Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Jeres 3DMark score i 03 & 05
Fra : Vega

Dato : 24-03-05 19:34

Hej.

Kunne godt tænke mig at vide hvad I andre får i disse to programmer?
Hvis nået er overclocket så skriv det i ( )

Jeg får selv følgende:

03: 12015 3DMark
05: 5850 3DMark

med dette system:

AMD64 3500+
MSI K8N Neo4 Platinum
1024 PC3200 Samsung dual ch. ram
HiS X850XT

Mvh. Vega.

Fra : FedeDorit

Dato : 24-03-05 20:33

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kunne godt tænke mig at vide hvad I andre får i disse to programmer?
> Hvis nået er overclocket så skriv det i ( )

CPU XP2600+
GF4TI4200
Bundkort Abit NF7-S rev.2
2*512 mb Samsung PC3200 som kører dual
3Dmark03 ca 1600

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 21:09

FedeDorit wrote:

> CPU XP2600+
> GF4TI4200
> Bundkort Abit NF7-S rev.2
> 2*512 mb Samsung PC3200 som kører dual
> 3Dmark03 ca 1600

3dmark05 score på 5365 og en aquamark score på 65017
en 3200 A64'er et X800XL kort og et ok basse system bagved.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Vega

Dato : 24-03-05 21:26

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> 3dmark05 score på 5365 og en aquamark score på 65017
> en 3200 A64'er et X800XL kort og et ok basse system bagved.

Det der aquamark hvor kan jeg finde det, så jeg også lige kan få den score
på?

Mvh. Vega.

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 22:34

Vega wrote:

> Det der aquamark hvor kan jeg finde det, så jeg også lige kan få den score
> på?
>
> Mvh. Vega.

www.aquamark3.com

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Myt

Dato : 24-03-05 23:31

> CPU XP2600+
> GF4TI4200
> Bundkort Abit NF7-S rev.2
> 2*512 mb Samsung PC3200 som kører dual
> 3Dmark03 ca 1600

P4 2.8
Tyan G9700 Pro
Main Abit IC7-MAX 3
2x512 Kingston 3200 ddr Dual

3DMark 05 2075 i standard settings, intet er rørt

Myt

Fra : René Lønstrup

Dato : 24-03-05 23:09

Vega wrote:
> 03: 12015 3DMark
> 05: 5850 3DMark

Dette er gamle resultater, men jeg gider lige ikke til at installere
programmerne igen for at teste påny:

3D Mark 03:
CAT 4.8 AGPx4: 11745 point
CAT 4.8 AGPx8: 11742 point
CAT 4.8 (høj ydeevne) oc 540mhz core / 560mhz ram: 12129 point
- Og mit gamle Geforce4 Ti4200: 1500 point

3D Mark 05:
CAT 4.11 beta: 5662 point
CAT 4.11 beta oc 540mhz core / 560mhz ram: 5780 point

> med dette system:
>
> AMD64 3500+
> MSI K8N Neo4 Platinum
> 1024 PC3200 Samsung dual ch. ram
> HiS X850XT

AMD XP 3200+ (Barton)
ASUS A7N8X-E Deluxe
512mb PC3200 Kingston ram (nu er der 2x512mb i)
HIS IceQ II X800 Pro VIVO moddet til fuldt funktionsdygtigt X800 XT PE

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-03-05 01:43

> HIS IceQ II X800 Pro VIVO moddet til fuldt funktionsdygtigt X800 XT PE

Hvad har du gjort for at modde det? Har selv et X800XL, ville gerne
modde det til X800XT eller bedre. Har du bare skruet clock og mem
frekvensen op?

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 08:28

Esben von Buchwald wrote:

> Hvad har du gjort for at modde det? Har selv et X800XL, ville gerne
> modde det til X800XT eller bedre. Har du bare skruet clock og mem
> frekvensen op?

Du skal nok ikke regne med at modde et XL kort til en XT'er da de ikke
bruger samme kerne.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-03-05 13:06

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> Du skal nok ikke regne med at modde et XL kort til en XT'er da de ikke
> bruger samme kerne.

Når man kigger på specs. for XT og XL minder de meget om hinanden
bortset fra clock - mens Pro og XT har den forskel at der kun er 12
pipelines i pro udgaven

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 13:08

Esben von Buchwald wrote:

> Når man kigger på specs. for XT og XL minder de meget om hinanden
> bortset fra clock - mens Pro og XT har den forskel at der kun er 12
> pipelines i pro udgaven

well... det _er_ 2 forskellige processorer.

