_ADROAR.A

Mvh.

Michael

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-05 03:18

Michael wrote:
> [...]
> at spywaren er fjernet helt fra computeren ?
>
> Du tror at afinstalleringen rydder helt op i registeringsdatabasen ?

Nej, det ville jeg i hvert fald ikke regne med. Men det er da det bedste
sted at starte - at fjerne programmet vha. sin egen
afinstallationsmekanisme.

Nu kender jeg ikke historien helt fra Spywarefri forumet, men hvis det
er som Kim skriver, er de da ikke for kloge. Det er i hvert fald ikke
særligt konstuktivt bare at slette et indlæg. Så må man fortælle hvorfor
man ikke synes at vedkommende skal bruge tilføj/fjern programmer.

Bare for at være lidt off topic, så er det vidst de færreste
afinstallations programmer som rydder HELT op efter de installeret
programmer. :)

Fra : Michael

Dato : 27-03-05 10:52

Anders Lund wrote:

> Nej, det ville jeg i hvert fald ikke regne med. Men det er da det bedste
> sted at starte - at fjerne programmet vha. sin egen
> afinstallationsmekanisme.

Det hjælper intet hvis man kun fjerner programmet ved hjælp at tilføj/fjern
programmer. Spywaren ligger i de fleste tilfælde stadig tilbage på
computeren.

Det kan jeg kun give Dig ret i.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-05 11:05

Den 27-03-05 02.25 skrev Michael følgende:

> [...]
> at spywaren er fjernet helt fra computeren ?
>
> Du tror at afinstalleringen rydder helt op i registeringsdatabasen ?

Nej, derfor bør man også efterfølgende scanne med et
antivirus-/antispywareprogram. Spørgsmålet er så, hvad det betyder, at
der ligger rester. Hvis det er inaktive rester, betyder det ikke noget.
Og det er vist tilfældet her.

> http://www.symantec.fi/avcenter/venc/data/spyware.mylittlespy.html
> http://www.trendmicro.com/vinfo/grayware/graywareDetails.asp?SNAME=ADW_ADROAR.A

Noget specielt, jeg skal se på de to sider? Ellers er denne side nok
bedre til den pågældende spyware:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/spyware.dsktopsurveil.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Leg med verdens første regneark, VisiCalc, og mærk historiens vingesus.

Fra : Michael

Dato : 27-03-05 10:54

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> antivirus-/antispywareprogram. Spørgsmålet er så, hvad det betyder, at
> der ligger rester. Hvis det er inaktive rester, betyder det ikke noget.

Hvordan skulle den ikke så kyndige edbbruger gennemskue om det kun er
inaktive rester?

Hvis det var min computer som havde fået spyware ville jeg omformattere
min computer. Lidt drastisk, men så ville jeg være sikker på at der
ikke lå noget på min computer som ikke skulle være der.
Jeg bruger selv ghost til at reetablere min computer.

> Noget specielt, jeg skal se på de to sider? Ellers er denne side nok
> bedre til den pågældende spyware:
> http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/spyware.dsktopsurveil.html

Jeg ved ikke hvilken spyware I diskuterede hos spywarefri, det var kun
for at gøre opmærksom på at man skulle ind i regedit for at fjerne
spywaren helt, at jeg fandt de to links.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-03-05 12:36

Den 27-03-05 10.53 skrev Michael følgende:

> Hvordan skulle den ikke så kyndige edbbruger gennemskue om det kun er
> inaktive rester?

I dette tilfælde var der en "ekspert", der havde vurderet på hans vegne,
og dermed anbefalet, hvad han skulle gøre. Nemlig at afinstallere og
derefter scanne. Vurderingen var baseret på Symantecs side om spywaren,
og ud fra, at scannerprogrammet sandsynligvis ville fjerne de uskadelige
rester. Læg mærke til, at mit råd i forummet ikke var et generelt råd,
med rettet direkte mod en specifik spyware.

> Jeg ved ikke hvilken spyware I diskuterede hos spywarefri, det var kun
> for at gøre opmærksom på at man skulle ind i regedit for at fjerne
> spywaren helt, at jeg fandt de to links.

Ok, jeg vidste ikke, om du havde læst debatten i forummet. Som du kan se
ud fra mit link til Symantecs side om spywaren, er der rester, men de er
uskadelige.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-03-05 11:42

Kim Ludvigsen wrote:
> Jeg har netop deltaget i en tråd i spywarefri.dk. "Eksperterne" derovre
> ville have den spywareramte til at installere et ekstra program, poste
> en log-fil og derefter benytte en nørdet metode til at fjerne spywaren.

Det har har altid undret mig at folk ikke har det fjerneste imod at
ligge loggen i et offentligt forum.

Som angriber er loggen guld værd....man kan se hvilke angrebsflader der
er tilgændelige.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-03-05 20:06

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote:

> Hvad skal det betyde?

En newsgroup hijack!

--
To me, a personal computer should be small, reliable, convenient to use
and inexpensive.

Steve Wozniak, creator of the Apple II, in BYTE Magazine, May 1977.

