vaccinationer Egypten
Fra : hedegaard

Dato : 21-03-05 21:47

Hejsa
Vi skal til egypten inden længe og er lidt i tvivl om vaccinationer. Både på
vaccination.dk og hos vores læge er beskeden, at vi kan overveje vaccination
mod hepatitis A.
Jeg synes det lidt svært med så vage formuleringer.
Vi skal bo på et godt hotel i El Gouna ved rødehavet - vi rejser med små
børn (2 og 5 år) og derfor skal vi ikke på længere udflugter.

Hvad siger I - skal / skal ikke???

VH Tina

Fra : Ole

Dato : 21-03-05 23:41

"hedegaard" <hedegaard@FJERNMIGchristiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi skal bo på et godt hotel i El Gouna ved rødehavet - vi rejser med små
> børn (2 og 5 år) og derfor skal vi ikke på længere udflugter.

Hej

Inden jeg selv rejse til Egypten, valgte jeg at blive vaccioneret mod
hepatitis A, difteri og stivkrampe. De sidste 2 kan man undvære, hvis man er
blevet vaccineret mod dette indenfor de sidste 10 år. For at give en længere
"dækning" mod hepatitis A, anbefales det, at man bliver genvaccineret ½-1 år
senere.

Ole

Fra : Alice M

Dato : 22-03-05 14:46

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er blevet vaccineret mod dette indenfor de sidste 10 år. For at give en
> længere "dækning" mod hepatitis A, anbefales det, at man bliver

Genvaccination mod Hepatitis A anbefales inden 1 år - min læge sagde endda
(så papir på det) at man faktisk kunne spore antistoffer (er det ikke det
det hedder?) i blodet helt op til 4 år efter den første vaccination så hun
sagde inden 3 år - gerne inden 2.

bare lige en side bemærkning.

Alice M

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-05 00:40

"hedegaard"
> [...]
> Vi skal bo på et godt hotel i El Gouna ved rødehavet - vi rejser med små
> børn (2 og 5 år) og derfor skal vi ikke på længere udflugter.

Ikke nødvendigt - men hepatitis er altid en god ting.
Det er muligt at få en der holder vidst 10 år - -max-

Fra : mcloud

Dato : 22-03-05 09:47

Min læge har flg. site på nettet om vaccinationer ,klik på Egypten.

http://www.sundhedsydelser.dk/viewproductcategory.jsp?id=10
mvh. mcloud

Fra : Stig Nielsen

Dato : 22-03-05 10:12

> [...]
> Vi skal bo på et godt hotel i El Gouna ved rødehavet - vi rejser med små
> børn (2 og 5 år) og derfor skal vi ikke på længere udflugter.

Difteri og stivkrampe er en god ide hvis man ikke har fået sådan en
vacination inden for de sidste 10 år som en anden også skriver.

Leverbetændelse eller hepatitis A er også godt, da smitten overføres
eksempelvis i mad, på grund af dårlig hygiejne.

Man kan få en vaccination med det der hedder Gammaglobulin der holder i 3
måneder, til omkring 190 kr. pr vaccination.

Hvis I ved at I i fremtiden har tænkt jer at rejse meget så er det en ide at
få den der hedder Havrix mod leverbetændelsen.

Den koster 550 kr. pr stik og man skal have to stik hver, så holder den til
gengæld i 20 år.

Læs evt. mere på www.vaccination.dk eller
http://www.rigshospitalet.dk/RHEpidemiKlinikken.nsf/ResponseDokumenter/E60FA7FD5FC58B88C125690A0052CE38

Stig

Fra : ;o\)-max-

Dato : 22-03-05 10:45

"Stig Nielsen"

> [...]
> få den der hedder Havrix mod leverbetændelsen.
>
> Den koster 550 kr. pr stik og man skal have to stik hver, så holder den til

Tak for den udførlige og præcise info Stig.. -max-

Fra : 0463

Dato : 24-03-05 08:54

";o\)-max-" skrev d. 22-03-05 10:45 dette indlæg :

> [...]
60FA7FD5FC58B88C12
> 5690A0052CE38

> Tak for den udførlige og præcise info Stig.. -max-
Jeg er netop lige kommet hjem fra Hurghada i Egypten, og 3 uger før
afrejse,
fik jeg en sprøjte mod, Stivkrampe og difteri samt Gamaglobulin
pris 450 kroner.

http://www.kandu.dk/