R423 og R430 Så vidt jeg husker. X800XL bruger R430 som jo så er den
nyere af de 2.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-03-05 16:10

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> well... det _er_ 2 forskellige processorer.
>
> R423 og R430 Så vidt jeg husker. X800XL bruger R430 som jo så er den
> nyere af de 2.

Ja R423 er vist 0,13µ mens R430 er 0,11µ - men det kan måske være, at
man slet ik behøver at køre core speed så højt op får at komme på XT
niveau med et XL kort? http://www.bit-tech.net/review/394/11

"The Club3D X800 XL overclocked to 455/1112MHz which was a pretty
impressive overclock, especially when both the MSI and Sapphire Radeon
X800 XL's both topped out around the same clock speeds. The former
clocked to 430/1094MHz, while the latter topped out at 429/1092MHz. We
get the feeling that the Club3D Radeon X800 XL either benefits from the
additional power connector or the cooling solution is just more efficient."

mon ik det er hurtigere end et XT kort ved denne hastighed? jeg vil
i hvert fald lige prøve at køre mit op på den hastighed og se om lortet
stadig virker

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 19:28

Esben von Buchwald wrote:

> Ja R423 er vist 0,13µ mens R430 er 0,11µ - men det kan måske være, at
> man slet ik behøver at køre core speed så højt op får at komme på XT
> niveau med et XL kort? http://www.bit-tech.net/review/394/11

det tror jeg ikke du behøver... du skal vidst også i XT PE klassen før
du kan mærke forskel.

> [...]
>
> mon ik det er hurtigere end et XT kort ved denne hastighed? jeg vil
> i hvert fald lige prøve at køre mit op på den hastighed og se om lortet

Jeg har prøvet at clocke mit kort til de hastigheder (det lader til at
alle? club3d kort kan nå derop?) vel at mærke uden ekstra køling
overhovedet, du skal dog være opmærksom på at køleren på kortet vil
arbejde ved max omdrejninger og at det måske vil larme (?? jeg kunne
ikke høre min)

under alle omstændigheder kan dette kort følge med til det meste idag,
og OC er også fint muligt, sikkert endnu højere på core hvis du får en
endnu mere effektiv køling på (selvom den kobber køler der sidder på
ligner en seriøs fætter)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-03-05 21:24

Claus Albæk (Kbh.) wrote:

> [...]
> og OC er også fint muligt, sikkert endnu højere på core hvis du får en
> endnu mere effektiv køling på (selvom den kobber køler der sidder på

Jeg har nu prøvet at clocke det lidt, hvis jeg kommer over ca 520 (1040)
på mem crasher kortet, og ATI VPU recover går i gang! det får rigeligt
med strøm og der er ikke for varmt i kabinettet

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-03-05 01:45

Vega wrote:
> [...]
>
> Kunne godt tænke mig at vide hvad I andre får i disse to programmer?
> Hvis nået er overclocket så skriv det i ( )

I øvrigt, har du kørt dine tests med default settings og med pro
versionerne af programmerne, og med alle tests slået til? det er sådan
de store hardware sites tester det!

men som jeg nok har sagt før kan mine results ses på
http://memos.dk/sbn/hardware2005/index13.php

Fra : Vega

Dato : 25-03-05 09:05

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> I øvrigt, har du kørt dine tests med default settings og med pro
> versionerne af programmerne, og med alle tests slået til? det er sådan de
> store hardware sites tester det!

Ja, test'ne er kørt med defaults settings og med alle test slået til.

Mvh. Vega.

Fra : Vega

Dato : 27-03-05 22:10

>>> 05: 5850 3DMark

Mit resultat må vel være ok for den maskine?

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 28-03-05 21:25

Vega wrote:

> Mit resultat må vel være ok for den maskine?
>
> Mvh. Vega.

Så skal du bare lære at klippe det overflødige væk fra dine svar
(hvilket jeg IKKE har gjort her, for at demonstrere at det ser rodet ud
hvis man lader være)

Fra : Vega

Dato : 30-03-05 20:20

> Så skal du bare lære at klippe det overflødige væk fra dine svar
> (hvilket jeg IKKE har gjort her, for at demonstrere at det ser rodet ud
> hvis man lader være)

Okay Esben!