Fra : anja5

Dato : 31-03-05 21:55

Hej hvor er det sjovt at læse om jeres misundelse. Bliv endelig ved. Jeg
følger med. *LOL* *LOL*

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-03-05 22:29

On Thu, 31 Mar 2005 20:55:01 GMT, "anja5" <anja5.news@kandu.dk> wrote:

>Hej hvor er det sjovt at læse om jeres misundelse. Bliv endelig ved. Jeg
>følger med. *LOL* *LOL*

Hvor kommer misundelsen ind i billedet?

- At nogle folk har et website?
- At nogle folk tjener penge på at have forstand på it og sikkerhed?

Jeg tror at begge gør sig gældende for en del af denne gruppes
deltagere.

Hvor kommer misundelsen ind i billedet?

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-04-05 00:30

anja5 wrote:
> Hej hvor er det sjovt at læse om jeres misundelse. Bliv endelig ved. Jeg
> følger med. *LOL* *LOL*

Er du skizofren? Du eller en anden under navnet anja5 skrev
...afslutter mit indlæg i tråden her...

Det er lige så "sjovt" at se hvordan du ikke ønsker at deltage i debatten!

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-04-05 23:52

anja5 <anja5.news@kandu.dk> wrote:

> *LOL* *LOL*

lal lal

--
Paris - wasn't it named after me?

Fra : anja5

Dato : 27-03-05 15:27

Værsgo venner. Jeg fandt de tråde som Ludvigsen har deltaget i:

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12413

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12321

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12431

Lidt til aftenkaffen

http://www.kandu.dk/

Fra : Sune

Dato : 27-03-05 15:42

On Sun, 27 Mar 2005 14:26:30 GMT, "anja5" <anja5.news@kandu.dk> wrote:

>Værsgo venner. Jeg fandt de tråde som Ludvigsen har deltaget i:

>http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12321

Hellig ko!

Derudfra kan man da kun konkludere at spywarefri.dk IKKE er et sted hvor man bør søge hjælp.
(hvis man ikke vidste det i forvejen)

Mvh
Sune

Fra : Anders Lund

Dato : 27-03-05 16:00

Sune wrote:

> Derudfra kan man da kun konkludere at spywarefri.dk IKKE er et sted hvor man bør søge hjælp.
> (hvis man ikke vidste det i forvejen)

Damn! Det er hvad jeg har at sige til spywarefri.dk. Det er synd, da jeg
synes at det er godt det de laver - at hjælpe folk af med spyware.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-03-05 23:12

anja5 wrote:
> Værsgo venner. Jeg fandt de tråde som Ludvigsen har deltaget i:

Hvad er formået?

Jeg hader folk der ikke mener det de skriver og som generelt ikke gider
deltage...det virker vattet...."Afslutter mit indlæg i tråden her"...men
forsætter alligevel med at skrive i tråden.

Heldigvis gælder de samme regler ikke for netnews, og du må godt linke
til hjemmesiden....at du så ikke gider forholde dig til vores holdning
til hjemmesiden er dit eget problem.

> http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12413

Han linker til sin egen side, og får at vide af en der gør det samme, at
det må man ikke. *flot*

> http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12321

Han hjælper en person, men får at vide det må man ikke....Hvorfor så
ikke lave et forum bruger kan starte en tråd på, og kun administrator og
brugeren kan svarer på? *flot*

> http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12431

Han kommer med et rigtigt udsagn omkring retsprasis inden for området.

At redaktøren ikke ved meget om emnet er en anden sag..."Men man kan jo
prøve at køre nmap op i mod en stor offentlig webserver også se hvor
længe den holder sig oppe ved den portscan. da Nmap jo også lige finder
de sårbarheder som webserveren har (ham som scanner skal så lige vide
hvordan man kan bruge dem, men det er jo så noget andet)."...

Hvilken webserver kan ikke klare en scanning fra nmap

> Lidt til aftenkaffen

Du kommer med 3 gode eksempler på ikke at bruge hjemmesiden!

Fra : Helgolan

Dato : 31-03-05 00:19

"Christian E. Lysel" <news.sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote in message news:<42472fab$0$298$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
>
> Hvilken webserver kan ikke klare en scanning fra nmap

> Du kommer med 3 gode eksempler på ikke at bruge hjemmesiden!

Når jeg læser om episoden, så mener jeg nu, at der er fejlopfattelse
fra både Ludvigsen og Spywarefri.

Ang. denne tråd: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12321
Her gør Ludvigsen tilsyneladende intet andet galt, end at kommentere
en tråd Teamet er i gang med. Og dette er et brud på forumets regler,
hvilket jeg fint forstår ud fra Tonnys argumenter (husk, det er et
support forum, ikke et diskussions forum). Ludvigsen vælger dog at
opfatte dette på den mest negative måde. Men derudover viser det sig
senere (tråden fortsætter her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12602), at teamet
faktisk havde ret, da systemet er langt mere inficeret end den løsning
Ludvigsen indledningsvist foreslog. Ludvigsens løsning var nok
kompetent, men langt fra nok i denne tråd. Dog mener jeg humlen ligger
i, at Ludvigsen "bare" bryder en forum regel, og vælger at tolke
Tonnys irettesættelse negativt.

