Q: 3D labs Wildcat VP880 Pro - Hvad stille~
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 00:34

Hvem kan fortælle mig noget om nedenstående grafikkort ???

3D labs Wildcat VP880 Pro (256mb DDR RAM)

http://www.digiconcepts.com/3dlabs_videocards_14.htm

http://www.3dlabs.com/products/product.asp?prod=271

Hvor godt/hurtigt er dette kort til allround brug samt nyere 3D spil...

Er det kun relevant til f.eks. 3DStudio max, eller er det også godt til
f.eks. Halflife 2 ???

Er det overkill til almindelige dødelige eller er det outdated ???

Hvor godt yder det i forhold til mit nuværende Geforce4 ti 4200 i DirectX
spil

--
Email: giant [AT] post.cybercity [DOT] dk

Fra : LC

Dato : 19-03-05 08:51

det er vel bare at prøve
a.. Unified, highly optimized, certified OpenGL and Direct3D drivers that
run on any Wildcat VP board
a.. Custom 3D Studio Max drivers
a.. Acuity Window Manager provides precision window control on dual
displays
a.. Microsoft Windows XP or Windows 2000
a.. OpenGL 1.3 with shader extensions
a.. DirectX 8.1 with vertex shader 1.1 and pixel shader 1.2
a.. Prototype OpenGL 2.0 drivers

Så mulighederne er der da for spil men hvor godt det kører er noget du
bedst
selv kan vurdere der er jo også din maskines specs der spiller lidt ind
her
prøv dig frem ;)

Mvh Lars

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 16:00

Sjovt at der slet ikke er nogen der kender det... Ville gerne have et par
resultater i f.eks. 3D mark 2001Se, men det kommer jeg jo så til at prøve
selv, selvom jeg helst var fri for at pille mit eksisterende kort ud, og
rode med drivere, med mere... Et Geforce4 ti 4200 yder jo rimelig godt under
DirectX 8, så jeg må indrømme at jeg ike forventer alverden, men kortet er
jo hamrende dyrt, så et eller andet må det jo kunne bruges til

Fra : Myt

Dato : 19-03-05 16:31

> [...]
> under DirectX 8, så jeg må indrømme at jeg ike forventer alverden, men
> kortet er jo hamrende dyrt, så et eller andet må det jo kunne bruges til

Uden at vide det, så tror jeg det er et kort mest baseret på 3D grafik,
Autocad, 3D max og andre.

Myt

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 16:46

DET vidst jeg jo godt allerede

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 19-03-05 18:03

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote in message
> DET vidst jeg jo godt allerede

På rent dansk, det er til at lukke op og skide i...

Masser af driver problemer. Har fx masser af render fejl i DirectX, næste
ingen spil er værd at se på.

Læs fx: http://www.princeton.edu/~mplough/3dlabs.html

Br,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 19:22

Tak, det var også hvad jeg frygtede... Så gider jeg ikke spilde tid på at
teste det, men forsøge at sælge det med det samme, da jeg ikke bruger 3D
programmer...

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 08:16

> På rent dansk, det er til at lukke op og skide i...
> Masser af driver problemer. Har fx masser af render fejl i DirectX, næste
> ingen spil er værd at se på.
> Læs fx: http://www.princeton.edu/~mplough/3dlabs.html

Men det er vel stadig et pisse godt kort til OpenGL og 3D studio Max ikke
sandt ???

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 21-03-05 10:16

> Men det er vel stadig et pisse godt kort til OpenGL og 3D studio Max ikke
> sandt ???

Var et godt kort. Et nyt "gamekort" er faktisk hurtigere.

Br,
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-05 19:01

Morten Bo Jensen wrote:
> [...]
>
> Er det overkill til almindelige dødelige eller er det outdated ???
>
> Hvor godt yder det i forhold til mit nuværende Geforce4 ti 4200 i DirectX

3D Labs har lavet prof kort til autocad osv i mange mange år. du skal
nok forvente at driverne er skrevet med dette for øje.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk