/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Star Wars Ultra super plus edition?
Fra : David T. Metz


Dato : 21-03-05 12:09

Selvfølgelig kunne Lucas ikke holde fingrene i ro. Endnu en ny udgave af
alle sw-filmene er planlagt:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=370214

David

 
 
Rune Zedeler (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 21-03-05 14:45

5 mio dollars?!?!?!
Jeg tvivler stærkt på, at det kan gøres så billigt for ikke-digitale
film, hvis resultatet skal blive ordentligt.
Hver gang man har en ikke lodret flade (og dem er der mange af) så skal
den digitaliseres, der skal beregnes perspektiv på den (den skal
omsættes til 3D-objekt), og den skal regenereres set fra ny vinkel.

Jeg vil dog godt tro på, at SW 1-3 kan laves om så billigt (eller endnu
billigere), da det meste i forvejen /er/ 3D-modeller i en computer.

-Rune

Per (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 21-03-05 14:53

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> wrote in message
news:423eab35$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Selvfølgelig kunne Lucas ikke holde fingrene i ro. Endnu en ny udgave af
> alle sw-filmene er planlagt:
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=370214
>
> David

haha ja hvis de så er i HD også, så skal jeg sgu have dem ;)



Rune Zedeler (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 21-03-05 16:10

Per skrev:

> haha ja hvis de så er i HD også, så skal jeg sgu have dem ;)

Have?
Findes der et farve-3D-system til hjemmebrug?

-Rune

Kim Grandjean (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim Grandjean


Dato : 21-03-05 17:11

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:423ee380$0$13733$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Per skrev:
>
>> haha ja hvis de så er i HD også, så skal jeg sgu have dem ;)
>
> Have?
> Findes der et farve-3D-system til hjemmebrug?

Det er i hvert fald hastigt på vej:

http://hometheater.about.com/od/ontheroadatces/ss/CES20053_4.htm

Venligst
Kim



Per (22-03-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 22-03-05 10:41

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message
news:423ee380$0$13733$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Per skrev:
>
>> haha ja hvis de så er i HD også, så skal jeg sgu have dem ;)
>
> Have?
> Findes der et farve-3D-system til hjemmebrug?
>
> -Rune
Jada der findes da masser af titler:
http://www.dvdempire.com/Exec/v5_search_item.asp?userid=483154952&string=3d&site_media_id=&site_id=4&sort=



Peter B. Juul (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-03-05 15:04

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> writes:

> Selvfølgelig kunne Lucas ikke holde fingrene i ro. Endnu en ny udgave
> af alle sw-filmene er planlagt:
> http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=370214

Hvad er det for noget 3D, de snakker om? For vi taler jo næppe de gode
gamle grøn-røde briller. Er det bare polariseret glas-løsningen, som
vi jo kender fra forlystelsesparkerne eller er det noget nyt og
spændende?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded
I speak only 0}._.{0 dwarf with the mystical strength of a doily."
for myself. O/ \O - Giles

Rune Zedeler (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 21-03-05 16:11

Peter B. Juul skrev:

> Hvad er det for noget 3D, de snakker om? For vi taler jo næppe de gode
> gamle grøn-røde briller. Er det bare polariseret glas-løsningen, som
> vi jo kender fra forlystelsesparkerne eller er det noget nyt og
> spændende?

Eftersom at Cameron nævnes er der sandsynligvis tale om
polariseret-glas-løsningen, der kunne opleves i Palladium i
titanic-dokumentaren.

-Rune

Peter B. Juul (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-03-05 16:22

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Eftersom at Cameron nævnes er der sandsynligvis tale om
> polariseret-glas-løsningen, der kunne opleves i Palladium i
> titanic-dokumentaren.

