adgangskode til mappe
Fra : Kim L.

Dato : 19-03-05 11:59

Hej Allesammen

Jeg kan ikke helt gennemskue, efter at have læst de øvrige meddelelser i
disse nyhedsgrupper, hvilken gruppe mit spørgsmål hører ind under. Håber
folk bære over med mig hvis jeg har skrevet til en forkert gruppe.

Mit problem er at jeg har købt en usb-pen, hvor jeg gerne vil ligge nogle
personlige data på. Men samtidig vil jeg gerne have låst mine personlige
data (mappen med data) med en adgangskode, således at det kun er mig selv
som kan få adgang til dem. Er der nogen som ved hvordan det kan gøres?

M.v.h.

Kim

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-03-05 12:14

On 2005-03-19, Kim L. <kl882@hotmail.com> wrote:
> [...]
> data (mappen med data) med en adgangskode, således at det kun er mig selv
> som kan få adgang til dem. Er der nogen som ved hvordan det kan gøres?

En loesning kunne vaere at kryptere indholdet med et symmetrisk cipher.
Paa den maade skal man kende krypteringsnoeglen (adgangskoden) for at
faa adgang til informationerne. Det forhindrer dog ikke folk i at
kopiere de krypterede data, men bruger man et serioest
krypteringsprogram og en ordentlig krypteringsnoegle, burde dette ikke
vaere et problem.

Laes mere om dette i OSS'en for dk.edb.sikkerhed:

   http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc#beskytte

Mvh. Michael.

(FUT: dk.edb.sikkerhed -- svar til dette indlaeg vises kun i denne
gruppe)
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Kim L.

Dato : 21-03-05 17:19

Mange tak for svaret!!

Hvor finder man sådan et krypteringsprogram?

Kim

Fra : Michael Knudsen

Dato : 22-03-05 11:22

On 2005-03-21, Kim L. <kl882@hotmail.com> wrote:
> Mange tak for svaret!!
>
> Hvor finder man sådan et krypteringsprogram?

Der var fine henvisninger i OSS'en, jeg henviste dig til.