Filkonvertering fra .wdb til office2000 ?
Fra : Thomas

Dato : 21-03-05 17:27

Hej.

Jeg har modtaget en fil som hedder "medlemsliste.mdb" som indeholder en
lille medlemsliste i en forening, men jeg kan desværre ikke åbne denne fil,
da den åbenbart er ukendt af min office 2000 pakke.

Jeg ved ikke om det er en fil lavet i en database, regneark eller tekst
editor...

Jeg har forsøgt at installere nogen konverterings moduler fra office online
hjælpen, men det er stadig volapyk som kommer op i eks.vis Word.
Teksten ser vist ok ud, men er ledsaget af så meget skrammel at det ikke kan
bruges til noget fornuftigt.

Forfatteren til denne liste kan kun fortælle at det vist er en Works fil...
Kan nogen hjælpe med et godt råd til hvordan jeg får læst denne fil ind i
noget af office2000 mulighederne ?

Anyone ?

Thomas.

Fra : BearNice

Dato : 21-03-05 21:53

Hej Thomas

Du er lidt uklar, da du ikke skriver hvilket version af Office 2000 du
bruger. Hvis filen du gerne vil åbne har endelsen 'mdb' så er det en
Access-fil.
Den kan du åbne med Excel.

Du skriver i Subject at det er en wdb-fil.
Det format kender jeg umiddelbart ikke, men mon ikke det er en
Works-database.

Mvh. Bjørnar

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-03-05 22:48

"Thomas" <oz1jte@REMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fil...
> Kan nogen hjælpe med et godt råd til hvordan jeg får læst denne fil ind i

Det er en works database fil, og works er desværre en pakke, som er helt sig
selv og ikke umiddelbart er kompatibelt med noget andet.
Jeg mener dog, at i visse works versioner, har man muligheden for at gemme
sin database som en kommasepareret fil, som du herefter f.eks. kan importere
i excel.
Men du skal altså først have ham som har originalfilen og works til at gemme
filen og gemme som kommasepareret (*.csv). Så kan du importere (ikke åbne
men importere)

Kurt

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 21-03-05 23:05

Thomas wrote:
> [...]
> lille medlemsliste i en forening, men jeg kan desværre ikke åbne denne
> fil, da den åbenbart er ukendt af min office 2000 pakke.

Du kan bruge den med words flettefunktion. Så kan du i det mindste få navne
og adresser ud. Fra word kan du så eksportere eller klippe klistre over i
et mere passende program til adresser - acess eller outlook.

/A

Fra : Thomas

Dato : 22-03-05 09:22

Hej igen..

Tak for jeres indlæg.
Jeg vil forsøge med de forslag som er blivet givet...

Thomas.