Vedr. X800XL powercolor
Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 20-03-05 11:49

Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med dette kort, jeg
regner med at købe det mandag til den nette sum af 2379kr. Inc forsendelse.
Venligst Glenn.

Fra : Vega

Dato : 20-03-05 12:18

"Glenn Hagedorn" <glenn@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med dette kort, jeg
> regner med at købe det mandag til den nette sum af 2379kr. Inc
> forsendelse.

Ville købe et HiS i stedet.

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-03-05 23:03

Vega wrote:
> "Glenn Hagedorn" <glenn@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Ville købe et HiS i stedet.
>
> Mvh. Vega.

Hvis du kan få fat i et HIS kort, skal du købe det. Da jeg købte HW for
1½ uges tid siden, var der 2-3 ugers leveringstid alle steder. Jeg købte
et Club3D kort i stedet, og det fejler sgu intet. Køleren er rimelig
stor, tror det er ATI's reference køler, og den siger intet når kortet
kører ved normal hastighed - har endnu kun oplevet den køre full speed i
de 2 sekunder der går fra man tænder PCen til den POSTer

Det eneste jeg har haft er problemer, er at ATI's WDM driver til VIDEO
IN ikke rigtig fungerer under windows XP, selv ikke med ATI's software.
Men jeg tror dette er et problem i driveren og ikke med club3d kortet i
sig selv.

Hvis du ser et billede af PowerColor kortet, kan du se at køleren er
langt mindre, og det betyder at den kører hurtigere = mere støj. Og jeg
har læst at den kører full speed konstant, hvilket er knap så fedt!

Tag et HIS, og ellers et Club3D - jeg tror ikke du fortryder at give 100
kr mere for at være sikker på at få et kort der ikke larmer som en
kædesav

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 22-03-05 09:50

Tak for den fine forklaring.
Jeg kunne hverken finde HIS eller Club3D på lager nogen steder.
Hastigheden på kortne ser ud til at være ens de bruger vist alle 2.0 ns DDR
Ram Asus kortet er ledt langsomere.
Jeg har også en anden beslutning som skal tages jeg har kun valgt at købe et
nyt grafik kort fordi mit Sapphire X800pro vivo var defekt efter at have
ventet i over en måned på et nyt valgte firmaet at sende mig en Chek, jeg
får bekræftet af firmaet at jeg vil modtage cheken i løbet af ugen, i
mandags fik jeg så den besked at mit grafik kort nu var på vej desvære, så
nu står jeg med et nyt AGP kort et nyt asus sli bund kort og et X800XL
grafik kort hvad skal jeg vælge at sælge, ingen trivl om at Sapphire kortet
er det hurtigste men omvendt gider jeg snart heller ikke sætte det gamle
bund kort i igen, smart ikke.
Venligst Glenn

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-03-05 13:10

Glenn Hagedorn wrote:
> [...]
> er det hurtigste men omvendt gider jeg snart heller ikke sætte det gamle

et X800 Pro er langsommere end et X800XL - så jeg vil råde dig til at
komme af med dit pro kort var det defekt fra starten af eller? for
så tror jeg nu nok du kan få det refunderet på returretten.... og hvis
du har det på skrift at de har lovet at sende en check og så ikke gør
det, kan du også bruge dette imod dem - jeg er sikker på at det kan
betale sig at sende kortet tilbage og få pengene, frem for at prøve at
sælge det brugt, det X800pro kort

Hvilket X800XL kort valgte du?