AGpx4 / AGPx8
Fra : Highlander

Dato : 26-03-05 08:54

Jeg har et ældre MB (CT-7AJA2 - Chaintech) iflg. manualer kan man udnytte
den avancerede AGPx4 teknologi - men jeg kan kun finde AGPx8 kort til salg -
er AGPx8 bagudkompatibel ?

eller skal jeg finde et brugt agpx4 kort ?

pft

Lars Hansen

Fra : Joerlund

Dato : 26-03-05 09:18

Yeb..... !!

--
Denne mail er checket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund-@mail.dk

Fjern - i Email adresse. !

Fra : Highlander

Dato : 26-03-05 09:49

Yeb til hvad ?
Bagudkompatibel eller skal jeg købe brugt ?

Lars

Fra : Johnny

Dato : 26-03-05 10:32

ASUS N6600GT er et nyt godt kort til 4xAGP

Fra : Highlander

Dato : 26-03-05 10:55

Siger du dermed at jeg godt kan bruge et AGPx8 kort i mit "AGPx4" bundkort ?

det er ikke et bestemt kort jeg søger - og slet ikke et kort til +1200 Kr.
til en 4 år gammel maskine - jeg vil blot vide om jeg kan bruge et f.eks.
5200-APGx8 kort til omkring Kr. 400,00 - i mit "AGPx4 bundkort" som blot
skal spille noget CS og diablo 2.

Lars

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-03-05 11:46

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Siger du dermed at jeg godt kan bruge et AGPx8 kort i mit "AGPx4"
> bundkort ?

Ja det kan du godt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-05 16:16

Highlander skrev:

> bruge et f.eks. 5200-APGx8 kort til omkring Kr. 400,00 - i mit
> "AGPx4 bundkort" som blot skal spille noget CS og diablo 2.

Der er nu ikke meget ydelsesmæssig gevinst i at anvende et FX5200.

FX5200 er en af de største jokes blandt GPU'er

Fra : Woodi

Dato : 04-04-05 13:12

> [...]
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493

Hva bygger du din "viden" på ?
eller skulle man måske heller spørge, ad hvilken grund lægger du denne
konklusion og i hva samligner du den med...???

Vh. Woodi.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 15:07

Woodi skrev:

> Hva bygger du din "viden" på ?

http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-08.ht
ml

Fra : Woodi

Dato : 04-04-05 16:30

> http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-08.ht
> ml
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

error 404 fejl!!

Vh. Woodi.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-04-05 16:42

Woodi skrev:

> error 404 fejl!!

Klippe-klistre... Linket er knækket!

- Jeg havde egentligt set dig som en ganske kompetent bruger - jeg tog
åbenbart fejl...

Fra : Woodi

Dato : 04-04-05 16:57

> Klippe-klistre... Linket er knækket!
>
> - Jeg havde egentligt set dig som en ganske kompetent bruger - jeg tog
> [...]

Ups... så ikke lige "klisterfejlen" i farten
Vil nu granske i dine iagttagelser.

Vh. Woodi.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-04-05 09:30

Woodi skrev:

> Ups... så ikke lige "klisterfejlen" i farten

Okay, det er så iorden...

> Vil nu granske i dine iagttagelser.

Jeg kunne heller ikke forstå det...

- Men du er da enig med mig i "joken", er du ikke?

Fra : Woodi

Dato : 05-04-05 10:59

> Okay, det er så iorden...

> Jeg kunne heller ikke forstå det...
>
> - Men du er da enig med mig i "joken", er du ikke?
>
> Jesper G. Poulsen

Vi kan være enige om at der var brølere på begge sider af å´en... hihi.

Testen, (joken) du giver belæg for i dine udtaelser, skal jo tages med et
lille gram salt i såret.
En test kan jo laves på mange måder og f.eks jo større værdier man måler
med,
jo større kan en forskel også blive, tænker hermed på enhedsmåling i
100/1000/10000
enhedsdele og så begynder vi, at kan se søjler der bare strækker sig ud i
det uendelige.
Selvfølgelig er der da forskel på et grafikkort som GF/GX 5200 og så 6xxx
serien.
en joke - jo....og så alligevel ikke

Undtagelserne er dog at ocilliscope og andet teknisk isenkram altid kan
finde ulighederne.

