Analog skærm tilsluttet DVI m. konverter?
Fra : Nielsen

Dato : 20-03-05 13:10

Jeg synes engang at have læst et sted, at skærmkvaliteten (alm. CRT-skærm)
bliver bedre hvis man bruger DVI-udgangen og en DVI/VGA-konverter.

Er det rigtigt, eller?

vh
Jakob

Fra : Esben

Dato : 20-03-05 14:05

"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes engang at have læst et sted, at skærmkvaliteten (alm. CRT-skærm)
> bliver bedre hvis man bruger DVI-udgangen og en DVI/VGA-konverter.
>
> Er det rigtigt, eller?

Det har jeg også læst, og jeg kan ikke tro andet end at det er helt forkert.
Det er det samme VGA-signal der bliver spyttet ud af DVI-I og VGA stikket.
Ved DVI udgangen er der så blot to stik mere i signalvejen.

--
Esben

Fra : Nielsen

Dato : 20-03-05 14:25

> Det har jeg også læst, og jeg kan ikke tro andet end at det er helt
> forkert. Det er det samme VGA-signal der bliver spyttet ud af DVI-I og VGA
> stikket.

Nu har jeg faktisk en konverter, og har også prøvet at sætte det i
DVI-udgangen og så heri sætte skærmkablet i. Men der kommer imidlertid intet
signal op på skærmen - er der noget, jeg skal indstille på (bruger Radoen
9200SE)

vh
Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 20-03-05 23:23

> [...]
intet
> signal op på skærmen - er der noget, jeg skal indstille på (bruger Radoen

Sluk computeren når du har byttet rundt på kablet, eller aktiver skærm
nummer 2 inden du slukker den anden skærm! - Den tror stadigt at skærm nr. 1
er på VGA stikket medmindre du fortæller den det (eller booter med stikket i
den anden port).

Brian

Fra : Nielsen

Dato : 21-03-05 15:53

> Sluk computeren når du har byttet rundt på kablet, eller aktiver skærm
> nummer 2 inden du slukker den anden skærm! - Den tror stadigt at skærm nr.
> stikket
> i den anden port).

Ja, så fik jeg signalet op via DVI-udgangen og konverteren, men
skærmbilledet så temmeligt "tåget" ud, så jeg skiftede tilbage til at bruge
alm. VGA-udgang.

- Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 21-03-05 16:11

> Ja, så fik jeg signalet op via DVI-udgangen og konverteren, men
> skærmbilledet så temmeligt "tåget" ud, så jeg skiftede tilbage til at
bruge
> alm. VGA-udgang.

På mit 9500 Pro og med min Dell 19" triniton skærm kan jeg ikke se nogen
forskel om jeg bruger det ene, eller det andet (1280*960 @ 100 Hz)!

Brian

Fra : Nielsen

Dato : 21-03-05 15:53