Handel med vildt.
Fra : Morten Holst

Dato : 22-03-05 19:12

Hvor kan jeg finde et sted hvor det står noget om hvilket vildet der må
handles (Nedlagt på fiskeriterritoriet)
Morten Holst

Fra : Peder Porse

Dato : 22-03-05 19:28

Jeg tror det blir svært.

Der findes en bekendtgørelse, se på RETSINFO om handel med vildt.

Generelt må man ikke handle med nedlagt vildt.

der er dog en undtagelse:

§ 2. Vildt, der er nedlagt eller på anden måde ombragt, og dele heraf må
ikke handles eller forsendes.

Stk. 2. Reglen i stk. 1 gælder ikke for handel med og forsendelse til
Naturhistorisk Museum i Århus, Zoologisk Museum i København, Dansk Jagt-
og Skovbrugsmuseum, Den Kongelige Veterinær- og Landbohøjskole, Statens
Veterinære Serumlaboratorium, Danmarks Miljøundersøgelse eller til
konservatorer, der er autoriseret efter bekendtgørelsen om
erhvervsmæssig konservering af visse dyrearter.

Stk. 3. Reglen i stk. 1 gælder endvidere ikke for handel med og
forsendelse af vildt af følgende arter, under forudsætning af at det er
lovligt nedlagt eller ombragt:

Pattedyr:

Kronvildt, dåvildt, sikavildt, råvildt, muflon, vildsvin, mink, ræv,
husmår, ilder, mårhund, vaskebjørn, hare og vildkanin.

Fugle:

Grågås, canadagås, gråand, krikand, agerhøne, fasan, ringdue og skovsneppe.

-Jge ved ikke lige, om nogen af dem er jagtbare på fiskeriterritoriet.....
pp