Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Tilslutning af LCD TV skærm
Fra : HLM

Dato : 25-03-05 16:45

Hej NG

Jeg har netop anskaffet mig et LCD TV der har mulighed for tilslutning af PC
men hvis jeg nu ønsker at have BÅDE PCskærm og TV skærm tilsluttet på samme
tid
kan det så lade sig gøre og hvordan

Har et Geforce FX5600 grafikkort

vh
Henrik

Fra : Joerlund

Dato : 26-03-05 09:33

Ja da !!!!

Du skal vist ikke engang stille på noget !!!

Men hvis du vil se flere Features så....

Højreklik på dit skrivebord
Tryk Egenskaber
Vælg faneblad indstillinger
Vælg Avanceret
Vælg fanebladet hvorpå dit skærmkort er angivet

--
Denne mail er checket med
Norton Antivirus 2004.

Med venlig hilsen
Lasse Tolderlund Jørgensen
joerlund-@mail.dk

Fjern - i Email adresse. !

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-03-05 17:02

husk også lige at chekke opløsningen på skærmen.
Mange LCD-TV har VGA-opløsning = 640*480, ikke lige det fedeste til en pc.

/Peter

Fra : HLM

Dato : 26-03-05 17:26

Tak for svarene!
Men hvordan/med hvad forbinder jeg ?
Jeg mener - skal jeg manuelt om på bagsiden af PCen for at skifte stik
når jeg vil skifte skærm eller findes der et "dobbelstik" til at sætte i
PCen eller er det via S-VHS + audio stik den skal tilsluttes ?

vh
Henrik

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 27-03-05 10:47

On Sat, 26 Mar 2005 17:25:36 +0100, "HLM" <henrik@xxledstrup.dk>
wrote:

> [...]
>når jeg vil skifte skærm eller findes der et "dobbelstik" til at sætte i
>PCen eller er det via S-VHS + audio stik den skal tilsluttes ?

øhm hvis jeg forstår det rigtigt, så har du et lcdtv som du også vil
bruge som computerskærm ikke ? jeg har selv et lcdtv her i stuen som
jeg har sluttet min pc til, jeg har et grafikkort med dvi-udgang det
har du også mit er et FX5900 du har også i dit kort er jeg ret sikker
på det hvide stik bag på kortet skal du sætte et dvi-kabel i og føre
det til tvet, hvoor der forhåbentligt også er et dvistik, hvis ikke må
du sætte en lille omformer på til vga, vælg det bedste dvi-kabel jeg
mener at der er 21 pins i det, det giver det bedste billede. Mit kabel
er 5meter langt det skal helst ikke være længere end 5meter da det så
vil miste signal efter hvad jeg har læst mig til, men mit er perfekt
jeg kan ikke se forskel på om det er 5meter eller 1 meter har testet
det

jeg købte mit kabel hos hammergren data på østerbro det er udemærket
kabler til billige penge

hvis du mente at du vil have 2 skærme tilsluttet samtidigt må du nok
vælge dvi til den ene og vga til den anden da der ikke er 2 dvi
udgange på kortet det er der ikke på mit så sikkert heller ikke på
dit, jeg skal selv have sat en computerskærm mere på mit på et
tidspunkt med et vga kabel så hvis det var det du mente vil jeg gerne
høre hvordan det går med at få det til at virke

jeg tror at nvidias software er ret nem til at vælge 2 skærme

Fra : Peter Larsen

Dato : 27-03-05 11:27

Hej,

Jeg har et ASUS FX5900 med DVI og VGA.

Det er korrekt at kortet kan styre to skærme og at det hele ligger i
driveren, det fungere upåklageligt.
Med kortet fulgte der en DVI->VGA omformer med, så hvis du ikke har en skærm
med DVI skal du omforme til VGA og slutte kablet til LCD-TV'ets VGA-indgang.
Hvis ikke TV'et har en computerindgang (DVI eller VGA) er det jo lidt
problematisk, men det tror jeg alle LCD-TV har (dem jeg har set har). DVI er
nok tvivlsomt, det findes muligvis kun på de dyre/bedre TV.

Når så de to skærme er sat til kan du via egenskaber (højrekllik på
skrivebord) eller via NVidia-ikonet i tray styre hvordan de to skærme skal
arbejde. De kan vise samme billed eller være to skærme eller opfattes som en
stor, der er frit valg.

/Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-03-05 11:57

On Sun, 27 Mar 2005 12:27:25 +0200, "Peter Larsen"
<news@edboenSLET.dk> wrote:

> [...]
>problematisk, men det tror jeg alle LCD-TV har (dem jeg har set har). DVI er
>nok tvivlsomt, det findes muligvis kun på de dyre/bedre TV.

ja du har nok ret, der er dvi på mit tv, det vil være den bedste
løsning men hvis der ikke er dvi så skal man bare sætte omformeren på
til vga, jeg ved ikke om man kan se forskellen men den er der jo nok

Fra : HLM

Dato : 28-03-05 11:26

Hej Nina og I andre

Du har forstået det helt korrekt, og jeg kan følge løsningen et langt stykke
af vejen.
Mit LCD er et LG 20 tommers, hvor der er Scart, AV stik OG et VGA stik.

I relation til sidstnævnte står der dog i manualen (og under stikket) at det
er til at kunne udføre service via PC
Betyder det noget eller vil jeg (via den nævnte omformer) kunne tilslutte TV
som PC skærm i dette PCskærmstik?

Jeg har været inde i skærmopsætning, men syntes ikke at jeg finder noget om
2 skærme ?
Som jeg tror jeg tidligere har nævnt er mit skærmkort et Nvidia FX 5600 /
256 ram - driverversion 4.3 4.5

Håber at I lige kan hjælpe mig det sidste skub.....det ville være super
På forhånd tak!

vh
Henrik

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 28-03-05 12:43

On Mon, 28 Mar 2005 12:26:13 +0200, "HLM" <henrik@xxledstrup.dk>
wrote:

> [...]
>256 ram - driverversion 4.3 4.5
>
>Håber at I lige kan hjælpe mig det sidste skub.....det ville være super

du starter med at hente den nye driver hos nvidia " 7184 " instaler
den og sæt dit vga-kabel fra dit skærmkort til tvet, og hvis det ikke
selv finder den nye skærm højreklikker du på skrivebordet og ind i
nvidia som er en ny menu du får efter at have hentet den nye driver og
så finder du din skærm derinde.

de to nyeste drivere har fundet mit tv som er et LG rz30lz50 det kører
fint her

Fra : HLM

Dato : 29-03-05 22:13

Hej Ninja

Nu har jeg fået hentet den nye driver og installeret den,
Jeg har forsøgt mig med med tilsluting via digital udgang/konverter til VGA
der blev isat TVet.......men det virker ikke. har kun fået bøvl ud af det
(problemer med sort skærm pga. jeg kom til at vælge LCD som primært - og den
var der jo ikke)

Det som rumsterer inde i mit hoved er....hvilken kanal/mode skal TV stå i
Mine muligheder er AV1, AV2 og S-Video..og et hav af TV
kanaler...................

Please, håber du/I kan hjælpe en hjælpeløs *s*

vh
Henrik

klip---

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 30-03-05 18:44

On Tue, 29 Mar 2005 23:12:51 +0200, "HLM" <henrik@xxledstrup.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det som rumsterer inde i mit hoved er....hvilken kanal/mode skal TV stå i
>Mine muligheder er AV1, AV2 og S-Video..og et hav af TV

hvad hedder dit lgtv ? mit tv(lg) har både av1 av2 svideo komposit og
dvi, jeg bruger dvi til computeren, de andre er vel beregnet til enten
scart eller svideokabel, har du ikke en brugsforviring ? i min er der
et afsnit om opsætning af pc til skærmen men jeg har aldrig brugt det
for da jeg satte stikket(dvi fra pcen) ind i tvet virkede det bare
med det samme, men dit er måske lige en tand ældre model end mit, men
det skulle da stadig virke hvornår er dit tv fra ?

Fra : HLM

Dato : 30-03-05 20:15

Hej Mit LG tv er et LG RZ20 - splinternyt
med av1, av2, scart og s-video og et vga stik, hvor der står service only
min brugsanvisning har et afsnit om pc-tilgang, men det ser ud til at det er
for en større udgave (option)
elgigantens medarbejder forsikrede mig om at vga stikket var til PC......
men det virker bare ikke ?!

men er er ikke andre alternativer ?!

vh
Henrik

Fra : Ninja Ninjasen

Dato : 31-03-05 15:58

On Wed, 30 Mar 2005 21:15:06 +0200, "HLM" <henrik@xxledstrup.dk>
wrote:

> [...]
>for en større udgave (option)
>elgigantens medarbejder forsikrede mig om at vga stikket var til PC......

vga kan vist så vidt jeg ved kun være til at sætte en computer til, så
det burde da kunne lade sig gøre. Hvad styresystem kører du på din pc
? jeg har windows xp med sp2 den fandt det med det samme, måske hvis
du ikke har sp2 det kan være problemet, bare et gæt