Strømindikator
Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 20-03-05 13:21

Hej NG
Jeg har lige købt ny pc. Den kører næsten perfekt. For når maskinen starter
op får jeg denne fejlmeddelse:

"NVIDIA System Sentinel rapporterer, at det NVIDIA-baserede grafikkort ikke
modtager nok strøm."
"Grafikprocessoren har nedsat ydeevnen til et niveau, der sikrer fortsat
sikker drift, for at beskytte hardwaren mod eventuelle skader, og så der
ikke sker systemnedbrud."

Jeg ved godt min pc skal på værksted. Men jeg skal bruge min pc i påsken. Så
mit spørgsmål er, tror I der sker noget ved at jeg bruger min pc?

mvh.
Annika

Fra : Woodi

Dato : 20-03-05 14:51

"Annika Leth-Olsen" <letholsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt min pc skal på værksted. Men jeg skal bruge min pc i påsken.
> Så mit spørgsmål er, tror I der sker noget ved at jeg bruger min pc?

Den siger jo godt nok, at den arbejder med nedsat ydelse og jeg ville da i
dit sted lige
checke om den f.eks har sat farverne ned til 16 eller 8 bit farve, men
ellers ordner den selv resten ang. MHz.. Den brænder ikke af - arbejder bare
til det dan kan.
Men forsat god Påske

Vh. Woodi.

Fra : Vega

Dato : 20-03-05 16:49

> [...]
> starter op får jeg denne fejlmeddelse:
>
> "NVIDIA System Sentinel rapporterer, at det NVIDIA-baserede grafikkort

Hvilket kort er det?
Har du tjekket om den skal bruge ekstra 12 volts stik, og om det sidder i,
hvis det skal?

Mvh. Vega.

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 20-03-05 19:30

Mit kort er NVIDIA GeForce 6200.
Jeg har også en formodning om at stikket ikke sidder eller er sat ordentligt
i. Jeg har allermest lyst til at tage kabinettet af og sætte stikket
ordentligt i. Men så ryger garantien jo.
mvh
Annika

Fra : Klaus

Dato : 20-03-05 19:38

> [...]
> ordentligt i. Jeg har allermest lyst til at tage kabinettet af og
> sætte stikket ordentligt i. Men så ryger garantien jo.

Hvorfor skulle garantien ryge af den grund? Du gør jo ikke noget der
skader PC'en.

Klaus H

Fra : Vega

Dato : 20-03-05 20:26

> [...]
> ordentligt i. Jeg har allermest lyst til at tage kabinettet af og sætte
> stikket ordentligt i. Men så ryger garantien jo.

Nej, men kan de se du har haft lågen af. Det er jo ondssvagt hvis det bare
det, det kan jo klares på 10 sek.

Mvh. Vega.

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 20-03-05 22:21

Ja, de kan godt se hvis jeg har taget låget af. De har sat et klistermærke
som plombe.
Nå men nu taler jeg med firmaet i morgen, så må vi se.

Fra : Woodi

Dato : 21-03-05 00:02

> [...]
> som plombe.
> Nå men nu taler jeg med firmaet i morgen, så må vi se.

Ja et godt råd, rod aldrig med noget så længe den kan "tørres" af på andre -
uanset hvor let eller latterligt det kan være af små bagateller som et
12volt stik til et grafikkort

Vh. Woodi.

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 21-03-05 22:13

Vega skrev:
> Ja, de kan godt se hvis jeg har taget låget af. De har sat et klistermærke
> som plombe.

de må ikke lade garantien forsvinde af den grund... de kan jo ikke forbyde
dig at installere flere ram eller hd... eller for den sags skyld tvinge dig
til at lade dem montere det... spørg i dk.videnskab.jura hvis du vil vide
mere ang §§ eller noget i denn sag...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 21-03-05 23:39

Jeg fik løst mit problem i dag. Forretning hvor pc´en blev købt hjalp mig og
ringede til firmaet det havde samlet den. Men samle-firmaet havde glemt at
sætte strømstikket i.
Firmaet sagde også at jeg godt måtte åbne pc´en. Men det er bare ikke det
der står på plombering bag på maskine Der står nemlig at det er på eget
ansvar. (hvad der så menes med dette??)
Men jeg siger tak for alle tilbagemeldingerne.
mvh
Annika

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-03-05 23:17

Annika Leth-Olsen wrote:
> [...]
> ansvar. (hvad der så menes med dette??)
> Men jeg siger tak for alle tilbagemeldingerne.
PC producenterne forbyder dig ikke at åbne kassen. Hvis du piller
køleren af grafikkortet og monterer en anden, eller hvis du begynder at
lodde på motherboardet, er det sandsynligt nok at garantien på disse
dele ryger, men ikke fordi du forbinder et kabel internt i maskinen! Der
er en helt bestemt sætning som beskriver hvad der kan få en garanti til
at ryge, kan ikke lige huske den, men den omhandler at man laver
ændringer på selve hardwaren, og da en PC er en slags samlesæt (ligesom
et stereoanlæg) burde dette ikke være tilfældet her.

Grunden til at der er en plombering, er for at de kan se om man har
rodet inde i maskinen, i tilfælde af at en kunde kommer med en defekt
maskine og siger "jeg har ikke ændret noget"

Lige en sidste ting, væn dig til at skrive dine svar UNDER det der
bliver citeret, og ellers klip det væk fra citatet som ikke er relevant!
Så bliver det meget nemmere at læse.