Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
temperatur på 6600GT agp
Fra : Martin

Dato : 24-03-05 14:44

Hej - er der nogen bud på hvordan jeg ser temperaturen på et Club3D 6600GT
agp kort? Tilsyneladende kan man ikke se temperatur i Nvidia driveren....
Mvh Martin

Fra : Henrik Sahl

Dato : 24-03-05 15:10

"Martin" <notworking@nomail.com> wrote in message
> Hej - er der nogen bud på hvordan jeg ser temperaturen på et Club3D 6600GT
> agp kort? Tilsyneladende kan man ikke se temperatur i Nvidia driveren....
> Mvh Martin

Jeg fulgte denne her guide med mit Sparkle 6600GT ->
http://home19.inet.tele.dk/vollert/new_page_1.htm

Mvh
Henrik

Fra : Martin

Dato : 24-03-05 19:21

> Jeg fulgte denne her guide med mit Sparkle 6600GT ->
> http://home19.inet.tele.dk/vollert/new_page_1.htm

Ok - jeg prøver, tak for råd...
Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 25-03-05 00:13

Hej Henrik - det virker jo fint. Hvad er temp hos dig under belastning?
Hos mig er den 51 idle og 55 under belastning med en zalman køler der kører
12 v på blæseren.
Mvh Martin

Fra : Henrik Sahl

Dato : 25-03-05 00:32

> Hej Henrik - det virker jo fint. Hvad er temp hos dig under belastning?
> Hos mig er den 51 idle og 55 under belastning med en zalman køler der
> [...]

Mit ligger på 65 grader idle og stiger så ca. 10 grader under belastning og
det er med standard køler (Som snart skal skiftes til en Zalman, så der
bliver ro i kabinettet).

Mvh
Henrik

Fra : Martin

Dato : 25-03-05 15:15

(Som snart skal skiftes til en Zalman, så der
> bliver ro i kabinettet).

Ja standard køleren er helt gak, der er da ikke nogen der kan være tilfreds
med det støjniveau!
Inden jeg fik aktiveret temp måleren havde jeg zalman køleren på 5V og så
slukkede comp ned under spil !!! Mærkeligt for så meget varmere kan den jo
ikke ha været, i hvert fald er der langt til 145 C ! Gad vist om den
originale bios har væsentlig lavere shutdown temp?
Mvh Martin

Fra : Henrik Sahl

Dato : 25-03-05 16:20

> [...]
> ikke ha været, i hvert fald er der langt til 145 C ! Gad vist om den
> originale bios har væsentlig lavere shutdown temp?

Hvor varm bliver den nu hvis du sætter din Zalman på 5V ?

Mvh
Henrik

Fra : Henrik Sahl

Dato : 01-04-05 16:44

"Henrik Sahl" <sahl@FJERNDETHERsnaps.dk> wrote in message

> [...]
> og det er med standard køler (Som snart skal skiftes til en Zalman, så der

Og der kom den på og så ligger idle temperatur på 47 grader istedet

Mvh
Henrik

Fra : Martin Vollert

Dato : 01-04-05 18:20

Også skrev Vollert

> Og der kom den på og så ligger idle temperatur på 47 grader istedet

Lidt underligt for mit Sparkel 6600gt ligger på ca 53 C idle med std køler,
men sådan er det jo åbenbart forskellig.
Er dit kort overclokket ? og hvor meget siger den Zalmann Evt. link til sted
du købte den ?.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Henrik Sahl

Dato : 02-04-05 11:32

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> wrote in message
> Også skrev Vollert

> Lidt underligt for mit Sparkel 6600gt ligger på ca 53 C idle med std
> køler, men sådan er det jo åbenbart forskellig.

Begge dem jeg har haft (Det første var defekt) lå på 65 grader.

> Er dit kort overclokket ? og hvor meget siger den Zalmann Evt. link til
> sted du købte den ?.

Det er ikke overclocket og når man sætter Zalman køleren på 5v. så siger den
ganske enkelt intet, jeg har ikke prøvet at sætte den på 12v. da jeg ikke
har haft behov for det og som der står her
http://edb-tidende.dk/article.php?id=20 så giver det heller ikke noget
synderligt ekstra.

Jeg købte den hos Getmore
http://www.getmore.dk/default.asp?edbpriser=VF700-CU men ellers er der mange
andre http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117540

Mvh
Henrik

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-03-05 01:04

Også skrev Vollert
> Hej Henrik - det virker jo fint. Hvad er temp hos dig under
> belastning? Hos mig er den 51 idle og 55 under belastning med en
> zalman køler der kører 12 v på blæseren.
> Mvh Martin

Endnu en tilfreds kunde, SUPER

--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Kong Kent

Dato : 25-03-05 20:24

Martin wrote:
> Hej - er der nogen bud på hvordan jeg ser temperaturen på et Club3D 6600GT
> agp kort? Tilsyneladende kan man ikke se temperatur i Nvidia driveren....

Har et akkurat magen til. Jeg kan sagtens se temperatur i Nvidia, når
jeg højreklikker på desktop, vælger Nvidia, dernæst grafikkort og
"temperatur", hvor der så står ca. 45 grader idle og velsagtens lidt
mere når den før fuld skrue. (omgivelsestemp. er 37)

Jeg kører med standard-køling. Har ikke gidet investere i en seperat
køler. Kan sagtens leve med støjniveauet, da jeg ikke mener den støjer

mvh

Kent.

Fra : Martin

Dato : 26-03-05 00:56

Har et akkurat magen til. Jeg kan sagtens se temperatur i Nvidia

Hej Kent - det var pokkers. Jeg har ikke kunnet se temp før bios hacket !!!
Og så kan du også se "ambient temp"?
Det kan jeg stadig ikke!
Hihi til det med støjen....
Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 27-03-05 13:01

temp er 58 idle ved 5v på zalmanen... så det sku jo ikke ha lagt comp ned.
Men tester lige videre om det sker med den nye bios...
Martin

Fra : Anders F

Dato : 29-03-05 18:34

> Har et akkurat magen til. Jeg kan sagtens se temperatur i Nvidia

Ditto. Jeg får 48C umiddelbart efter fuld load (Zalman køler på 12V)

> Hej Kent - det var pokkers. Jeg har ikke kunnet se temp før bios hacket
!!!
> Og så kan du også se "ambient temp"?

Jeg har ikke hacket noget - og er ikke stødt på denne temperatur.

Har I iøvrigt luret om der er et fornuftigt short-cut til at rotere skærmen?
Den mangler jeg hårdt (det var let på ATIs kort ....

/A