Luther har nogen set den?
Fra : ec

Dato : 23-03-05 16:49

Hej

Er der nogen der har set Luther og kan sige noget godt/eller dårligt om den.
Kender intet til den instruktør. Der står det er et actionfyldt drame, på
Blockbusters side.

Mvh.

Ester Clasen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-03-05 16:58

"ec" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har set Luther og kan sige noget godt/eller dårligt
> om den. Kender intet til den instruktør. Der står det er et
> actionfyldt drame, på Blockbusters side.

Flot produktion med imponerende miljø og landskaber. Alligevel bliver
det en halvkedelig film pga. et manuskript der virker underligt
uvedkommende. Historien er ganske enkelt ikke spændende nok, hvilket
overrasker mig lidt, da der burde være nok materiale at trække på!
Joseph Fiennes yder fint skuespil i rollen som Luther, men det er slet
ikke nok.

Mikkel

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-03-05 10:11

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Flot produktion med imponerende miljø og landskaber.

Ææh, så vi samme film? Jeg fandt den "cheasy", som man siger "over there".
Tv-agtig er min bedste beskrivelse. Skuespillet var ikke meget bedre.
Særligt den ærværdige Ustinov leverer en mildest talt tvivlsom præstation -
ellers er der noget helt galt med instruktøren.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 24-03-05 10:56

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Ææh, så vi samme film?

Nej, åbenbart ikke

> Jeg fandt den "cheasy", som man siger "over there". Tv-agtig er min
> bedste beskrivelse.

Hvad ville du have haft? En cgi-helligånd og Luther på New Zealand?

> Skuespillet var ikke meget bedre. Særligt den ærværdige Ustinov
> leverer en mildest talt tvivlsom præstation - ellers er der noget helt
> galt med instruktøren.

Jeg synes nu ikke det var dét, der var problemet. Figurerne var ok
troværdige - men historien var ikke engagerende.

Mikkel

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-03-05 11:19

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Hvad ville du have haft? En cgi-helligånd og Luther på New Zealand?

Nej. Men lidt mere gennemtænkt fotograf/lyssætningsarbejde og lidt mindre
tydelige studiekulisser ville have trukket op i min bog. Desuden var de få
effekter, der var (f.eks. tordenvejret i starten og scenerne i Rom (f.eks.
foran peterskirken - UHA, det er grimt!)) decideret pinligt
animationsarbejde - ca. som når der sker store katastrofer i tv-film.

> Jeg synes nu ikke det var dét, der var problemet. Figurerne var ok
> troværdige - men historien var ikke engagerende.

Jeg kan godt gå med til at figurerne var "ok troværdige", men det gør
bestemt ikke en god film.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-03-05 11:34

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> writes:

> [...]
> Særligt den ærværdige Ustinov leverer en mildest talt tvivlsom præstation -
> ellers er der noget helt galt med instruktøren.

Hey, papist! Luther var helten, lige så du ved det

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-03-05 13:45

Peter B. Juul wrote:

> Hey, papist! Luther var helten, lige så du ved det

Naharj, helten var da helt tydeligt Julius II, så du ikke, hvorledes han red
ind i byen i ridderudstyr?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 23-03-05 18:48

> [...]
>
> Er der nogen der har set Luther og kan sige noget godt/eller dårligt om
> den. Kender intet til den instruktør. Der står det er et actionfyldt

SYnes ikke som Mikkel skriver at den er kedelig. Men er enig med ham ellers.
Den er flot, gode skuespillere osv. Men historien er meget romantiseret og
kender man lidt til Luther så må man også sige at han fremstilles meget
meget meget postiv, der er jo når man ser filmen slet ingen tvivl om at
katolikkerne er galt på den, og protestantismen er det eneste rigtige.

Men det er en flot og gangske underholdende film, bare som det er typisk for
disse produktioner, meget ensidig i sin skildring af forkellige
problematikker.

Mvh.Brian

Fra : Jesper

Dato : 23-03-05 19:26

ec <nospampavlova@cafeer.dk> wrote:

> [...]
> Kender intet til den instruktør. Der står det er et actionfyldt drame, på

Jeg har set Luther the Geek og den er god

Fra : Per

Dato : 24-03-05 00:02

"ec" <nospampavlova@cafeer.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har set Luther og kan sige noget godt/eller dårligt om
> den. Kender intet til den instruktør. Der står det er et actionfyldt

Syntes den var lidt småkedelig.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-03-05 00:36

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Syntes den var lidt småkedelig.

Virkelig?

Jeg synes, at den virkelig tager fart, der hvor Luther afslører, at
Johann Tetzel er Doctor Octopus og skyder dødsstråler efter ham med
øjnene.

Men hvis ikke det var for scenerne, hvor Peter Ustinov svinger sig
rundt mellem byens tage, ville jeg nok synes, at den manglede lidt
energi.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-05 05:56

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Virkelig?

Helaftens film er for selvhadere - Hitlerfilmen kompenserede for skingerhed
ved længde
Snobber tror at laaaangbarighed borger for lødighed og dokumentation

> Jeg synes, at den virkelig tager fart, der hvor Luther afslører, at
> Johann Tetzel er Doctor Octopus og skyder dødsstråler efter ham med
> øjnene.

Det var kunstnerisk spil for galleriet . nævn en film uden det.

> Men hvis ikke det var for scenerne, hvor Peter Ustinov svinger sig
> rundt mellem byens tage, ville jeg nok synes, at den manglede lidt
> energi.

Som sakserfyrste var han så vigtig som Luther, og spillede elegant på at det
var hans fromhed, der gjorde han han med Luther som spindoktor ville
overtage - og overtog - bispers og klostres godser og guld

Idag ved vi at matriarkatets lyst til bureaukrati - at overtage den
godhedsindustri som munke var ved at opbygge - var JOBSKABELSE YBER ALLES og
allervigtigste drivkraft til reformationen

Se blot øko og ulands og flygtninge geschäft idag -

Derfor sagde Nietzsche SÅ LIDT STAT SOM MULIG

Fra : Lyrik

Dato : 24-03-05 01:20

> [...]
>
> Er der nogen der har set Luther og kan sige noget godt/eller dårligt om
> den. Kender intet til den instruktør. Der står det er et actionfyldt
++++++++++++++++++++++++++++++
Et must for enhver protestant: Og jeg synes den er god.

Hilsen
jens

Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-05 05:48

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote in message

> "ec" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse

> Et must for enhver protestant: Og jeg synes den er god.

Et must for katolikker som mig, også - og det er især Den Katolske Kirke der
lærte dybt og varigt af Luthers kritik af afladshandelens
gerningsretfærdighed.

Margrete Auken typernes køben aflad for dårlig samvittighed, ved at
importere muslimer er så infam at vi bør fylde folketinget på med Krarup og
Langballe-typer, der netop har forstået at Gud og Kejser skal være adskilt