Billag op i røg
Fra : abc

Dato : 24-03-05 11:53

Hej alle

Jeg har tænkt på hvad der ville ske, hvis alle ens bilag forsvandt, fek.
forsvundet på mystisk vis, eller brændt med huset, snakker vi bøde,
estimeret skøn fra Told og Skat ?? hvem ved noget

MVH

ABC

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 15:12

"abc" <nop@dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> forsvundet på mystisk vis, eller brændt med huset, snakker vi bøde,
> estimeret skøn fra Told og Skat ?? hvem ved noget

Jeg kender ikke straffen for, hvis *det* vil ske, men *det* sker ikke..

Ikke ifølge bogføringsloven. Ifølge §10 stykke 1 skal bogføringsmaterialet
gemmes i 5 år på betryggende vis.

Og på betryggende vis indebærer ifølge bemærkningerne til bogføringsloven,
at de skal beskyttes mos tyveri, brand og anden tilsigtet eller utilsigtet
ødelæggelse eller bortskaffelse.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 24-03-05 16:09

Hans Larsen wrote:

> [...]
> at de skal beskyttes mos tyveri, brand og anden tilsigtet eller utilsigtet

Men det må da være sket, i det mindste én gang i løbet af Told&Skat's
historie...

Mange nystartede har nok ikke noget pengeskab...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Skindbeni

Dato : 24-03-05 16:16

> [...]
> forsvundet på mystisk vis, eller brændt med huset, snakker vi bøde,
> estimeret skøn fra Told og Skat ?? hvem ved noget

Link til bogføringslovens kapitel om straf.

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19980100630-REGL

Den paragraf, der siger, at bogføringsmaterialet skal opbevares på
betryggende vis, er som Hans Larsen skrev §10.