Ny Sims2 spiller
Fra : Kate

Dato : 25-03-05 19:13

Bær over med mig, jeg har aldrig før spillet et eneste sim-spil i mit
liv, så jeg er helt grøn på feltet

Nu har jeg rodet rundt, og ikke fået lavet noget som helst fornuftigt
idag. Min første simmer, som jeg har kreeret er lige blevet slået
ihjel. Surt show.
Hun var meget utilfreds fra starten af. Jeg købte det billigste hus i
nabolaget og lod hende flytte ind. Det var tomt, men jeg var ikke klar
over at jeg selv skulle indlægge badeværelse også. Dette gjorde at jeg
var for længe om at give hende et bad, så hun blev hamrende sur på mig.
Værst var det dog at hun efter arbejde gik i seng kl 16 og jeg kunne
ikke få hende til at stå op. Hun vågnede så kl. 21, det nytter jo ikke
når hun skal op på arbejde.
Hvad er en smartest rækkefølge? Jeg mener, bad og toilet er jo meget
vigtigt, faktisk endte hun med at tisse i bukserne inden jeg fandt ud
af at toilettet stod forkert. Men en seng og sofa, skal jeg nente med
det? Hun brokkede sig over ikke at have underholdning, så jeg købte
hende en radio. Så ville hun også ha' tv.
Hvordan holder i jeres tilfredse indtil i har tjent nogle penge?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Cirena

Dato : 25-03-05 19:37

"Kate" skrev i en meddelelse:
> Hvad er en smartest rækkefølge?

Der er ikke nogen rækkefølge der er smartest. Det vigtigste er at opfylde
simmernes behov inden de bliver røde.
Mine får f.eks. aldrig mad før deres Sult er blevet helt gul (for meget mad
gør at de hurtigt bliver tykke), men jeg lader kun sjældent et behov blive
rødt.

(hold øje med simmerens behov ved at klikke på den lille diamant øverst til
højre i menuen forneden - så folder der sig en ekstra del ud som viser
behov.)

> Hvordan holder i jeres tilfredse indtil i har tjent nogle penge?

Med det billigste hus burde du have penge nok til at opfylde simmernes
ønsker om f.eks. toilet, bad, seng, køleskab osv.

Hvis simmeren går hen og bliver træt (energi baren bliver rød) før sengetid
så læg den evt. til at sove på sofaen lidt - de bliver aldrig helt friske af
at sove der, på samme måde som sengen.

Tv er en af de hurtigere måder at få underholdning - men simmeren kan
sagtens klare sig med en radio. Bare tænd for den og få simmeren til at
danse.

Man skal lige vende sig til det.

Husk at du altid kan gå ud i nabolaget _uden_ at gemme hvis du f.eks. kommer
til at sulte din simmer íhjel - på den måde kan du gå ind i familien og
undgå at det sker igen.

Fra : Kate

Dato : 25-03-05 20:48

"Cirena" <news@REMOVEcirena.dk> wrote in

> Husk at du altid kan gå ud i nabolaget _uden_ at gemme hvis du
> f.eks. kommer til at sulte din simmer íhjel - på den måde kan du
> gå ind i familien og undgå at det sker igen.

Min simmer, som jeg kaldte Misse, kom skam ud og mødte flere fra
nabolaget med det samme og det gjorde hende glad. Faktisk købte jeg
også et køleskab og hun tog selv noget at spise på et tidspunkt.

Hun var lige ved ikke at komme på arbejde den første dag fordi hun
spiste morgenmad alt for længe. Hun levede så kun 2 døgn fordi hun gik
ud den anden nat og blev slået ihjel.

Jaja, det kræver vel øvelse, øvelse, øvelse

Fra : Cirena

Dato : 25-03-05 21:02

> Min simmer, som jeg kaldte Misse, kom skam ud og mødte flere fra
> nabolaget med det samme og det gjorde hende glad.

Det jeg mente var ikke at simmeren skal gå ud i nabolaget. Men at du selv
går ud af spillet - enten ved at gå ud i nabolaget eller ved at gå helt ud
af spillet uden at gemme først.

