Se PC skærmbilled på Fjernsyn
Fra : Søren Lund

Dato : 22-03-05 20:00

Hej

Jeg vil gerne overføre min PC's skærmbilled til mit fjernsyn, da jeg er
begyndt at bruge TV2 Sputnik en del.

Hvor dan gøres dette nemmest.

PC:
HP Pavilion PC med Radeon X300 skærmkort.

TV
Phillips 32PW8818

Søren

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-03-05 20:47

Søren Lund wrote:
> [...]
>
> Hvor dan gøres dette nemmest.
>
> PC:
> HP Pavilion PC med Radeon X300 skærmkort.

Har dit grafikkort TV-Out?

Måske sidder der et gult RCA/phonostik et sted på dit kabinet, eller et
sort stik der ligner keyboard/mus stikkene lidt. Det første er en
Composite Video udgang (chrominans og luminans slået sammen = ringere
billedkvalitet) og det andet er en S-Video udgang hvor signalerne er
separeret. Det giver en bedre billedkvalitet, men dit TV skal
selvfølgelig have en S-Video indgang (seperat eller via SCART stikket)
for at du kan nyde godt af det. Hvis dit TV kun kan modtage et Composite
signal skal du benytte en omformer der slår chrominans og
luminans-signalerne sammen igen, ellers kommer der ikke farver på
billedet. Sådan en dims hedder populært en 'colourfix adapter'.

Hvad er TV2 Sputnik?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Søren Lund

Dato : 22-03-05 22:25

> Har dit grafikkort TV-Out?¨

Ja det har det. Det er en HP Pavilion a735.dk med Radeon X300 grafikkort.

> [...]
> benytte en omformer der slår chrominans og luminans-signalerne sammen
> igen, ellers kommer der ikke farver på billedet. Sådan en dims hedder

Der sidder et lille stik på grafikkortet hvor der står "Vid Out". Det ligner
lidt det stik som bruges til tastatur og mus, men ikke helt det samme. Der
fulgte også en lille adapter med Pc'en som passer i stikket - Den hedder
Composite to S- Video converter.

Mit fjernsyn - Philips 32PW8818 har S- video indgang samt 3 andre stik i
nærheden, Video og Audio L og R.

> Hvad er TV2 Sputnik?

Sputnik er TV2's kanal hvor de sender udsendelser som TV2 har vist. Det
koster 49,- i mdr at benytte servicen.

Søren

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-03-05 23:46

> [...]
> Composite to S- Video converter.
>
> Mit fjernsyn - Philips 32PW8818 har S- video indgang samt 3 andre stik i

Smid et s-video kabel fra stikket i grafikkortet og ind i s-video
stikket på TVet, og så kan du købe en adapter til lyden, som har left og
right RCA phono stik i den ene ende og et minijack stik i den anden ende.

Når dette er gjort, går du bare ind i ATI kontrolpanelet under
indstillinger for skærmen, og slår TV udgangen til - her kan du så
vælge om TVet skal vise en kopi af PC skærmen, eller om det kun skal
vise de videoer du spiller, eller om det skal fungere som ekstra skærm
ved siden af PC skærmen!