2 stk. netværksforbindelse?
Fra : Olsen

Dato : 22-03-05 00:59

På min XPpro+sp2 fremtræder der i Kontrolpanelet 2 netværksforbindelser selv
om jeg kun har 1 (?)

Kan den ene slettes?

Vi er 1 administrator og 2 alm. brugere.
Bruger ADSL fra TDC.

\Olsen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 22-03-05 06:32

Olsen wrote:

> [...]
> om jeg kun har 1 (?)
>
> Kan den ene slettes?
>
> Vi er 1 administrator og 2 alm. brugere.

Har du en router? Kører du PPP over ethernet?

--
Kasper Dupont

Fra : Hans

Dato : 22-03-05 07:26

Olsen wrote:
> På min XPpro+sp2 fremtræder der i Kontrolpanelet 2
> netværksforbindelser selv om jeg kun har 1 (?)
>
> Kan den ene slettes?
>
> Vi er 1 administrator og 2 alm. brugere.
> Bruger ADSL fra TDC.

Hvad hedder forbindelserne helt nøjagtig?

1394-forbindelse? (Firewire port)
Internet Gateway? (uPnP funktion i routeren)

Hans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-03-05 22:15

On Tue, 22 Mar 2005 00:58:34 +0100, "Olsen"
<xxsnipnospamyy@olsen.mail.dk> wrote:

> På min XPpro+sp2 fremtræder der i Kontrolpanelet 2 netværksforbindelser selv
> om jeg kun har 1 (?)
>
> Kan den ene slettes?

Ja gør bare det.

-A

PS: Men husk nu at slette den, du ikke bruger.
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Olsen

Dato : 23-03-05 12:43

> Har du en router? Kører du PPP over ethernet?

Nix, kun ganske alm. adsl på 1 maskine med 3 brugere.

>Hvad hedder forbindelserne helt nøjagtig?

ADSL.

Hvordan sletter jeg den?
Selv om jeg deaktiverer den er det ikke muligt at klikke "slet".

\Olsen

Fra : Kent Friis

Dato : 23-03-05 13:04

Den Wed, 23 Mar 2005 12:43:12 +0100 skrev Olsen:

> Nix, kun ganske alm. adsl på 1 maskine med 3 brugere.

"Har du en Ford?" "Nej, kun en ganske alm. bil". WTF? Der er 100 måder
at lave ADSL på, og en af dem hedder PPP over ethernet.

> ADSL.

Det kan de da ikke begge hedde.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Olsen

Dato : 23-03-05 13:46

Kent Friis wrote:
> [...]

De hedder begge Lanforbindelse.

I kontrolpanel står der for den ene "konfigurerer netværkssoftware"
og ud for den anden "opretter forbindelse til andre computere, netværk og
internettet"

Vi kører kun med 1 maskine med 3 brugere.

\Olsen

Fra : Morten Snedker

Dato : 29-03-05 14:13

On Wed, 23 Mar 2005 13:45:30 +0100, "Olsen"
<xxsnipnospamyy@olsen.mail.dk> wrote:

>De hedder begge Lanforbindelse.

Kan du ikke fra en kommandoprompt ("cmd" fra Start->Kør) skrive

ipconfig /all

- de vil give en oversigt over dine netforbindelser - aktive eller ej.
Cut'n'paste her til gruppen - så er det lidt lettere at hjælpe.

mvh /Snedker
---