Tryk F5 så vil du se tre huse - klikker du på dem går du ud i nabolaget og
kan vælge en anden (eller den samme) familie at spille med - hvis du så
husker at sige nej til at gemme ændringerne, vil simmeren ikke længere være
død når du vælger huset igen. (dette kan selvfølgelig ikke lade sig gøre
hvis du har gemt efter at simmeren døde)

> Jaja, det kræver vel øvelse, øvelse, øvelse

Jeps - God fornøjelse
/Cirena

Fra : Kate

Dato : 25-03-05 23:50

> Det jeg mente var ikke at simmeren skal gå ud i nabolaget. Men at
> du selv går ud af spillet - enten ved at gå ud i nabolaget eller
> ved at gå helt ud af spillet uden at gemme først.

Nårhh. Nå, jeg skabte nu en ny simmer i stedet for. Ham har jeg godt
nok fået igang, men at få ham til at søge arbejde var noget af en kamp

Denne gang fik jeg købt et hus med både bad, toilet og køleskab. Det
hjalp gevaldigt på tingene.

Nu har han så fået et job og jeg fandt ud af at jeg skulle købe ham et
vækkeur for at få ham op om morgenen. Den første morgen dyttede han
kørselsdims i en time og så kom jeg til at hive ham hjem en time
for tidligt. Et under at han ikke mistede sit job allerede på første
dagen. Men når han står op bruger han den time han selv har givet sig
på ingen tid, bare det at slukke vækkeuret tog mig 15min. Kan man ikke
ændre noget der. Nu ved jeg godt det bare er leg, men det irriterer mig
at han bruger en time på at slukke uret og gå i bad, mere når han ikke
inden bilen kommer. Jeg kan IRL () gøre det på 30 min, så sidder jeg
klar i min bil. Kan jeg ændre hans vaner så er han er mere effektiv?

Fra : Cirena

Dato : 26-03-05 01:10

> bare det at slukke vækkeuret tog mig 15min. Kan man ikke
> ændre noget der.

Simmerne er frygteligt langsomme til mange ting.

Personligt bruger jeg aldrig vækkeuret. Når jeg vil have at min simmer skal
op klikker jeg på det lille ikon af sengen i øverste venstre hjørne. Så
kommer der et rødt kryds over som anullerer handlingen. Så står simmeren op.

Jeg plejer at hive mine simmere ud af sengen mindst 3 timer før bilen
kommer. Så kan de både nå på toilet, i bad, få morgenmad og lave lidt sjov
så de er i godt humør når de tager på arbejde.

Cirena

Fra : Kate

Dato : 26-03-05 09:27

> Jeg plejer at hive mine simmere ud af sengen mindst 3 timer før
> bilen kommer.

Damn, så skal min simmer op kl. 3 om natten.....Jeg prøvede det med at
vække min simmer, men det tog ham en time bare at stå op, så var det
jeg troede et vækkeur var sagen.

Det er dog dejligt at kunne komme her og komme af med frustrationerne,
ellers kan det være spillet var røget hurtigt videre til niecerne. Nu
får det helt klart en ekstra chance

Fra : Kate

Dato : 25-03-05 23:52

"Cirena" <news@REMOVEcirena.dk> wrote in

> (dette kan selvfølgelig ikke lade sig gøre
> hvis du har gemt efter at simmeren døde)

PS. Det gjorde jeg vidst nok. Nu det nye spil jeg er gået igang med,
det vil jeg gerne spille videre på i morgen. Håber jeg kan finde det
for jeg fik ingen valgmuligheder i gemmeprocessen.

Fra : Frandsen

Dato : 29-03-05 13:33

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> Min simmer, som jeg kaldte Misse, kom skam ud og mødte flere fra
> nabolaget med det samme og det gjorde hende glad. Faktisk købte jeg
> også et køleskab og hun tog selv noget at spise på et tidspunkt.

