Andels-firma
Fra : Aragorn25

Dato : 25-03-05 17:37

Hej folkens, jeg vil åbne en butik. Jeg blev ringet op af en egendomsfirma
som jeg er skrevet op hos.

Hun fortæller mig følgende:

Det er en Andels-egendom. Indskud 150,000kr leje pr. mdr. 6000kr Depositum
0kr

Det er ok, men hvad er fordelen/ulæmpen ved andel? ? ? ?
Noget jeg skal passe på`?

De 150,000 jeg betaler, hvad sker der med dem efter 5år, hvis jeg lukker?

Hvad betyder det for mig? er den del af egendommen min, til brug af butik?
Hvormeget kan lejen stige pr. år? Er der grænser for det?

Jeg spørger, da den anden forretning, som er næsten vedsiden af, koster mig
2.5mill og 12.000kr pr mdr.

Så sætter nogle spørgsmål i gang, da jeg tænker, det er da ok billigt, med
det andels-halløj

Mvh
Dennis

Fra : Allan Soerensen

Dato : 26-03-05 11:11

"Aragorn25" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ok, men hvad er fordelen/ulæmpen ved andel? ? ? ?
> Noget jeg skal passe på`?

Du skal i hvert fald undersøge om det "bare" er en andelsforening eller en
Amba (Andelsselskab med begrænset ansvar)
I det første tilfælde hæfter alle andelshaverne personligt og solidarisk,
dvs. at du hæfter for *hele* foreningens gæld og med alt hvad du ejer og har
(bil, hus osv.). Du hæfter således også for de andre andelshavere og kan i
princippet tabe alt hvad du ejer.
Ved et Amba hæfter du stadig solidarisk, men kun med den kapital du har
indskudt i foreningen. Dvs. du kan maximalt tabe de 150.000 Kr. du har
indskudt.

Jeg ville få en advokat til at kikke papirerne igennem inden jeg skrev under
på noget som helst.

Fra : Aragorn25

Dato : 26-03-05 17:34

ok ok ok, SÅDAN Allan, det var guld værd det der.
Det må jeg lige undersøge nærmere
Tak skal du have

Ellers andet jeg skal være opmærksom på?

mnvh
Dennis

Fra : Willi Rouainia

Dato : 05-04-05 18:12

mp man spørge hvilket erhverd det koster 2.5 mil??
for en butik er det sku mange penge hi hi

vh

willi