Internetforbindelse fra N.Y.
Fra : Ricky

Dato : 24-03-05 12:47

Hej Alle

Har lige bestilt en tur til New York, og kunne godt tænke mig at lave en
hjemmeside jeg opdaterede derovre fra, så alle vores kære herhjemme kan
følge med i vores oplevelser derovre. Derfor skal jeg have noget internet
forbindelse. Dette skulle der være på hotelværelset - "Each room is enhanced
with 2 line phones with voice mail, dataport for computer modem connection"

MEN ved nogen hvordan denne dataport, som åbenbart er meget almindelig
derovre, virker. Skal man have et lokalt nummer man ringer op til, eller er
der bare forbindelse som på vores bredbånd. Skal det tilslukket modemet
eller netkort osv osv ... nogle erfaringer ??

På forhånd tak

Ricky

Fra : Fd

Dato : 24-03-05 13:49

Der står jo direkte at det er for computer modem.
Så det er sandsynligvis en alm telefonforbindelse som du forbinder til
computeren der så kalder op via modem.
På min egen bærbar bruger man samme stik på computeren hvadenten man bruger
det indbyggede modem eller netkort til at få adgang til internet.

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 24-03-05 13:56

On Thu, 24 Mar 2005 13:48:53 +0100, "Fd" <dfdf@dfd.ff> wrote:

>Der står jo direkte at det er for computer modem.

Nej der gør ikke, der står at der er et stik i væggen til at slutte et
modem til en telefonlinje. Jeg har i øvrigt endnu aldrig oplevet et
hotel der havde et modem stående på hvert af værelserne.

At bruge modem på den måde er dyrt! Det er som regel til endda
forhøjet telefontakst, så selvom du har et lokalt opkaldsnummer til en
internetudbyder, betaler du en del for muligheden. Hvis der også står
fx "Direct Internet Access", så plejer det at betyde at der står en pc
på hotellet, der er til fri afbenyttelse, hvilket selvfølgelig er
billigere. Der er dog de caveats at du ikke er den eneste hotelgæst
der kunne tænkes at bruge maskinen, der er sjældent fx tidsbestilling
og det er ikke altid at pc'en/forbindelsen virker. Er der wlan/wifi på
hotellet, og har du en laptop med trådløst netkort i, er det klart det
nemmeste. Og er der ikke det på hotellet, så besøg en Starbucks.

Men NY - er der ikke rigeligt med internetcafeer der?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Fd

Dato : 24-03-05 15:17

> Nej der gør ikke, der står at der er et stik i væggen til at slutte et
> modem til en telefonlinje.

Det er det jeg mener, du medbringer selv computer og modem (evt indbygget i
bærbar).

Selve opkaldsnummeret kan fås i en startpakke i enhver 7-11.

Men som du skriver, der er masser af internet cafeer. også dem der lader dig
forbinde din egen comptuter til nettet.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 24-03-05 23:48

On Thu, 24 Mar 2005 12:47:09 +0100, "Ricky" <rickys@sol.dk> wrote:

> [...]
>der bare forbindelse som på vores bredbånd. Skal det tilslukket modemet
>eller netkort osv osv ... nogle erfaringer ??

Ja, det er helt almindeligt i USA. Det er ikke andet end en telefon
med 2 linier, så du kan være på nettet og snakke i telefon samtidig.
Så du skal have en bærbar med modem og adgang til et lokalt
opkaldsnummer.

Mange hoteller har enten ethernet stik på værelset eller trådløst
internet. Desuden er der tusindvis af Hotspots (som nævnt andetsteds i
tråden f.eks. på Starbucks), så du burde kunne komme på nettet uden
problemer.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang