Biroller i Nordkraft
Fra : Christian Muus

Dato : 20-03-05 22:55

Har netop set ovennævnte.

Imponerende at de mest etablerede skuespiller kun har små biroller. Så små,
at de ikke engang er nævnt på IMDB? Fx. Lars Mikkelsen som Stesos far og
Jannie Faurschou som moderen. Og kan det passe at det var Paw Henriksen der
spillede en af de solbrillebærende rockere?

Christian

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-03-05 23:07

Christian Muus skrev:

> Imponerende at de mest etablerede skuespiller kun har små biroller.
> Så små, at de ikke engang er nævnt på IMDB?

Det er jo op til filmselskabet, hvor mange data de oplyser til IMDB. Danske
selskaber er tit ikke alt for gode til at få det hele med.

> Fx. Lars Mikkelsen som
> Stesos far og Jannie Faurschou som moderen.

Stesos mor spilles af Søs Egelind.

> Og kan det passe at det
> var Paw Henriksen der spillede en af de solbrillebærende rockere?

Det tror jeg ikke.

--
Mvh. Peter

Fra : Christian Muus

Dato : 20-03-05 23:37

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo op til filmselskabet, hvor mange data de oplyser til IMDB.
> Danske selskaber er tit ikke alt for gode til at få det hele med.

> Stesos mor spilles af Søs Egelind.

Ja, der var jeg vist lidt for hurtig...

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-03-05 13:00

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo op til filmselskabet, hvor mange data de oplyser til IMDB.
> Danske selskaber er tit ikke alt for gode til at få det hele med.

I første omgang ja. Men nu er imdb jo også en brugervedligeholdt
database, så mon ikke man bare få tilføjet de ekstra data hvis man kan
lægge en kilde (ud over egne øjne) til grund?

Mikkel

Fra : ML-78

Dato : 20-03-05 23:23

Christian Muus skrev:

> Imponerende at de mest etablerede skuespiller kun har små biroller. Så
små,
> at de ikke engang er nævnt på IMDB?

Jeg lagde især mærke til Marias moder. Hun har en meget karakteristisk
stemme, som jeg ikke kunne sætte navn på. Lidt søgning viser, at det er
Maria Stenz, som bl.a. var en af stemmerne i "Jullerup Færgeby".

Allans moder spilles i øvrigt af Kirsten Norholt.

ML-78

Fra : Christian Muus

Dato : 20-03-05 23:36

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stemme, som jeg ikke kunne sætte navn på. Lidt søgning viser, at det er
> Maria Stenz, som bl.a. var en af stemmerne i "Jullerup Færgeby".

Ja, netop, det tænkte jeg faktisk også på...men troede hun var noget ældre

Christian

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-05 01:49

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> wrote in message
> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, netop, det tænkte jeg faktisk også på...men troede hun var noget ældre

For mange årtier siden var Maria Stenz operettesangerinde.
Nu siger hun 30 ord og hendes hærgede ansigt passer til rollen som hyklerisk
borgerdyr - no big deal.

Filmen blev bæret af en god bog - at Stenz fralægger sig alt ansvar, fordi
faderen var lidt alkoholiskeller sindsyg, giver pusherfrau god grund til
ikke at droppe sin succes i narkobranchen.

Al snak om at forlade afhængighed er som når kvinder taler om at gå på
slankekur - et redskab til at få opmærksomhed og cementere at alle
jævnaldrende unge er lige dobbeltmoralske (og os der ser fra distance kan se
at unge er som deres forældre)

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 20-03-05 23:50

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og Jannie Faurschou som moderen. Og kan det passe at det var Paw Henriksen
> der spillede en af de solbrillebærende rockere?

Skuespillere

Maria
Signe Egholm Olsen

Allan
Claus Riis Østergaard

Steso
Thure Lindhardt

Asger
Thomas Corneliussen

Maja
Signe Vaupel

Tilde
Pernille Vallentin Brandt

Hossein
Farshad Kholgi

Frank
Rudi Køhnke

Michael Joakim Malling

Hans Jørgen Finn Storgaard

Marias mor Maria Stenz

Allans mor Kirsten Nordholt

Stesos mor Søs Egelind

Stesos far Lars Mikkelsen

mvh JC

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-05 00:41

> [...]
> og Jannie Faurschou som moderen. Og kan det passe at det var Paw Henriksen
> der spillede en af de solbrillebærende rockere?

Er det ikke såre almindeligt, at veletablerede koryfæer i velvilje ofrer sig
symbolsk som NAVN, men kun har få minutter til medvirken.?

Jeg har nu fået at vide at buddhister kan sidde i opret lotusstilling i
døden ved fx forbrænding på bål - og dødsstivhed indtråder jo ikke hurtigt.
Måske det er vandrehistorie.

Steso vrænger ligesom Maria af hykleriske borgerdyr, og vil måske sætte sig
spor ved at håne den velmenende slatne far ved at han skal finde ham død,
siddende på deres gulvtæppe?

Lars Mikkelsen der overspillede i tåbe-filmen Pusher2, har her stenansigt,
og alle kunne have spillet den nemme rolle til 13 helt, som Lars Mikkelsen
gør .

Al dansk film og journalistik er om at klappe venner på ryggen, så det er
uinteressant om Lars Mikkelsen har fået mange eller få kr for den korte
medvirken -

En "birolle" er for mig en rolle der kan gives Oscar for. Det er der ikke
nok rolle i denne OPTRÆDEN/STATISTROLLE til.
Måske det lokker nogen i biffen at der er en enkelt kendt skuespiller med.
Jeg tvivler
Iøvrigt spiller samtlige helt så godt som de berømmede unge danske
skuespillere.

Lægen og præsten jeg så filmen sammen med, fandt alle replikkerne
diletantiske og urealistiske. Er det til at forstå? Måske for di jeg har
været gift med nordjyde fandt jeg det hele ultra-realistisk.

Fra : Peter Risager

Dato : 21-03-05 21:31

> [...]
> Stesos far og Jannie Faurschou som moderen. Og kan det passe at det
> var Paw Henriksen der spillede en af de solbrillebærende rockere?

Thomas Vinterberg og Per Fly stod iøvrigt også på statistlisten
hvis jeg ikke tager meget fejl.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-05 08:03

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> wrote in message

> Thomas Vinterberg og Per Fly stod iøvrigt også på statistlisten
> hvis jeg ikke tager meget fejl.

Blev filmen mere seværdig af det?
Big deal, tsk tsk

Fra : Peter Risager

Dato : 23-03-05 11:54

> Blev filmen mere seværdig af det?
> Big deal, tsk tsk

Næh, men hvis der findes et sted på nettet tilegnet nørdet trivia, så må det
da være her :) (...og imdb.com)

--
Peter Risager
"In this house, we obey the laws of thermodynamics!" - Homer J. Simpsons