CM5 på dansk?
Fra : Anders S..

Dato : 20-03-05 14:18

Hej er der en der ved hvordan man får sat cm5 over på dansk

Mvh
Anders

Fra : Kasper Aae

Dato : 20-03-05 17:22

On Sun, 20 Mar 2005 14:18:29 +0100, "Anders S.."
<anderzz@Fjern-dette-og-dette.sikker-surf.dk> wrote:

>Hej er der en der ved hvordan man får sat cm5 over på dansk

Er det spil noget værd? Jeg har kun hørt negative kommentarer indtil
videre.

--
Kasper Aae

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-03-05 17:41

> Er det spil noget værd? Jeg har kun hørt negative kommentarer indtil
> videre.

CM5 er ikke noget værd, hvis man har FM2005

Mvh

Emil Jensen
CM5 til salg for 200 kr, se på news:dk.marked.privat.computer.spil

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-03-05 17:49

Emil Jensen [2100] wrote:

> CM5 er ikke noget værd, hvis man har FM2005
>
> Mvh
>
> Emil Jensen
> CM5 til salg for 200 kr, se på news:dk.marked.privat.computer.spil

*nægter at udtale mig*

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-03-05 18:44

> *nægter at udtale mig*

Takker, det skylder du mig også

Mvh

Emil

Fra : Kasper Aae

Dato : 20-03-05 20:26

On Sun, 20 Mar 2005 17:41:04 +0100, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>CM5 er ikke noget værd, hvis man har FM2005

På en måde er det lidt en skam - det kunne være godt med noget reel
konkurrence indenfor genren.

--
Kasper Aae

Fra : Mikael Schøler

Dato : 20-03-05 21:23

Kasper Aae wrote:

> På en måde er det lidt en skam - det kunne være godt med noget reel
> konkurrence indenfor genren.

Tja det ved jeg nu ikke. Hvorfor pille ved et produkt som er perfekt?
Jeg kunne forstå hvis vi snakker om EA og deres latterlige forsøg på at
udgive forbedrede versioner af Fifa og NHL, men i en genre som FM2005 og
CM5 er i, så føler jeg ikke selv der er behov for konkurrence.. Fm2005
er og bliver nummer 1.. :)

Fra : Kasper Aae

Dato : 20-03-05 22:07

On Sun, 20 Mar 2005 21:23:25 +0100, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>udgive forbedrede versioner af Fifa og NHL, men i en genre som FM2005 og
>CM5 er i, så føler jeg ikke selv der er behov for konkurrence.. Fm2005

Jamen hvis der kom konkurrence, så ville SI Games jo være nødt til at
yde deres absolut bedste hver eneste gang, og komme med noget
nytænkning. FM er et genialt spil, men det er jo ikke nogen revolution
i forhold til deres sidste CM spil (jeg savner især en mere avanceret
kommunikation mellem parterne i spillet. Managers, spillere,
bestyrelser, fans, medier, etc, og en bedre AI - og måske bare lidt
mere generel nytænkning)

Hvis der var et andet firma, som lavede lige så gode managerspil, med
en lidt anden vinkel, så ville udviklingen jo blive skubbet frem fra
to sider, i stedet for blot en, og det vil jo komme os spillere
tilgode.

--
Kasper Aae

Fra : Kim2000

Dato : 20-03-05 22:28

> kommunikation mellem parterne i spillet. Managers, spillere,
> bestyrelser, fans, medier, etc, og en bedre AI - og måske bare lidt
> mere generel nytænkning)

Dét savner jeg også, altså en bedre AI, enten er jeg en sindssyg
fodboldmanager eller også er AI ikke god nok, det virker på mig og se helt
vildt mærkværdigt at jeg med kun 2 nye spillere kunne føre Norwich til
premielleague mester og en 2. plads året efter. Mere sensationelt var det
dog da jeg overtog AFC Wimblemdon og førte dem hele vejen til PM på blot
fem
sæsoner og derefter til 2 mesterskaber på de næste fire år.

