Endagstur med Ryanair
Fra : David Rasmussen

Dato : 20-03-05 13:15

Jeg kan se at på de rette dage kan man komme tur/retur til London fra
Malmø for 370 kroner per mand med Ryanair. Så skal man vel også lige
betale noget for at komme frem og tilbage mellem Malmø og København i
dette tilfælde.

Kan det lade sig gøre i praksis at tage en billig endagstur til London
med Ryanair? Eller ligger afgangene for åndssvagt? Er transporten til og
fra Malmø eller til og fra indre London (som er det man nok vil se) og
Stansted lufthavn så dyr at det ikke længere bliver en billig tur?

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Eller har andre forslag?

/David

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 20-03-05 14:18

David Rasmussen wrote:
> [...]
og
> Stansted lufthavn så dyr at det ikke længere bliver en billig tur?

Jeg har ikke kigget paa tidspunkterne for afgangene, men generelt skal
du regne med £10-25 for en retur billet til central London fra
Stansted, det tager vel mellem 40 min og 1t30min (hurtigst og dyrest
med tog, billigst og lidt langsommere med bus). Uden bagage burde det
jo ikke tage lang tid at komme ud af lufthavnen.

Hvis I er 3-4 stykker kan det godt betale sig at overveje en
forudbestilt taxa (ikke en af de sorte!). Man kan komme fra Stansted
til East London (kortere end ind til centrum) for £45, jeg ved ikke
hvad det koster ind til centrum. Men hvis man foerst vaelger dette ude
i lufthavnen, er prisen vel omkring 50-70% hoejere...

Du kan ogsaa checke EasyJet - de plejer at flyve fra Kastrup til
Stansted og er ikke altid dyrere end RyanAir.

Man skal normalt vare _meget_ tidligt ude for at faa de helt billige
billetter hos RyanAir.

Check ogsaa lige hvor nemt (eller ej) det er, at komme til lufthavnen i
Malmoe.

HTH
Hanne i London

Fra : Sa

Dato : 20-03-05 18:12

Transporten kan du bruge Gråhundbus
http://www.graahundbus.dk/index737.htm

Det koster 100 kr for en enkelt billet.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-03-05 18:04

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev....

> [...]
> mellem Malmø og København i dette tilfælde.
>
> Kan det lade sig gøre i praksis at tage en billig endagstur til

Er du sikker på den pris? Skatter og afgifter alene for den tur er
379,- kr. Den billigste pris jeg kunne finde var 417,- kr. Men ellers
skulle den være godnok jvf. deres hjemmeside:

Afgang fra Malmø kl. 10:10 ankomst Stansted kl 11:00.
Afgang Stansted kl. 19:05 ankomst Malmø kl 21:50.

Det skulle vel give en 5-6 timer i London. Der går bus fra Københavns
Rådhusplads til Stürup med forbindelse til Ryanairs afgange. 100,- kr
hver vej. http://www.graahundbus.dk/index737.htm.

Så det kan vel gøres for 7-800,- kr pr næse.

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-03-05 20:26

Kent Oldhøj wrote:

> Er du sikker på den pris?

Ja.

> Skatter og afgifter alene for den tur er
> 379,- kr.

Det ved jeg. Selve rejsen kostede 1 kr. Det afhænger af hvilken dag man
gør det. Jeg tror jeg valgte 5. eller 6. april.

Yeah.

/David

Fra : Pedersen

Dato : 20-03-05 19:39

Hvorfor ikke ofre 1 nat derovre, det kan gøres for 250-300 kr. pr. mand uden
problemer og så bliver det ikke så stresset.

Følgende hotel kan i få for 55Pund for 2 personer, i en nat, ikke det bedste
hotel men udmærket til en overnatning.
http://www.hotel-assist.com/elysee-hotel-london.html

Hilsen
Pedersen

Fra : Jørgen

Dato : 21-03-05 21:41

Alternativet er at gøre som rigtig rigtig mange andre også gør at at
overnatte i Standsted lufthavn, og så tage morgen afgangen fra Standsted kl.
7.00 til Malmø. Jeg har selv gjort det en enkeltgang, og det giver
betydeligt mere tid i London end hvis man skal være i Standsted sennest kl.
18.
Hvis man vælger at tage hjem samme dag skal man tænke på at forlade London
Centrum allerede omkring kl. 16. Inden man når ud til Liverpool Street
Station, og får fundet det rigtig tog kan der sagtens gå en halv times tid
bare fra. f.eks. Oxford Circus. Og tror mig det er rigtig godt at have noget
tid at give af både i forhold til togturen; men også ved indchekningen. De
lukker præcist, og der er ingen kære mor, hvis du bare kommer lidt for sent.

Der er hver eneste aften mange hundrede der overnatter i Standsted Lufthavn.
Hvis man kommer rimelig tidligt kan man sagtens finde en god plads evt. på
en polstret bænk; men hvis man først dukker op ved midnats tid eller senere
kan man blive nød til at tage til takke med gulvet. Det er sikkert at
overnatte, da der er vagter og politi der patruljere rundt. Ikke det mest
bekvemme - men en oplevelse.

Endeligt skal det nævnes, at man hvis man tager sådan en endags tur med
fordel kan tage toget, da der er en forholdvis billig endagsreturbillet til
omkring 13 pund; den kan kombineres med et travelpas til kun få pund ekstra.
Endagsbilleten gælder til kl. 4 næste morgen, så den kan sagtens bruges.

God tur Jørgen

ps: se evt. her
http://www.sleepinginairports.net/europe/londonstansted.htm