Og i Terminator 2:3D, ikke at forglemme, hvis man er så heldig at have
været forbi Universal Studios.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded
I speak only 0}._.{0 dwarf with the mystical strength of a doily."
for myself. O/ \O - Giles

Per (22-03-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 22-03-05 14:36

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2sm2p81nj.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:
>
>> Eftersom at Cameron nævnes er der sandsynligvis tale om
>> polariseret-glas-løsningen, der kunne opleves i Palladium i
>> titanic-dokumentaren.
>
> Og i Terminator 2:3D, ikke at forglemme, hvis man er så heldig at have
> været forbi Universal Studios.
>

Det er man da ;P
http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=17



Peter B. Juul (22-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 22-03-05 14:48

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Det er man da ;P
> http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=17

You missed a spot

http://www.geekculture.dk/bedler/auto/1025769596universal109.jpg
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Per (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 23-03-05 14:29

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2psxr6bc8.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Per" <no@tak.dk> writes:
>
>> Det er man da ;P
>> http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=17
>
> You missed a spot
>
> http://www.geekculture.dk/bedler/auto/1025769596universal109.jpg
> --

No you did ;)
http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&page=view&catid=33&key=422&hit=1



Claus Agerskov (28-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus Agerskov


Dato : 28-03-05 14:12

Per wrote:

> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> news:m2psxr6bc8.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
>> "Per" <no@tak.dk> writes:
>>
>>> Det er man da ;P
>>>
http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&catid=33&PageNo=17
>>
>> You missed a spot
>>
>> http://www.geekculture.dk/bedler/auto/1025769596universal109.jpg
>> --
>
> No you did ;)
>
http://zangenberg.net/index.php?option=com_zoom&Itemid=40&page=view&catid=33&key=422&hit=1

Jeg synes, det er for dårligt, at ingen af jer har sort lædertøj på...

De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
| http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001

Peter Bjerre Rosa (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 21-03-05 16:30

Peter B. Juul skrev:

> Hvad er det for noget 3D, de snakker om? For vi taler jo næppe de gode
> gamle grøn-røde briller. Er det bare polariseret glas-løsningen, som
> vi jo kender fra forlystelsesparkerne eller er det noget nyt og
> spændende?

Er det i princippet ikke ligegyldigt, når filmene digitaliseres? Man skulle
tro, at de derefter let kan konverteres til en hvilken som helst
3-d-løsning.

Man kunne derfor også forestille sig en hjemmeløsning, enten en kombination
af et 100 Hz-fjernsyn og 3-d-shutter-briller (argh - hvorfor skal der så
mange bindestreger ind?), eller egentlige 3-d-briller med LCD-skærme.

--
Mvh. Peter



Peter B. Juul (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-03-05 16:54

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Er det i princippet ikke ligegyldigt, når filmene digitaliseres? Man skulle
> tro, at de derefter let kan konverteres til en hvilken som helst
> 3-d-løsning.

Jo, på det generelle plan. Men de eksisterende løsninger er bare
irriterende dårlige på visse punkter. Man ser f.eks. næsten altid
"skygger" af det ene øjes billede i det andet øje og det gør
oplevelsen til en kuriositet snarere end en fantastisk filmoplevelse.

> Man kunne derfor også forestille sig en hjemmeløsning, enten en kombination
> af et 100 Hz-fjernsyn og 3-d-shutter-briller (argh - hvorfor skal der så
> mange bindestreger ind?), eller egentlige 3-d-briller med LCD-skærme.

Sandt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet
I speak only 0}._.{0 nogensinde. Det er også det svageste
for myself. O/ \O bind i serien." -Per Abrahamsen

Rune Zedeler (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 21-03-05 17:02

Peter B. Juul skrev:

> Jo, på det generelle plan. Men de eksisterende løsninger er bare
> irriterende dårlige på visse punkter. Man ser f.eks. næsten altid
> "skygger" af det ene øjes billede i det andet øje og det gør
> oplevelsen til en kuriositet snarere end en fantastisk filmoplevelse.