Ang http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12413
I denne tråd kommer Ludvigsen til kort, muligvis fordi han har
begrænset erfaring med decideret problemløsning. Hans råd her i tråden
er irrelevant. Pågældende system har nemlig ikke programmet, som
Ludvigsen nævner, installeret. Og det fremgår tydeligvis af nævnte
log. Men også i denne tråd bryder han en forum regel, som pointeres og
så vidt vi kan se efterfølgende er fulgt af Ludvigsen. Andet er der så
ikke at sige om den tråd.

Ang http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12431
Tredje tråd er Ludvigsens råd dog kompetente, modsat de to forrige. Og
mere er der vel ikke, at sige her.

Når det er sagt, så reagere Spywarefri ikke særligt diplomatisk – jo
admin gør, men ikke de efterfølgende indlæg. Men jeg må sige, at det
gør Ludvigsen nu heller ikke. I først nævnte tråd (der hvor debatten
sådan set kun er) der vælger han at opfatte Tonys reaktion på den mest
negative måde. Og ærgerligt for Ludvigsen, så viste loggen senere, at
følge den mistanke teamet havde. Teamet reagere så på Ludvigsens
negative opstød og vi har en børnehave… fra begge sider.

Uanset om man er fan eller antifan af Spywarefri, så tjener Ludvigsens
fine hjemmeside og Spywarefri.dk trods alt samme mål. På spywarefri er
deres fortrukne værktøj Hijack this. Et værktøj der kan afsløre de
fleste infectioner, og dermed også sikre at evt. skjulte infectioner
bliver synlige. Afinstallationer og den slags løsninger, som Ludvigsen
læner til, er ofte ikke nok… så når deres forums mål er, at komme
malware fuldstændigt til livs, så mener jeg Hijackthis- nørdet
løsninger kommer i sin ret. Op på den måde supplerer Kim Ludvigsens
hjemmeside vel fint med Spywarefri's.

Can't we all just get along

Mvh / Amerikaneren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-05 01:02

Den 31-03-05 01.19 skrev Helgolan følgende:

> Når jeg læser om episoden, så mener jeg nu, at der er fejlopfattelse
> fra både Ludvigsen og Spywarefri.

Overraskende nok er jeg ikke helt enig. Selvfølgelig kunne jeg have
reageret mere besindigt, men sletning af inlæg er i mine øjne noget
meget slemt. Måske nok fordi jeg er vant til nyhedsgrupperne, hvor den
slags er ekstremt fyfy.

> Ang. denne tråd: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12321
> Her gør Ludvigsen tilsyneladende intet andet galt, end at kommentere
> en tråd Teamet er i gang med. Og dette er et brud på forumets regler,

Det står der intet om på regelsiden:
http://www.spywarefri.dk/forum/rules.asp

> [...]
> http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12602), at teamet
> faktisk havde ret, da systemet er langt mere inficeret end den løsning

Brugeren spurgte til en specifik fil/spyware, og jeg kom med en løsning
til den pågældende spyware. At det så viser sig, at han havde mere snavs
på computeren, mener jeg ikke gør mit svar forkert.

> [...]
> I denne tråd kommer Ludvigsen til kort, muligvis fordi han har
> begrænset erfaring med decideret problemløsning. Hans råd her i tråden

Læg mærke til, at jeg spørger, om har han installeret Messenger Plus
fornylig. Og jeg gav ham en let løsning, hvis det var tilfældet. Jeg
påstod ikke, at han havde fået den ind via Messenger Plus, jeg er
udmærket klar over, at den kan komme ind sammen med mange andre
programmer. Messenger Plus er bare en oplagt kandidat, fordi det er det
mest udbredte moderprogram til Lop.com.

> Men også i denne tråd bryder han en forum regel, som pointeres og
> så vidt vi kan se efterfølgende er fulgt af Ludvigsen. Andet er der så
> ikke at sige om den tråd.

Det er korrekt, og jeg rettede mig straks efter den helt berettigede
henstilling om at fjerne linket i signaturen. Det burde også være et
tegn på, at jeg ikke bare er på tværs.

> Can't we all just get along

Det ville selvfølgelig være rart.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-03-05 12:37

anja5 <anja5.news@kandu.dk> wrote:

> Værsgo venner. Jeg fandt de tråde som Ludvigsen har deltaget i:

<snip>

Interessant!

De personer, der vist nok vil hjælpe folk med spyware problemer på SF
har ikke givet spørgeren med problemet noget som helst der kunne bruges.
Det de i stedet har gjort, er at angribe en udfra kommende, som de
åbenbart ser som en rival. Og det har så resulteret i en masse "støj" på
deres forum. Og det er skam SFs egne skribenter der "støjer". Det er en
meget saglig og behersket respons fra Kim Ludvigsen.

Fra : Gandalf

Dato : 29-03-05 14:12

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres forum. Og det er skam SFs egne skribenter der "støjer". Det er en
> meget saglig og behersket respons fra Kim Ludvigsen.

Enig