konsulent med faste timer
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-03-05 16:14

Forestil jer en situation, hvor man arbejder som fast konsulent hjemmefra
for f.eks. 2 kunder med i gennemsnit 10 timer om ugen for hver, men blot så
den samlede tid på et helt år stemmer og man derudover har en forretning ved
siden af med egne produkter. Dette anvender man så de resterende af ugens 20
timer på.

Kan man så forsikre sig mod indtægtstabet i.f.m. sygdom? Uden faste
arbejdstider er det jo svært at sige, hvilket "arbejde" man er syg fra.

Jeg står overfor at skulle hyre en sådan konsulent og vil gerne sørge for,
at der er tænkt på den side af sagen også.

hilsen
Uffe

PS: Uanset Martin Thorborgs gode intentioner om at flytte debatten over på
hans hjemmeside, foretækker jeg til enhver tid nyhedsgrupper frem for
web-fora.

Fra : Holst

Dato : 24-03-05 16:26

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
>
> Jeg står overfor at skulle hyre en sådan konsulent og vil gerne sørge for,
> at der er tænkt på den side af sagen også.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål helt, men
svaret er måske at finde her:

http://www.adir.dk

og se så under kolonnen "Kommuner og ydelser", hvor du finder
"Forsikringsordningerne".

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 24-03-05 17:03

"Holst" <newsmar05@shelter.dk> wrote in message

> Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål helt, men svaret
> er måske at finde her:
>
> http://www.adir.dk

Ja, det var nok noget i den retning. Max-satsen på godt 13.000 kr om måneden
er jo et stykke fra det fulde "løn"-niveau, som man jo ellers ville have
fået, hvis man var i et fast job og blev syg. Kan man forsikre sig for
resten af tabet?

hilsen
Uffe

Fra : Holst

Dato : 24-03-05 17:35

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
> er jo et stykke fra det fulde "løn"-niveau, som man jo ellers ville have
> fået, hvis man var i et fast job og blev syg. Kan man forsikre sig for

Så bliver det ikke gennem det offentlige. Der er vist noget med, at
nogle A-kasser tilbyder en eller anden form for forsikring. Men det er
ikke noget, jeg ved mere om. De er vist ret dyre og gælder kun i en
kortere periode.

Så jeg kan ikke hjælpe dig mere.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-03-05 17:30

Holst wrote:

> [...]
> nogle A-kasser tilbyder en eller anden form for forsikring. Men det er
> ikke noget, jeg ved mere om. De er vist ret dyre og gælder kun i en

Ingeniørforeningen har noget, der lyder som ovenstående. Jeg må
indrømme, at jeg ikke har kigget nærmere på det, men jeg fandt et link:
http://ida.dk/Medlemsbutikken/IDA+Forsikring/Loensikring/

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Holst

Dato : 26-03-05 17:36

Jonathan Stein wrote:

> Ingeniørforeningen har noget, der lyder som ovenstående. Jeg må
> indrømme, at jeg ikke har kigget nærmere på det, men jeg fandt et link:
> http://ida.dk/Medlemsbutikken/IDA+Forsikring/Loensikring/

Ja, men umiddelbart er det en ekstra forsikring ved arbejdsløshed og
ikke en forsikring ved sygdom, og det var jo det sidste, der blev
efterspurgt.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-03-05 18:37

Holst wrote:

> Ja, men umiddelbart er det en ekstra forsikring ved arbejdsløshed og
> ikke en forsikring ved sygdom, og det var jo det sidste, der blev
> efterspurgt.

Ok - jeg skulle måske have læst lidt på siden, men "Lønsikring" lød som
noget af det rigtige...

M.v.h.

Jonathan