AGP og nyt GFX
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-03-05 16:08

Skattefar giver mig i år mulighed for lige at investere i et gfx kort som
ligfrem kan trække HL2 uden lag. Men er kommer lidt i tvivl, hvad der
egentlig ville være mest fornuftigt.

Idag kører jeg med et Radeon 9500Pro på et KT3-Ultra board med 4x AGP.

Ville det overhovedet give mig nogen synderlig bedre performance at købe
fx. x800 eller GT6800, eller vil jeg være begrænset af min AGP port?
Jeg er måske allerede begrænset af den med mit nuværende kort?

Det aller mest fornuftige er måske at opgradere hele maskinen til PCI-E,
eller kan AGP godt lege med lidt endnu?

Sidst men ikke mindst, findes der nogen benchmark tools til at
måle/overvåge kapactiten af AGP og PCI bussen?

--
Bjarke Andersen

Fra : FedeDorit

Dato : 24-03-05 20:38

> [...]
>
> Sidst men ikke mindst, findes der nogen benchmark tools til at
> måle/overvåge kapactiten af AGP og PCI bussen?

Om du kører AGP 4x eller 8x er ligemeget..min bror gik fra et FX5600XT til
et FX6600 GT og gik fra 1785 i 3Dmark03 til 7000 på et Soltek 75FRN-L
(Nforce2) og en Barton 2500+

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-03-05 20:45

"FedeDorit" <123@123.dk> crashed Echelon writing

> Om du kører AGP 4x eller 8x er ligemeget..min bror gik fra et FX5600XT
> til et FX6600 GT og gik fra 1785 i 3Dmark03 til 7000 på et Soltek
> 75FRN-L (Nforce2) og en Barton 2500+

Kan ik helt finde ud af om jeg skal tage overstående som én hel forklaring
eller 2. For det du nævner kører alt sammen AGPx8.

Bruger de nyeste grafikkort stadig ikke AGPx4 fuldt ud?

--
Bjarke Andersen

Fra : René Lønstrup

Dato : 24-03-05 23:10

Bjarke Andersen wrote:
> Bruger de nyeste grafikkort stadig ikke AGPx4 fuldt ud?

Det skal jeg ikke kunne sige, men faktum er ihvertfald at de hurtigste
grafikkort er lige hurtige i AGPx4 som i AGPx8. Jeg har et X800 XT PE
som jeg sidste år testede ved begge AGP hastigheder, uden at finde nogen
reel forskel - og den (lille) forskel der var, kunne sagtens være
forårsaget af små baggrundsprogrammer el. lign. (noget i retning af 0.1
eller 0.2 fps i Doom3)

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : torben

Dato : 08-04-05 09:46

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> små baggrundsprogrammer el. lign. (noget i retning af 0.1 eller 0.2 fps i

Det er fandemig guf viden.
-
Torben