Vh. Woodi.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-04-05 22:29

Woodi skrev:

> Testen, (joken) du giver belæg for i dine udtaelser, skal jo tages
> med et lille gram salt i såret.

Prøv at kigge rundt i gruppen. Der er ikke mange der er tilfredse med
deres FX 5xxx. Og FX 5200 er skrabe, skrabe, skrabe... Jeg mener ikke
engang at det er DX8.1 ...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-04-05 01:35

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Prøv at kigge rundt i gruppen. Der er ikke mange der er tilfredse med
> deres FX 5xxx. Og FX 5200 er skrabe, skrabe, skrabe... Jeg mener ikke
> engang at det er DX8.1 ...

FX5200 _er_ DX9... 64bit versionerne er selvfølgelig ikke noget at råbe
hura for, men 128bit FX5200 Ultra er slet ikke så ringe endda, og lnagt
bedre end 9000-9250Pro - de var blot for dyre i forhold til eks ATI's
mindste DX9 chip R9600 (ikke Pro).

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-04-05 16:36

Woodi skrev:

> error 404 fejl!!

Bemærk at linket er knækket. Det skulle have set sådan her ud:
http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/vga_charts-08.html

--
Hilsen
Madsen

Fra : Villy Jensen

Dato : 26-03-05 12:00

> [...]
> salg - er AGPx8 bagudkompatibel ?
>
> eller skal jeg finde et brugt agpx4 kort ?

Det er nemt nok:
AGPx4 og AGPx8 skærmkort og bundkort kan altid køre sammen.
Det kommer så til at køre AGPx4, med mindre begge er AGPx8

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Peet

Dato : 27-03-05 16:08

"Villy Jensen" <diy4wd@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nemt nok:
> AGPx4 og AGPx8 skærmkort og bundkort kan altid køre sammen.
> Det kommer så til at køre AGPx4, med mindre begge er AGPx8

Det er jeg faktisk ikke sikker på. Nogle kort kan kun køre ved
1,5V sv. jeg har kunnet erfare og derved kan de ikke køre
ved AGP 8X 3,3V er det vist.

Fra : Villy Jensen

Dato : 28-03-05 06:32

> Det er jeg faktisk ikke sikker på. Nogle kort kan kun køre ved
> 1,5V sv. jeg har kunnet erfare og derved kan de ikke køre
> ved AGP 8X 3,3V er det vist.

3.3 Volt kan være problematisk på gamle bundkort, der understøtter AGPx1 og
AGPx2.
http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/agpcompatibility.html
http://www.sysopt.com/articles/agpupgrades/

CT-7AJA2 understøtter kun AGPx4, så du brænder ihvertfald ikke noget af.

"Go for it!"

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Woodi

Dato : 26-03-05 12:08

> [...]
> salg - er AGPx8 bagudkompatibel ?
>
> eller skal jeg finde et brugt agpx4 kort ?

Faktisk 99% AGPX8 grafikkort er bagudkombatibel med AGPX4 og en del endda
oxo med AGPX2.

Vh. Woodi.

Fra : Michael Friis

Dato : 27-03-05 07:57

Question
Will an AGP 8X graphics card work in a motherboard which only
supports up to AGP 4X mode?

Answer
NVIDIA based graphic cards which support AGP 8x mode (Accelerated
Graphics Port) follow the AGP 3.0 specification. The AGP 3.0 specification
retains backwards compatibility with older AGP 4x technology. All NVIDIA
Geforce and Quadro GPU's which support AGP 8x mode are downwards compatible
with AGP 4x motherboards. When a graphics card which operates at AGP 8x
mode is installed on a motherboard which only supports up to AGP 4x mode,
the card will automatically switch to AGP 4x operation.

begin 666 trnsp.gif
`
end