Et par spørgsmål til "Der Untergang" (lill~
Fra : MRN

Dato : 21-03-05 11:25

Hejsa gruppe!

Var inde at se ovennævnte film igår - kanon film synes jeg, men nu har jeg
lige et par spørgsmål...

Det første er vel lidt historisk. Hvem var ham officeren der, ifølge min
mening, ligner Poul Reichardt lidt? Det er ham man ser forhandle med
Russerne?

Og det andet spørgsmål er bare noget jeg kom til at tænke på... I scenen
hvor man ser de tre damer gå udenfor for at ryge, i en pause i
bombardementet, der hvor de sidder og kigger på en statue. Der hører man
overdrevet mange fugle i baggrunden. Er det ikke usandsynligt at der vil
være så mange fugle, hvis nogen overhovedet, tilbage i en by der har været
under så kraftig beskydning så længe? Jeg vil da tro at de ville være
flygtet ud af byen forlængst?

Håber der er nogen der kan svare på mine sprøgsmål

Mvh MRN

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-05 21:26

"MRN"
<mrn_hoejtfratraeetsgroennetop.dervarengangennisse-oellebroed@sport.dk>
wrote in message news:423ea0b8$0$73764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> være så mange fugle, hvis nogen overhovedet, tilbage i en by der har været
> under så kraftig beskydning så længe? Jeg vil da tro at de ville være

Måske russerne har skudt nogle tusinde granater - over et område som
HT-området og over nogle uger. Fugle vil ikke flygte for det - under en
promille af fugle er blevet ramt

Tyskerne vidste at mange ville komme i krigsfangenskab eller blive
henrettet - de ku lisså godt leve i nuet og gå spadsereture og håbe det
bedste - incl have orgier, hvilket filmen har opfundet uden kilder til at
støtte det

Denne følelsespornofilm der har mange korrekte detaljer men især skal
sindsyggøre regimet, har mange latterlige fejl, fx at der går en uge fra
første granat rammer ind i lokale med nazi-topmøde og til overgivelse.
Når russerne havde skudt sig ind, overgav man sig ret hurtigt

Fra : Steen Andersen

Dato : 22-03-05 16:05

"MRN"
skrev i en meddelelse news:423ea0b8$0$73764$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> flygtet ud af byen forlængst?
>
> Håber der er nogen der kan svare på mine sprøgsmål

Det er general Hans Krebs. Han havde været millitærattache i Moskva før
krigen, hvilket forklarer at han snakker russisk.

mvh Steen

Fra : Bo Warming

Dato : 23-03-05 03:33

"Steen Andersen" <steen62@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er general Hans Krebs. Han havde været millitærattache i Moskva før
> krigen, hvilket forklarer at han snakker russisk.

Fugle flygter nok mod vest, hvis jægere beskyder skoven fra øst
Men granatnedslag der måske har dræbt 1% af 1% af 1% af Berlins fugle, vil
de næppe reagere på.
"Hvor der handles, der spildes" er naturens tankegang, når oplagt effektiv
flugtmulighed ikke ligger på den flade hånd..
Det bør vi lære af.
Men vedr muslim-indvandring og-formering skal vi ikke lade stå til., men
udvise i tide - de er farligere end russer-invasion.
Jeg sommerferierede netop i Berlin og de har det godt - men et
muslimdomineret Danmark bliver et helvede.

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-03-05 10:21

> Jeg sommerferierede netop i Berlin og de har det godt - men et
> muslimdomineret Danmark bliver et helvede.
Men sandsynligheden for, at et sådant bliver en realitet er 11% af 1% af 1%
for nu at bruge dit eget udtryk.

Det er langt værre, at Danmark allerede er godt på vej til at blive et
Pia-domineret minihelvede.

Per V.