Det kommer efter min opfattelse an på kalibreringen.
Jeg havde en meget uheldig oplevelse i palladium. I det ene øje (husker
ikke hvilket) kunne man meget tydeligt se det andet billede.
Til gengæld mener jeg nok, at 3D-biografen i Eurodisney virkede utroligt
overbevisende. Det er dog mange år siden, jeg har oplevet den, så det
kan være, at jeg bare ikke var så kritisk den gang.

-Rune

Peter B. Juul (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 21-03-05 17:11

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Det kommer efter min opfattelse an på kalibreringen.
> Jeg havde en meget uheldig oplevelse i palladium. I det ene øje
> (husker ikke hvilket) kunne man meget tydeligt se det andet billede.
> Til gengæld mener jeg nok, at 3D-biografen i Eurodisney virkede
> utroligt overbevisende. Det er dog mange år siden, jeg har oplevet
> den, så det kan være, at jeg bare ikke var så kritisk den gang.

Jeg har efterhånden besøgt et utal af imax-biffer, forlystelsesparker
og andet godt, der benyttede polariserede glas. Det er helt sikkert,
at billedets komposition (lys/mørke i særdeleshed) spiller en stor
rolle mht. skyggerne, men de _er_ der. Og de vil blive meget tydelige
i Star Wars, formoder jeg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det, der gør så megen fantasy-litteratur
The RockBear. ((^)) selvhøjtidelig og dræbende kedelig er,
I speak only 0}._.{0 at der mangler hobbitter."
for myself. O/ \O -Per Vadmand.

Martin Ohlsson (22-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Ohlsson


Dato : 22-03-05 13:28

> Til gengæld mener jeg nok, at 3D-biografen i Eurodisney virkede utroligt
> overbevisende. Det er dog mange år siden, jeg har oplevet den, så det kan
> være, at jeg bare ikke var så kritisk den gang.
>
> -Rune

Jeg har oplevet 3d-biografen i Disneyland Paris for nogle år siden, med
"Honey i shrunk the audience" der virkede ret overbevisende. Brillerne var
ikke med rød-grøn glas, men derimod en slags brunt plastik på begge øjne, og
oplevelsen var fed.

Kan specielt huske da en hund kommer hen og snuser en i hovedet, og
pludselig nyser. Der var netop installeret micro-sprinklere i alle sæderne
foran stolene så hele publikum fik en støvsky vand i ansigtet

Mvh. Martin



Per (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 23-03-05 14:35

> Jeg har oplevet 3d-biografen i Disneyland Paris for nogle år siden, med
> "Honey i shrunk the audience" der virkede ret overbevisende. Brillerne var
> ikke med rød-grøn glas, men derimod en slags brunt plastik på begge øjne,
> og oplevelsen var fed.
>
> Kan specielt huske da en hund kommer hen og snuser en i hovedet, og
> pludselig nyser. Der var netop installeret micro-sprinklere i alle sæderne
> foran stolene så hele publikum fik en støvsky vand i ansigtet
>
> Mvh. Martin
>
Jeg har også set den forestilling og den er da OK, dog ikke så fed som T2:
3D... som så ikke er nær så fed som Star Trek: The Experience i Las Vegas
selvom dette ikke er 3D.

Jeg tror ikke 3D i sin nuværende brille-form er velegnet til spillefilm da
skarpheden og klarheden er for dårlig. Det er stadig mest til
forlystelsesparker og den slags.



Peter B. Juul (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-03-05 15:54

"Per" <no@tak.dk> writes:

> Jeg har også set den forestilling og den er da OK, dog ikke så fed som T2:
> 3D... som så ikke er nær så fed som Star Trek: The Experience i Las Vegas
> selvom dette ikke er 3D.

Nu er netop det ride også noget helt, helt særligt.

Men faktisk havde jeg lige så meget fornøjelse ud af deres cast
members på "DS9". Jeg påtalte overfor et par klingons, at Quark havde
"Kahless Salad" på menukortet. Tjeneren i restauranten morede sig over
det morsomme navn på det, der reelt var en Caesar's salad, men
klingonerne kunne ikke se det skægge og jagtede i vrede en stakkels
ferengi rundt i hele området for at straffe ham.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Sagt på godt dansk: Tak for henvendelsen,
The RockBear. ((^)) men luk venligst røven, hvis du ikke ved
I speak only 0}._.{0 hvad du taler om."
for myself. O/ \O -Lasse Rimmer.

David Rasmussen (23-03-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 23-03-05 15:58

Peter B. Juul wrote:
>
> Men faktisk havde jeg lige så meget fornøjelse ud af deres cast
> members på "DS9". Jeg påtalte overfor et par klingons, at Quark havde
> "Kahless Salad" på menukortet. Tjeneren i restauranten morede sig over
> det morsomme navn på det, der reelt var en Caesar's salad, men
> klingonerne kunne ikke se det skægge og jagtede i vrede en stakkels
> ferengi rundt i hele området for at straffe ham.
>

Æhm... Nørd?

/David :)

Peter B. Juul (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-03-05 16:26

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Æhm... Nørd?

Udpræget. Men det var skuespillerne på stedet også.
--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et
I speak only 0}._.{0 billedsprog produceret af og for Enterne."
for myself. O/ \O -Per Abrahamsen

Peter Knutsen (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Knutsen


Dato : 21-03-05 16:59


Peter Bjerre Rosa wrote:
> Peter B. Juul skrev:
>>Hvad er det for noget 3D, de snakker om? For vi taler jo næppe de gode
>>gamle grøn-røde briller. Er det bare polariseret glas-løsningen, som
>>vi jo kender fra forlystelsesparkerne eller er det noget nyt og
>>spændende?
>
> Er det i princippet ikke ligegyldigt, når filmene digitaliseres? Man skulle

Personligt er jeg ked af 3D-films udbredelse, da jeg på
grund af en synsfejl ikke kan få noget ud af dem.

> tro, at de derefter let kan konverteres til en hvilken som helst
> 3-d-løsning.
>
> Man kunne derfor også forestille sig en hjemmeløsning, enten en kombination
> af et 100 Hz-fjernsyn og 3-d-shutter-briller (argh - hvorfor skal der så
> mange bindestreger ind?), eller egentlige 3-d-briller med LCD-skærme.

Du behøver ikke bindestreg mellem "3" og "D".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Peter Bjerre Rosa (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 21-03-05 17:11

Peter Knutsen skrev:

>> Man kunne derfor også forestille sig en hjemmeløsning, enten en
>> kombination af et 100 Hz-fjernsyn og 3-d-shutter-briller (argh -
>> hvorfor skal der så mange bindestreger ind?), eller egentlige
>> 3-d-briller med LCD-skærme.

> Du behøver ikke bindestreg mellem "3" og "D".

Jo, hvis man vil skrive korrekt. Forkortelser, hvor der indgår tal, skrives
ifølge Retskrivningsordbogens § 63.4 med bindestreg. Ordet "tredimensionel"
(eller "tredimensional") forkortes altså "3-d", og sammensætninger med
forkortelsen skrives med bindestreg, fx "3-d-briller". Som det ses, skal
d'et i øvrigt være lille, jf. fx ordbogsopslaget "tre-d-film".

--
Mvh. Peter



ML-78 (21-03-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 21-03-05 17:17

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Jo, hvis man vil skrive korrekt. Forkortelser, hvor der indgår tal,
skrives
> ifølge Retskrivningsordbogens § 63.4 med bindestreg.

Retskrivningsordbogen - RO - udgives af Sprognævnet. Hvordan er det nu
det forholder sig med dem og forkortelser?


ML-78


Anders Thorsen Holm (22-03-2005)
Kommentar
Fra : Anders Thorsen Holm


Dato : 22-03-05 18:52

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> Hvad er det for noget 3D, de snakker om?

Tja, jeg tvivler på at de af os uden fungerende stereoskopisk syn
(pokkers gener) får nogen reel glæde af det

Eet af mit livs største traumer er aldrig at have kunnet få øje på den
satans skonnert!

