Win32 Services forsøger at
Fra : Heidi N. K.

Dato : 25-03-05 14:02

Min nye PC med WIN XP sp2, havde fra fabrikken af , fået installeret
programmet "Norton Internet Security".

I huset har vi trådløst netværk.
5 maskiner
1 Router

Hvis ikke jeg slukker min PC om natten, er der en besked næste morgen
fra netop "Norton Internet Security"

Der står følgende:
PROGRAMKONTROL
Lav Risiko
Microsoft Generic Host Process for Win32 Services forsøger at få
adgang til Internettet.
Program: svchost.exe
Sti C:\Windows\system32\
Hvad vil du gøre?

...og her får jeg så tre forskellige valgmuligheder for hvad jeg vil
gøre.
Tillad (anbefalet)
Bloker
Konfigurer Internetadgang manuelt

Hvad er det for noget?
Har jeg problemer? Tænker på om jeg har nogen fremmede inde der
forsøger på noget.

Mvh.
Heidi

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-03-05 14:08

hnk451@hotmail.com (Heidi N. K.) crashed Echelon writing

> Der står følgende:
> PROGRAMKONTROL
> Lav Risiko
> Microsoft Generic Host Process for Win32 Services forsøger at få
> adgang til Internettet.
> Program: svchost.exe
> Sti C:\Windows\system32\
> Hvad vil du gøre?

Svchost er et styreprogram til Services eller på XP dansk Tjenester i
Windows.

Bruges i forbindelse med programmer som skal startes som service.

Med andre ord selve svchost kan dække over mange programmer som har brug
for at komme på internettet, under Administration->Tjenester kan du se
hvilke services der anvender svchost.

--
Bjarke Andersen