Granda eller Sevilla
Fra : Mads

Dato : 23-03-05 00:09

Hej

Hvis man har én dag, skal man så vælge Granada eller Sevilla til sommer?

Hilsen
Mads

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 23-03-05 09:25

"Mads" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse

> Hvis man har én dag, skal man så vælge Granada eller Sevilla til sommer?

Jeg har aldrig været i Sevilla, men har til gengæld netop været i Granada.

Hvis valget falder på Granada bør I overveje at se Alhambra:
http://www.andalucia.com/cities/granada/alhamhistory.htm som I nemt kan
bruge en lang halv dag på.

Husk at billetter til Ahambra bestilles hjemmefra og afhentes på stedet.

Mvh
Claus

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 24-03-05 09:56

On Wed, 23 Mar 2005 00:08:51 +0100, "Mads" <mads@iname.com> wrote:

>Hvis man har én dag, skal man så vælge Granada eller Sevilla til sommer?

Een dag? Så bliver du/I frusterede over det du/I ikke når at se i
Sevilla. Tag hellere Granada, mere specifikt Alhambra. Det er en
oplevelse. Husk at bestille billet på forhånd, enten fra hotellet
eller via hjemmesiden:

http://www.alhambradegranada.org/default_en.asp

Ellers risikerer I at de er udsolgte. Der er to daglige ture,
formiddag og eftermiddag - man vælger en af dem, og booker så
adgangstid til "Det allerhelligste", Palacios Nazaires/Nasrid Palaces,
indenfor den tid, fx 14:00 - 14:30. Der er så meget tryk på mht.
besøgende, og så begrænset plads i paladset, at man kun bliver lukket
ind indenfor den bookede halve time, ellers kommer du/I simpelthen
ikke derind.

Tag vand med - og masser af film. Meget kan købes på stedet, men det
er meget dyrt. Og hold billetten ved hånden, der er både tjekket lige
ved billetkøbet, og oppe i de "nye udgravninger" inden man kommer til
paladsområdet, ved indgangen til paladset og igen ved udgravningerne
på vej tilbage og vistnok også ved haveanlægget.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik