Lokalde
Fra : Max Petersen

Dato : 20-03-05 21:00

Min datter skal op i3 klasse,man vil flytte klassen op på 2 sal,der er ca.
45 m3 til 46 børn er det lovligt.
Vinduerne kan ikke åben der wc'er nede under.
De små børn skal være nede i den store skolegården.Hvor skal jeg søge hjælp

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 20-03-05 21:30

"Max Petersen" <maxp@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Min datter skal op i3 klasse,man vil flytte klassen op på 2 sal,der er ca.
> 45 m3 til 46 børn er det lovligt.

Det er godt nok ikke megen plads - men ja, det er lovligt - og der er endnu
ikke vedtaget en miljølov for børn - næsten samtlige partier afviste et
lovforslag om netop dette, se her:
http://www.boernogunge.dk/internet/BoernogUnge.nsf/0/F57BC9784A853826C1256D2600344FA7?opendocument

> Vinduerne kan ikke åben der wc'er nede under.
Det er ikke noget krav at vinduerne skal kunne åbnes - faktisk er det en god
idé, så børnene ikke falder ud, hvis de kravler op i vinduerne.

> De små børn skal være nede i den store skolegården.Hvor skal jeg søge
> hjælp

Du kan gå til skolebestyrelsen med din klage. Desværre er der nok ikke så
meget at gøre -jeg forstår godt at det kan være utrygt for de mindste at
være i den store skolegård, men det skal de på et tidspunkt, så de vænner
sig forbavsende hurtigt til det - men det er ikke nogen undskyldning: mange
skoler har et kapacitetsbehov når det gælder legepladser for de mindste.
Nogle forsøger at lave regler og afspærre områder til netop de små, men det
er ikke altid at det lykkes.

Men prøv skolebestyrelsen -og tal evt. med inspektøren.
--
ahw

Fra : Max Petersen

Dato : 23-03-05 19:30