Valg af Geforce 6800 GT - grafikkort
Fra : Steen Ø. Nielsen

Dato : 22-03-05 17:09

Hej,

Jeg har planer om at skal ud og have et Geforce 6800 GT grafikkort, men
hvilket skal jeg vælge ?

Vil gerne have et med en god ydelse, men samtidigt skal det ikke larme for
meget.

Hvad er jeres erfaringer ?

Mvh
Steen

Fra : Nicolai

Dato : 22-03-05 17:31

> [...]
> hvilket skal jeg vælge ?
>
> Vil gerne have et med en god ydelse, men samtidigt skal det ikke larme for

Jeg har MSI's - 29Db. Kan klart anbefales.

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-03-05 19:29

Steen Ø. Nielsen wrote:
> [...]
> men hvilket skal jeg vælge ?
>
> Vil gerne have et med en god ydelse, men samtidigt skal det ikke

Den generelle holdning synes at være at Leadteks kort er mere stille end
de andre. De er så også en smule dyrere.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : TBC

Dato : 23-03-05 00:31

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Den generelle holdning synes at være at Leadteks kort er mere stille end
> de andre. De er så også en smule dyrere.

Afhænger af hvor (og hvornår) man køber dem. Jeg fik mine 2 til 332
Euro/stk. i Tyskland (ca 2474 kr) efter grundige pris-index eftersøgninger i
Danmark, Sverige, England og Tyskland.

Desværre tager samme butik i dag 400 Euro, men der var også andre butikker
på pris indeks siderne hvor de var at finde til omkring 338 og 350 Euro.

Alternativt kan man jo hvis støj er an issue købe det GT 6800 kort man kan
få fat i billigt, og udstyre det med

TBC

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-03-05 23:08

Steen Ø. Nielsen wrote:
> [...]
> hvilket skal jeg vælge ?
>
> Vil gerne have et med en god ydelse, men samtidigt skal det ikke larme for

Hvis du ikke skal spille doom3 primært, vil jeg nok anbefale et Radeon
X800XL, det performer som et GF6800GT i alt andet end doom3 og de fleste
udgaver fylder kun 1 slot i PCen (leadteks kort fylder 3 slots) og
kræver ikke 2x12 volt ekstra strøm osv.

og så koster et X800XL altså 5-700 kr mindre!