Er det fordi jeg er supergod og dermed udenfor rækkevidde eller har I
andre lavet lignende storslået resultater?

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-03-05 00:34

Kasper Aae wrote:

> [...]
> en lidt anden vinkel, så ville udviklingen jo blive skubbet frem fra
> to sider, i stedet for blot en, og det vil jo komme os spillere

Jeg vil give dig ret i at der godt kunne være en større nuancering i
kommunikationen mellem de forskellige parter. Man skal bare passe på at
man ikke forsøger at få fm2005 til at ligne Total Club Manager som EA
udgiver. I det kan man jo bl.a. selv styre stadionudvidelser, reklame,
billetpriser osv.. Det er ting som jeg personligt ikke føler har plads i
et spil som fm. Det jeg finder spændende ved fm er det at finde ukendte
spillere, købe kendte stjerner og føre mine hold til succes. Og det er
det. Alt andet gejl kan man spille i andre mere smarte spil. Sigames
skal holde sig til det de er gode til - lave et spil som er baseret på
en kæmpe spillerdatabase som er ret så korrekt og så et gameplay som
appellerer til dem som ønsker kvalitet frem for kvantitet.

Hvis du ser cm5 vil du se et spil som ligner en kloning af fm2005, bare
mere grim og med så mange fejl at det får windows til at ligne et
fejlfrit system.

Cm5 skulle ha' været en konkurrent men når man laver sådan et makværk,
så er der ingen tvivl om at fm vil regere managerscenen i laaaang tid.

Fra : Kasper Aae

Dato : 21-03-05 19:59

On Mon, 21 Mar 2005 00:34:15 +0100, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>en kæmpe spillerdatabase som er ret så korrekt og så et gameplay som
>appellerer til dem som ønsker kvalitet frem for kvantitet.

Ja, det er vi helt enige om. Spillene skal fokusere på det at være
manager, og ikke andet. Men nu har jeg spillet CM-serien, og nu FM,
siden CM1 udkom til Amiga'en (plus et hav af andre managerspil: de
originale Football Manager spil, The Manager, de gamle Premier Manager
spil, Graham Taylor's Soccer Challenge, etc), og selvom SI laver
glimrende spil, føler jeg stadig der mangler noget.

De har mestret diversiteten med den enorme database, og andre
grundlæggende ting, men nu synes jeg de burde koncentrere sig om at få
den simulerede verden til at virke mere virkelig. Jeg vil overraskes
positivt over ting som AI managers gør, jeg vil have mange flere
muligheder når man kommunikerer med medierne og andre managers, jeg
vil have et mere realistisk klubmiljø - forestil dig at FM f.eks.
kunne simulere det der sker i Real Madrid lige nu, det ville jo være
genialt.

--
Kasper Aae

Fra : Mikael Schøler

Dato : 21-03-05 20:40

Kasper Aae wrote:

> [...]
> vil have et mere realistisk klubmiljø - forestil dig at FM f.eks.
> kunne simulere det der sker i Real Madrid lige nu, det ville jo være

Jeg har også fuldt managerspil siden jeg spillede dem på min C64 og er
helt enig med dig.

Det som Fm2005 måske mangler er netop en mere dynamisk verden at spille
i. Der skal være flere muligheder i spillerreaktioner, udtalelser,
avis/presseudtalelser og en bredere vifte af valgmuligheder når vi
snakker om kommunikation managere imellem.

Hvad sker der i Real Madrid lige nu?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-03-05 22:25

Kasper Aae wrote:

> [...]
> vil have et mere realistisk klubmiljø - forestil dig at FM f.eks.
> kunne simulere det der sker i Real Madrid lige nu, det ville jo være

Det er jeg helt enig i. Hvis de fik gjort lidt mere ud af AI'en i spillet,
så havde vi det perfekte spil. Well, mere perfekte spil :)

Søren