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk
»Remember that money can't buy happiness. But it can buy expensive
possessions that make other people envious, and that feels just as
good. And you can pay to have people whacked.« -- Dogbert

Peter B. Juul (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-03-05 01:32

Anders Thorsen Holm <usenet@thorsenholm.invalid> writes:

> Eet af mit livs største traumer er aldrig at have kunnet få øje på den
> satans skonnert!

Det er fush. Jeg pausede Mallrats i lang tid og sad og gloede. Det er
en simpel geometrisk figur. Kev Smith har åbenbart også et problem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

No Humor Man (23-03-2005)
Kommentar
Fra : No Humor Man


Dato : 23-03-05 09:57

Peter B. Juul wrote:
> Anders Thorsen Holm <usenet@thorsenholm.invalid> writes:
>
>>Eet af mit livs største traumer er aldrig at have kunnet få øje på den
>>satans skonnert!
>
> Det er fush. Jeg pausede Mallrats i lang tid og sad og gloede. Det er
> en simpel geometrisk figur. Kev Smith har åbenbart også et problem.
Og du tror ikke at det er en joke til dem der faktisk pauser filmen for
at se om det nu faktisk ER en skonnert?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/
- trademark of the Watertight Precautions & The Jellyfish Association
Model Kit Search: http://nohumorman.stormloader.com/

Peter B. Juul (23-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 23-03-05 14:30

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> writes:

> > Det er fush. Jeg pausede Mallrats i lang tid og sad og gloede. Det er
> > en simpel geometrisk figur. Kev Smith har åbenbart også et problem.
> Og du tror ikke at det er en joke til dem der faktisk pauser filmen
> for at se om det nu faktisk ER en skonnert?

Well, duuuh!
--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded
I speak only 0}._.{0 dwarf with the mystical strength of a doily."
for myself. O/ \O - Giles

Søren Kjeldsen (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 21-03-05 19:58

Hvorfor er der ikke nogen, som skriver om hvor svinsk det er?!!!
Så har man ventet i evigheder på en samlet boks... Den køber man så endelig
og tror at man har fred i sjælen (udover at det er de originale/GODE
versioner, man helst ville have.
Og så gør Lucas (som det brilliante svin han er) 2D til **** 3D som man jo
også gerne vil se, idet det muligvis kan gøre oplevelsen større!



David Rasmussen (21-03-2005)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 21-03-05 20:00

Søren Kjeldsen wrote:

> Hvorfor er der ikke nogen, som skriver om hvor svinsk det er?!!!
> Så har man ventet i evigheder på en samlet boks... Den køber man så endelig
> og tror at man har fred i sjælen (udover at det er de originale/GODE
> versioner, man helst ville have.
> Og så gør Lucas (som det brilliante svin han er) 2D til **** 3D som man jo
> også gerne vil se, idet det muligvis kan gøre oplevelsen større!
>

Whatever. Vi har jo alle hele tiden vidst at der i hvert fald ville
komme HD-udgaver på HD-DVD eller BluRay indenfor et års tid. Alligevel
har nogen jo købt DVD-udgaverne.

/David

Søren Kjeldsen (21-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren Kjeldsen


Dato : 21-03-05 22:04

> Whatever. Vi har jo alle hele tiden vidst at der i hvert fald ville komme
> HD-udgaver på HD-DVD eller BluRay indenfor et års tid.

(snøft, snøft) ikke mig...

Alligevel
> har nogen jo købt DVD-udgaverne.

Eller fået dem i julegave



ML-78 (21-03-2005)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 21-03-05 20:09

Søren Kjeldsen skrev:

> Hvorfor er der ikke nogen, som skriver om hvor svinsk det er?!!!

Det er ikke svinsk, det er bare fjollet. Personligt forstår jeg ikke,
hvordan folk kan blive ved med at tage Lucas' nykker alvorligt.


ML-78


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste