Samarbejde vedr. dårlige betalere m.v. i N~
Fra : Habit

Dato : 24-03-05 00:41

Gruppen her repræsenterer formentlig kun et fåtal af nordjyske virksomheder,
men det kunne være interessant om der er potentiale til at lave et
samarbejde (der naturligvis skal formaliseres m.v.) vedr. dårlige betalere,
kunder der af forskellige årsager tilsyneladende gang på gang spilder
selvstændiges tid, m.v.

Min tanke er naturligvis at det skal foregå retfærdigt for alle parter samt
på professionel vis. RKI er en mulighed jeg benytter mig af, men jeg synes
bl.a. faktisk det er temmelig dyrt.

Interesserede må meget gerne kontakte mig direkte på mail: habit@mail.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-03-05 01:10

Habit wrote:
> [...]
> på professionel vis. RKI er en mulighed jeg benytter mig af, men jeg synes

Hvad siger datatilsynet til at man udveksler sådanne oplysninger?
Kan alle bare gøre som RKI og registere og sælge sådanne oplysninger?

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-03-05 18:09

Anders Christensen wrote:

> Kan alle bare gøre som RKI og registere og sælge sådanne oplysninger?

Ja - man laver normalt ikke særlovgivning for enkelte selskaber (med
mindre det er statsejet eller AP Møller).

Men effekten forsvinder jo hurtigt, hvis der kommer for mange firmaer på
markedet. RKI lever jo i høj grad på, at hvis man er dårlig betaler ét
sted, bliver der lukket for det varme vand _alle_ steder.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Karsten Madsen

Dato : 27-03-05 07:04

> Men effekten forsvinder jo hurtigt, hvis der kommer for mange firmaer på
> markedet. RKI lever jo i høj grad på, at hvis man er dårlig betaler ét
> sted, bliver der lukket for det varme vand _alle_ steder.

Hørt, jeg har stor fornøjelse af RKI. De har hjulpet mig med at få mange
penge hjem

Fra : Habit

Dato : 28-03-05 06:36

Hej igen
Jamen jeg synes da også at RKI er udmærket, så I må have misforstået det jeg
skrev. Det jeg derimod skrev var, at jeg fandt deres ydelser relativt dyre.
Dette skal bl.a. ses i lyset af, at min virksomheds aktionsradius er
relativt begrænset rent geografisk.

Et lokalt netværk kan bruges effektivt til rigtig mange ting og dette er
blot ét af de området, hvor man kan drage stor nytte af hinandens
erfaringer!

mvh

Fra : alexbo

Dato : 28-03-05 09:32

"Habit" skrev

> Et lokalt netværk kan bruges effektivt til rigtig mange ting og dette er
> blot ét af de området, hvor man kan drage stor nytte af hinandens
> erfaringer!

Ja, men der er da også masser af lokale netværk, håndværkerforeninger,
handelstandsforeninger, X`by`s erhvervsforening.
Her er noget at starte med.
http://www.branchelink.dk

mvh
Alex Christensen

Fra : Habit

Dato : 29-03-05 20:09

Jamen jeg er skam også med i 2 forskellige netværk, hvoraf det ene er ret
nyt, så hvad udbyttet kan blive her ved jeg endnu ikke.
Problemet med de halv- eller heloffentlige tiltag (erhvervsråd m.v.) er at
der efter min mening tales for meget og handles for lidt. Jeg har haft langt
langt større gavn af det netværk af mindre virksomheder jeg allerede er en
del af. Og så er det endda gratis! - for at det ikke skal være løgn. -Men
jeg ser da gerne at flere kan komme med, hvis de er reelt interesserede, da
det kun kan bidrage positivt.