Giv hende en telefon, så kan hun altid ringe og tale med en ven - det gør
hende glad. Hun kan også ringe efter brandvæsnet, når hendes komfur eller
andet går i brand

Fra : Kate

Dato : 29-03-05 18:56

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> wrote in

> Giv hende en telefon, så kan hun altid ringe og tale med en ven -
> det gør hende glad. Hun kan også ringe efter brandvæsnet, når
> hendes komfur eller andet går i brand

Misse døde, blev slået ihejl midt om natten ude for sit hus. Jeg lavede
så Joe istedet for. Ham er det gået anderledes godt for er blevet
forlovet og gift.
Jeg gav ham en telefon og nu ringer den lystigt på alle tider af døgnet

Jeg lærer noget nyt hver dag om mine simmere

Fra : devilman

Dato : 26-03-05 02:15

snyd så det basker......LOL
http://forums.modthesims2.com

---------------------©-------------------------------------

Fra : Kate

Dato : 26-03-05 09:27

"devilman" <2evil2@@get2net.dk> wrote in

> snyd så det basker......LOL
> http://forums.modthesims2.com

Den må jeg da ind og snuse tundt på, tak.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-03-05 09:02

> Bær over med mig, jeg har aldrig før spillet et eneste sim-spil i mit
> liv, så jeg er helt grøn på feltet

Jeg kan anbefale dig at prøve "Lær at spille"-delen i The Sims 2. Den ligger
under de tre nabolag du kan vælge mellem.
Desuden er det også en god idé at læse manualen, som tilmed er på dansk.

Mvh

Emil

Fra : Kate

Dato : 26-03-05 09:24

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in

> Jeg kan anbefale dig at prøve "Lær at spille"-delen i The Sims 2.
> Den ligger under de tre nabolag du kan vælge mellem.

Ja, den er god. Jeg har faktisk Været igennem den...2 gange for det
ikke skal være løgn for jeg kunne lige pludseligt ikke huske hvordan
man stryede rundt i huset, så hos min første simmer kunne jeg kun se
ind i huset forfa. Dumt

> Desuden er det også en god idé at læse manualen, som tilmed er på
> dansk.

Er det ikke den man tyer til når alt andet glipper *fnis*

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-03-05 12:00

"Kate" wrote

> Er det ikke den man tyer til når alt andet glipper *fnis*

Det må så være tiden nu

Imho har sims spillene en stor ulempe
De er vanedannende

Nå det er sgu ok, nu stiller min bedre halvdel ikke så mange spørgsmål til
mit tidsforbrug foran skærmen, da hun er travlt optaget andetsteds :)

- Peter

Fra : Kate

Dato : 26-03-05 14:58

"Peter Lykkegaard" <peter.aghl@gmail.com> wrote in

> Det må så være tiden nu

Hæhæ, jeg er gået igang Dog besvarer den jo ikke alle mine "dumme"
spørgsmål.

F.eks. har jeg bedt ham om at læse, så han kan blive lidt klogere.
Desværre brokker han sig gevaldigt og over ham kommer en boble med en
bog. Er der ikke bøger i reolen eller skal de købes separat?

Det samme gjalt da han skulle lave aftensmad, der kom en boble med en
køkkendims han åbenbart mangler, men jeg kan ikke gennemskue hvad det
er for en dims. Han har køleskab, komfur, toasterovn og kaffemaskine.
Mener også at jeg købte et skraldeskab til ham, men det benytter han
bare ikke.

Jeg har lagt et billede i binær af boblen under navnet "Sim2 boble".
Hvis det virker er dette det direkte link til msg:

<42456933$0$73699$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-03-05 16:56

> Hæhæ, jeg er gået igang Dog besvarer den jo ikke alle mine "dumme"
> spørgsmål.

Nej, den besvarer ikke alle spørgsmålene, men mange. Derefter er dumme
spørgsmål velkomne her

> F.eks. har jeg bedt ham om at læse, så han kan blive lidt klogere.
> Desværre brokker han sig gevaldigt og over ham kommer en boble med en
> bog. Er der ikke bøger i reolen eller skal de købes separat?

Jeg har set billedet i binaer, og det er ikke en bog i boblen, men en væg
(væggen overfor bogreolen). Du har nemlig placeret bogreolen den forkerte
vej, så simmeren ikke kan komme til for væggen. Drej bogreolen så den kommer
til at stå HELT tæt op ad væggen. Du kan også se en lille pil i den grønne
bund når du flytter bogreolen. Sørg for at pilen pejer ud fra væggen, så din
simmer kan komme til. Det gælder i øvrigt for mange af tingene.

