hvilken sci-fi film
Fra : Li Lo

Dato : 20-03-05 23:56

Hejsa jeg er kommet til at tænke på denne her film og har fået enormt lyst
til at se den igen problemet er bare at jeg ikke kan finde udaf hvad den
heder, så jeg tænkte om der var nogen der havde en ide om hvilken en det
kunne være

Det jeg husker er :

Mennesket er i krig med rumvæsner og jeg mener endelig at de er ved at tabe,
da en gruppe mennsker havner på en planet hvor de finder et væsen der ser
sødt ud og derfor reder de det, og vist en slags venner. men det viser sig
at det er i virkeligheden disse væsner de kæmper imod, og det er et barn
eller også en uden udstyr de har fået fadt i. men pga at de redet dette
rumvæsen finder rumvæsnerne udaf at menneskerne ikke er så slemme og beder
om at mødes og snakke en freds aftale igennem..... jeg tror der er noget
der, der går galt en ond mand der myrder dem eller.....

Det er altså alt jeg kan huske, er der nogen der ved hvilken film det er jeg
mener ??

Venlig hilsen Li Lo

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-03-05 00:45

Li Lo wrote:

> [...]
> om at mødes og snakke en freds aftale igennem..... jeg tror der er noget
> der, der går galt en ond mand der myrder dem eller.....

Hmm... Er det Enemy Mine <http://www.imdb.com/title/tt0089092/> ?

/David

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-03-05 06:54

David Rasmussen wrote:

> Hmm... Er det Enemy Mine <http://www.imdb.com/title/tt0089092/> ?

Der er flere detaljer der ikke passer på den, eksempelvis
"en gruppe mennesker".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Nerd Compuser

Dato : 21-03-05 23:43

On Sun, 20 Mar 2005 23:55:49 +0100, "Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>om at mødes og snakke en freds aftale igennem..... jeg tror der er noget
>der, der går galt en ond mand der myrder dem eller.....

Er du helt sikker på at det er en film, for jeg syntes den lyder meget
som en TV-serie der hedder "Space: Above & Beyond":
http://www.imdb.com/title/tt0112173/

Der er de sidste par afsnit af de ialt 22 meget ligesom du beskriver.

Her kommer de nemlig til en planet, hvor de finder en masse, nærmest
ubeskyttede, æg, der viser sig at være fjendens hjemplanet. Da vores
gruppe af elitesoldater redder æggene fra en anden fjende, bliver der
pludseligt åbnet op for muligheden for at forhandle en fred igennem.

Eller kunne det måske være noget fra "Babylon 5". Her er menneskeracen
også meget tæt på at blive udslettet, indtil fjenden i sidste øjeblik
finder ud af noget nyt om menneskeracen, som gør det vigtigt for dem,
at vi overlever. Her findes "det onde" ofte repræsenteret i
enkeltpersoner fra starten indtil de virkeligt viser, at de er aktive.

Jeg håber du finder ud af, hvad det er for en film. Hvis du gør må du
da godt lige skrive det her i NG'en, den lyder spændende...

Med mange venlige hilsener

Jan

Fra : Li Lo

Dato : 23-03-05 13:33

"Nerd Compuser" <Agent007(TYPE@)Stormand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg håber du finder ud af, hvad det er for en film. Hvis du gør må du
> da godt lige skrive det her i NG'en, den lyder spændende...

Hejsa tak for svarene jeg er næsten sikker på at det er Space: Above &
Beyond som jeg tænker på..... nu kan jeg beder forstå at jeg ikke kunne
finde en film med det indhold når det var en serie *GG*

Jeg har desuden fundet udaf at den lige er udkommet på dvd her i 2005, men
det er vist i usa, så nu er det så bare at vente på at jeg kan finde en
engelsk eller dansk www shop der sælger den...... glæder mig vildt til at
gense den igen......

1000 tak for hjælpen !!

Hilsen Li Lo

Fra : the LU

Dato : 23-03-05 18:33

> [...]
> det er vist i usa, så nu er det så bare at vente på at jeg kan finde en
> engelsk eller dansk www shop der sælger den...... glæder mig vildt til at

Jaså? Hvor har du læst det henne? Det seneste jeg kender til S:A&B på dvd er
flg. og det er jo ikke ligefrem her og nu:
http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=2977
Jeg kan heller ikke finde den hos nogen online-forhandlere nogen steder, men
hvis der er sket yderligere i sagen vil jeg da meget gerne vide mere.

the LU

Fra : Li Lo

Dato : 23-03-05 18:59

> [...]
men
> hvis der er sket yderligere i sagen vil jeg da meget gerne vide mere.

hejsa jeg kan ikke huske hvor jeg læste det da jeg var inde på rigtig mange
sider, men jeg fandt lige noget om at det udkommer her i 2005.... syndes
bare at jeg havde læst at det var udkommet... men det kan jo være mig der
havde misforstået det *S*

http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#1117

VH Li Lo