Billig overnatning i London
Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 13:44

Hej NG.

Jeg skal overnatte med min kæreste i London 9 nætter. Vi vil gerne have et
dobbeltværelse, men stiller ingen særlige krav til komfort eller bad og
toilet på værelset. Jeg kan finde overnatningsmuligheder til ca. 40-50£ pr.
nat for os begge, men kan det gøres billigere? Og har I nogle erfaringer
med gode, billige overnatningsmuligheder?

På forhånd tak!
Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : Ole

Dato : 23-03-05 14:20

"Jonas Als" <jals[snabela]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pr. nat for os begge, men kan det gøres billigere? Og har I nogle
> erfaringer med gode, billige overnatningsmuligheder?

Hej Jonas

London er en dyr by at bo. Da jeg sidst var i byen, ca 2 år siden, lykkedes
det mig at finde et hotel nordøst for centrum på grænsen mellem zone 2 og 3.
Listeprisen stod til £45 pr overnatning, men det lykkedes mig at få det £30
pr overnatning. Du skal nok ikke regne at kunne få det billigere.

Ole

Fra : Uni Bull

Dato : 23-03-05 14:25

"Jonas Als" <jals[snabela]tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> pr. nat for os begge, men kan det gøres billigere? Og har I nogle
> erfaringer med gode, billige overnatningsmuligheder?

London er jo muligvis Europas dyreste by at overnatte i og selvsagt afhænger
overnatningsprisen *meget* af afstanden til centrum.
Jeg har selv flere gange overnattet på Regent Palace som ligger absolut
centralt. Prisen er bestemt rimelig, men komforten er ikke i højsædet. Du
får
et værelse med (eller evt. uden hvis du ønsker det) bad og det er det. Til
gengæld er du 30 sek fra Picadilly Circus.
Søger du længere væk fra centrum risikerer du at bruge din tid og dine penge
på transport.

Prisen på Regent Palace ligger vist i omegnen af £45 pr. døgn.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-03-05 15:04

On Wed, 23 Mar 2005 13:43:54 +0100, "Jonas Als"
> [...]

>nat for os begge, men kan det gøres billigere? Og har I nogle erfaringer
>med gode, billige overnatningsmuligheder?

Næppe for to mennesker i eget dobbeltværelse, men I burde kunne opnå
rabat pga. længden af jeres ophold. Mange tilbyder rabat på ophold
over 5 døgn.
Her er et site med 130-140 hoteller, hvor man (angiveligt) kan opnå
noget ekstra rabat ved at bestille gennem organisationen:
http://www.bhrconline.com/uk/asp/lhr/bhrc_search_name.htm

I kan dog spare lidt mere ved at overnatte i "dorms" med 8-12 store
senge på et af byens mange hostels, hvor man kan få oplevelsen af at
forsøge at sove sammen med en flok potentielt støjende teenagere,
storsnorkere og opkastende fuldebøtter for priser ned til 9-10£ pr.
person i døgnet....

En del hostels tilbyder også "privates" - værelser til 2 personer,
nogle helt ned til 15 £ pr. nat pr. person, men der skal man være ude
rigtig lang tid i forvejen.

prøv www.hostellondon.com, hvis I føler jer fristet.

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 15:54

Okay, tak for input. Regent Palace ser bestemt rimeligt ud i forhold til
beliggenheden og på
http://www.bhrconline.com/uk/asp/lhr/bhrc_search_name.htm ser det ud til at
vi kan finde en B&B ved Victoria til ca. 40£.

Vi kan vist overnatte til 24£ i Clapham -
http://www.studenz.com/english/accommodation/parkside.asp (jeg kan ikke
helt gennemskue om det kun er for studerende). Er der nogle der ved, hvor
lang transporttid der ca. er til centrum derfra og om besparelsen ryger i
transportudgifter herfra?

Mvh.
Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-03-05 11:05

Ha´ is i maven og bestil så sent som muligt på www.hotels.com - jo senere jo
billigere.

Fra : Susanne

Dato : 24-03-05 16:25

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Ha´ is i maven og bestil så sent som muligt på www.hotels.com - jo senere
jo
> billigere.

"..."

Eller ha' endnu mere is i maven og ta' derover uden at have booket
overnatning og mød så op på forskellige "hoteller" (ja, prutte dig til
rigtig gode priser kan du kun på hoteller der ikke lever helt op til hvad
jeg tænker på som hoteller) - sådan får man den allerbedste pris

Mvh.
Susanne.

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 18:33

"Susanne" <denlillevampyr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> rigtig gode priser kan du kun på hoteller der ikke lever helt op til hvad
> jeg tænker på som hoteller) - sådan får man den allerbedste pris

Men er det realistisk, når vi skal være der i ni nætter? Jeg forestiller mig
kun den går, hvis de har et par ledige nætter. Ellers vil de nok prøve at
afsætte værelserne til normalpris. Har du erfaring med at det er nemt at få
dem ned i pris? Vi vil jo helst ikke rende hele London rundt.

Mvh.
Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : Susanne

Dato : 24-03-05 22:07

"Jonas Als" <jals[snabela]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

"..."
Har du erfaring med at det er nemt at få
> dem ned i pris? Vi vil jo helst ikke rende hele London rundt.

"..."

Ja, det kommer jo an på temperament. Jeg ville nu også selv bestille i hvert
fald de første par nætter hjemmefra, så slipper man for bekymringer om hvor
man skal sove i de første par dage...især hvis det er første gang man
besøger byen.
Jeg har kun været der én gang og der skulle det være skrabet budget, så vi
havde bestilt de 2 første nætter hjemmefra og så var der jo lidt mere ro på.
Jeg tror nu ikke det blev billigere end £40 per nat uanset for et
dobbeltværelse - men nu var vi der også i højsæsonen...

Mange af disse meget billige hoteller drives jo typisk i disse høje, smalle
mange-etagers "rækkehuse" og det er ofte kun en enkelt person der driver dem
med lidt hjælp. Men hvis man ikke stiller særligt store krav til stedet og
bare skal bruge en seng at sove i og alligevel gerne vil have lidt privatliv
(= ikke sovesal), så er det da oplagt at bruge disse; de ligger overalt bare
du lige kommer en lille smule uden for centrum - og gerne i den sydlige del
skulle det vist være lidt billigere end i den nordlige.

God tur!

Mvh.
Susanne.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 17:59

> [...]

> del
> skulle det vist være lidt billigere end i den nordlige.

Tak! og tak for tippet, det lyder ikke helt dumt.

Mvh.
Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : Uni Bull

Dato : 24-03-05 22:23

> [...]
> lang transporttid der ca. er til centrum derfra og om besparelsen ryger i

Clapham ser umiddelbart ud til at ligge i zone 1.
Det er ikke helt billigt at køre med undergrundsbanen i London og du
må regne med knap £2 for at komme til centrum - og tilsvarende for at
komme tilbage. Du kan købe en one-day travelpass som tjener sig hjem
hvis du stiger på toget tre gange eller mere. Både enkeltbilletter og
endags-
eller flerdagskort kan købes i automaterne på stationerne og på de fleste
stationer (i hvert fald alle de lidt større) kan du betale med VISA i
automa-
terne.
Undergrunden fungerer generelt godt, men er altså halvdyr...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-05 18:14

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
> Clapham ser umiddelbart ud til at ligge i zone 1.

Okay, tak. Så er det nok ikke så slemt.

> [...]
> automa-
> terne.
> Undergrunden fungerer generelt godt, men er altså halvdyr...

Okay, rart med en opdatering på priser og billetter. Jeg har selv siddet
undergrunden næsten hver dag i et halvt år, da jeg boede i London, men det
ligger 8 år tilbage, så priserne er nok steget lidt.

Tak for hjælpen!

Mvh.
Jonas
--
Pastrámi - kemi for livet!
www.pastrami.dk

Fra : Can

Dato : 31-03-05 20:27

> [...]
> nat for os begge, men kan det gøres billigere? Og har I nogle erfaringer
> med gode, billige overnatningsmuligheder?

Hej Jonas

Da jeg var i London i nov. 2003 boede vi på Youth Hostel. Vi tog et værelse
med in-suite bad, men det var godt nok også insuite... Det var
bogstaveligtalt en kasse de havde bygget i det ene hjørne af væreset med
forhæng. Det fik vi godt nok ikke lige brugt-det var et firemands værelse og
dem vi boede sammen med kendte vi vist ikke SÅ godt... Men der var da
pænt bad ude på gangen.

Nå men søg på Youth Hostel - for os var det ok. Vi skulle bare have et sted
at sove. Tog ikke mange min. at komme derfra og ind til Liverpool Street med
metroen. Når du er derovre regner jeg med at i køber et metro kort så i kan
bruge den ubegrænset.

Mener ikke vi gav ret meget - omkring 30 £ pr. par - incl morgenmad.

Mvh
Thomas