ati 9250 vivo PAL control problem
Fra : Nicolaj C.

Dato : 20-03-05 19:32

dette kort fra Sapphire et ati radeon 9250 har vivo.
capture virker ok i fx. windows movie maker. der kan jeg via en control
vælge at signalet fra video in kilden er pal.
Problemet er, at i andre programmer findes den control ikke - men
standardvalget er NTSC, hvilket naturligvis giver et meget forvrænget
billede.

Nogen med gode ideer ?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-03-05 12:45

Nicolaj C. wrote:
> [...]
> Problemet er, at i andre programmer findes den control ikke - men
> standardvalget er NTSC, hvilket naturligvis giver et meget forvrænget

Jeg ved godt jeg ikke pt kan svare dig, men hvilken driver har du
installeret til dit kort, siden capture virker?

Jeg har siddet og fumlet med det en uges tid nu, det lort VIL bare ikke
virke...

Læs mit problem her http://www.eksperten.dk/spm/602046

Fra : Nicolaj C.

Dato : 21-03-05 21:06

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> [...]
> installeret til dit kort, siden capture virker?
>
> Jeg har siddet og fumlet med det en uges tid nu, det lort VIL bare ikke

Hej - blot wdm driver fra ati. Altså samme hos dig.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-03-05 23:10

Nicolaj C. skrev:
> Hej - blot wdm driver fra ati. Altså samme hos dig.

Hvis du kører med DirectX 9.0b så opgrader til 9.0c eller installer et fix
fra microsoft der afhjælper NTSC/PAL problemer i directX 9.0b.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-03-05 03:54

Nicolaj C. wrote:
> "Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> Hej - blot wdm driver fra ati. Altså samme hos dig.

Hvad hedder den fil du har installeret helt præcist? og hvad står der
under driverens versionsnummer i Device Manager (under ATI Rage Theater
WDM)?

Fra : Nicolaj C.

Dato : 26-03-05 15:56

> Hvad hedder den fil du har installeret helt præcist? og hvad står der
> under driverens versionsnummer i Device Manager (under ATI Rage Theater
> WDM)?
ATI Technologies Inc.
03-08-2004
6.14.10.6246

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 01-04-05 12:28

Nicolaj C. wrote:

> ATI Technologies Inc.
> 03-08-2004
> 6.14.10.6246

Underligt! Kører med samme driver, men ATI Multimedia Center bliver ved
med at sige at driveren ikke er installeret