> [...]
> er for en dims. Han har køleskab, komfur, toasterovn og kaffemaskine.
> Mener også at jeg købte et skraldeskab til ham, men det benytter han

De bobler kan betyde forskellige ting. Jeg vil næsten mene, at i dit
tilfælde kan de ikke komme til komfuret f.eks. Eller kan ikke komme til
køleskabet. Vær også opmærksom på at vende kaffemaskinen på køkkenbordet ud
mod gulvet, så din simmer kan komme til (kig evt på den grønne bund).

> Jeg har lagt et billede i binær af boblen under navnet "Sim2 boble".
> Hvis det virker er dette det direkte link til msg:
>
> <42456933$0$73699$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>

Linket virker ikke, men gå til news:dk.binaer og se efter "Sims2 boble"

Mvh

Emil

Fra : Kate

Dato : 26-03-05 19:07

> Jeg har set billedet i binaer, og det er ikke en bog i boblen, men
> en væg (væggen overfor bogreolen).

Aha, tak for det. Ja, nu har jeg faktisk købt en ny reol og den vender
rigtigt
Hæ, har da lært en del af at spille hele dagen.
Hans gæster er dog også rimeligt spøjse, vader bare ind og gør hvad det
passer dem Han hilste på en pige på gaden hvorefter hun gik ind og
tømte køleskabet, og så går han i seng midt i sine fester.
Du har ret, det er farligt at spille, hele mit eget hus ender jo i
ragnarok for jeg får intet gjort ;-D

Fra : Frandsen

Dato : 29-03-05 13:31

> [...]
> tømte køleskabet, og så går han i seng midt i sine fester.
> Du har ret, det er farligt at spille, hele mit eget hus ender jo i

Man kan bede gæsterne om at gå hjem. Så skal de se, hvad der sker, når man
får boblebad eller svømmepøl i haven

Fra : Kate

Dato : 29-03-05 18:53

> Man kan bede gæsterne om at gå hjem. Så skal de se, hvad der sker,
> når man får boblebad eller svømmepøl i haven

Jeg bad faktisk en om at gå hjem, hun havde taget fast ophold i sofaen.
Hold op hvor hun blev sur

Jeg er ikke kommet så langt at indkøbe svømmepøl og deslige.
Min han-sim er blevet gammel, men hun er stadig voksen. Desværre har de
ikke fået barn selvom han næsten ikke tænker på andet.
Han er iøvrigt ret morsom, hver gang han passerer hende i huset pifter
han efter hende eller laver du er lækker lyde...Genielt spil

Fra : Lennart Hansen

Dato : 16-04-05 12:36

> [...]
> hende en radio. Så ville hun også ha' tv.
> Hvordan holder i jeres tilfredse indtil i har tjent nogle penge?

Event. er der snydekoden "Motherlode", som jeg selv bruger. Man trykker
Ctrl+Shift+C - så vil et lille vindue åbne for oven, og der skriver man bare
"motherlode". Den giver 50.000 simleoner, og loftet er 9.999.999.

M.v.h. Natascha

Fra : Kate

Dato : 17-04-05 10:13

"Lennart Hansen" <lennart@gta.dk> wrote in

> [...]
> trykker Ctrl+Shift+C - så vil et lille vindue åbne for oven, og
> der skriver man bare "motherlode". Den giver 50.000 simleoner, og

Ja, jeg har godt set flere steder at man kan snyde. Det har jeg
mærkeligt nok ikke rigtigt lyst til lige nu, det har aldrig afholdt mig
i andre spil
Desværre har jeg ikke rigtigt haft tid til at spille i den seneste
ugestid. Men jeg skabte da en anden simmer og han er blevet gift.
Desværre har de ikke fået børn selvom han hele tiden har en sut i sin
ønskeliste, hun har hele tiden juhu i sin, men om de juhu'er kan jeg
ikke helt afgøre.

Skal man købe babyting, kan man købe bayting, for at der kommer børn?
Eller må det bare gå som det bedst kan? Min hansim er iøvrigt blevet
ældre, mens hun stadig er voksen. Kan det betyde noget for om de får
børn?