download af runtime
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-03-05 18:00

Hej,

Nogen der kan få forbindelse med www.sun.com eller www.java.com? De har
været døde for mig hele weekenden. Hvis nogen har held med den sidste,
vil jeg være glad for en IP adresse.

hilsen
Uffe

Fra : Malte

Dato : 20-03-05 18:20

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
>
> Nogen der kan få forbindelse med www.sun.com eller www.java.com? De har
> været døde for mig hele weekenden. Hvis nogen har held med den sidste,

Fungerer fint.

ping java.sun.com
PING java.sun.com (209.249.116.141) 56(84) bytes of data.

ping www.java.com
PING www.java.com (209.249.116.139) 56(84) bytes of data.

ping www.sun.com
PING www.sun.com (209.249.116.195) 56(84) bytes of data.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-03-05 19:32

On Sun, 20 Mar 2005 18:00:01 +0100, Uffe Kousgaard wrote:

> Nogen der kan få forbindelse med www.sun.com eller www.java.com? De har
> været døde for mig hele weekenden. Hvis nogen har held med den sidste,
> vil jeg være glad for en IP adresse.
Hvis din ISP er TDC, kan du ikke få resolvet ip-adresserne til *.sun.com.
Brug IP i stedet for domænenavn, eller få dns resolvet et andet sted end
TDC. Se IP i Maltes indlæg.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-03-05 20:06

"Michael Rasmussen" <mir@miras.org> wrote in message
> Hvis din ISP er TDC, kan du ikke få resolvet ip-adresserne til
*.sun.com.

Du får det næsten til at lyde som noget TDC gør med vilje? Jeg har da
ellers besøgt sun's hjemmesider før.

Desværre leder download-linket via IP-adressen frem til:
http://jdl.sun.com/webapps/download/AutoDL?BundleId=9992

og så får jeg det samme problem igen

Findes der gratis tilgængelige DNS servere?

hilsen
Uffe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-03-05 20:43

On Sun, 20 Mar 2005 20:06:09 +0100, Uffe Kousgaard wrote:

> Du får det næsten til at lyde som noget TDC gør med vilje? Jeg har da
> ellers besøgt sun's hjemmesider før.

Om det er med vilje, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men deres support
er bekendt med problemet, og er i gang med at løse det.

> Findes der gratis tilgængelige DNS servere?

Alle dns servere er i sagens natur gratis og frit tilgængelige

Her er et par stykker
tele2:
195.82.195.101
129.142.7.101

tiscali:
212.54.64.170
212.54.64.171

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-03-05 21:06

On 2005-03-20, Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> Alle dns servere er i sagens natur gratis og frit tilgængelige

Nej, TDCs vil fx ikke lave rekursive opslag med mindre du er TDC-kunde.

--
Andreas

Fra : Kasper Nyvold

Dato : 21-03-05 01:00

Har ligeledes samme problem med at forbindelsen til siderne er
nede, så download af JAVA kan være et problem. Måske har SUN glemt
at betale det lille årlige gebyr for at opretholde ens side på
nettet? Såfremt det er den seneste JAVA du mangler fandt jeg den
efter nogen søgen på en udenlandsk server(tyrkisk) hvilket jeg
ikke kunne forstå noget af, så husker desværre ikke side navnet.
Men hvis du er på MSN kan jeg evt. arrangere en overførsel eller
kan jeg måske sende det på en vedhæftet mail?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-03-05 08:08

"Kasper Nyvold (slet 90B3U)" <kasper.nyvold@90B3Ugmail.com> wrote in
message news:11113634100.734744323491217@dtext.news.tele.dk...

> Men hvis du er på MSN kan jeg evt. arrangere en overførsel eller
> kan jeg måske sende det på en vedhæftet mail?

Med hjælp af tele2 og tiscali's DNS fik jeg forbindelse til www.sun.com
og fik downloadet. Men www.java.com er stadig utilgængelig.

hilsen
Uffe

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-03-05 23:05

Uffe Kousgaard wrote:
> Med hjælp af tele2 og tiscali's DNS fik jeg forbindelse til www.sun.com
> og fik downloadet. Men www.java.com er stadig utilgængelig.

Den kører fint for mig nu (ikke at jeg nogensinde har haft brug for den
- hvad er der på den side?). Hvis du stadig ikke kan fange den, så prøv
209.249.116.139.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-03-05 23:58

"Kristian Thy" <thy@itu.dk> wrote in message

> Den kører fint for mig nu (ikke at jeg nogensinde har haft brug for den -
> hvad er der på den side?).

Det er langt nemmere at finde "java runtime" på den side - 2-3 klik er nok.
Men nu virker det hele også her igen.

hilsen
Uffe