Danmark.... Vi må ikke have det sjovt!
Fra : FunnyBunny

Dato : 26-05-01 00:13

Jeg kan ikke se den helt store mening med at 30km/t scooter kun må kører
30km/t....

Fra de lande de kommer fra må de kører som de bliver lavet fra fabrikken,
altså 80km/t, og man må tilmed sidde to mennesker på en scooter, hvis den er
bygget til, og det er de fleste nye modeller.

Jeg forstår ikke lige dansk politik når vi snakker om love.

Det ville være det samme hvis man havde en fem personers bil, og loven
sagde: Der må kun sidde to mennesker i bilen!!

Hvis en scooter er bygget til at køre 80km/t, hvorfor så få den til at køre
langsommere??

Jeg tror ikke at flere uheld ville ske. Kig på statestikker fra Spanien!!
Ligger enda under vores uheldstal!

Det er som om at vi danskere ikke må have det sjovt!
Vi skal alle være voksne og modne og anstændige mennesker.

Jeg synes, at loven skal laves om.

80km/t til scootere der er bygget til det.
Man må køre to mennesker på scooter, hvis beregnet til det.

Da jeg godt kan se det dumme ved at køre to på en gammel puch der fræser med
80km/t derud af....

Kedeligt Danmark!!!

Fra : Michael Haahr

Dato : 26-05-01 09:38

> Hvis en scooter er bygget til at køre 80km/t, hvorfor så få den til at
køre
> langsommere??

Fordi at de unge mennesker først skal lære at håndtere de lave hastigheder,
og nogle unge mennesker skal bare hele tiden udfordrer skæbnen, og opfører
sig halsbrækkende ude i trafikken. Jeg ved godt at det ikke er alle unge
mennesker det kører åndsvagt, nogle mennesker kan sagten kører rigtig pænt,
og opfører sig helt normalt i trafikken, altså ikke noget med at køre 80 ind
igennem byen, eller sådan noget. Jeg hader virkelig alle der kører råddent i
trafikken. Jeg kan bare ikke klare, når der kommer sådan en knallert som
skal dreje til højre ved et lyskryds og da ikke gidder at holde i kø bagved
de øvrige trafikanter, næh nej, så tager man da lige turen op på fortorvet
og rundt i svinget, til STOR fare for de gående. Hmmm... okey.... jeg tror i
ved hvad jeg mener.... nogen kan godt finde ud af at køre på en knallert med
en hastighed på 80km/t de kan godt finde ud af at bedømme trafikken, og ikke
kører og overhale biler indenom når de kører 50km/t eller når der er rødt og
man bare lige skal hen om svinget! Jer mennesker har jeg overhovedet ikke
noget som helst imod, men de der tuner deres knallerter og overhovedet ikke
har en pind forstand på hvordan man kører! Dem har jeg bare ikke noget
tilbage for!

Fra : FunnyBunny

Dato : 26-05-01 15:44

Michael Haahr <michael-h@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9enpuh$17fl$1@news.cybercity.dk...
> [...]
ikke
> har en pind forstand på hvordan man kører! Dem har jeg bare ikke noget

Jeg vil give dig fuldstændig ret....

Jeg synes stadig at de må kører 80km/t.

MEN... Loven skal også sættes op så... Så hvis nogen der gør det som du
siger, og politiet ser det, skal de ikke bare have en skide bøde på 500kr..

Ha.. latterligt, dem betaler mor og far sikkert også.. Næ nej,, de skal tage
scooteren, tage kørekortet og en bøde på 5.000kr.!!

Det er svaret.... De unge køre dumt fordi de ved at de kan slippe billigt!!
Straffen skal op,, og det er op over alt!! Også vold osv..

Så er det iorden synes jeg!!

Jeg hader skam selv fartbøller, spritbilligster osv... Hårde straffe villle
gøre Danmark til et kanont land!!

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 27-05-01 22:02

Hej

Hørt !!!!!!!!!!

Fra : Peter Risager

Dato : 29-05-01 15:37

>osv... Hårde straffe villle
> gøre Danmark til et kanont land!!
Tror du helt ærligt selv på den?
Se på et land som vort store forbillede USA, hvor man generelt straffer
hårdt,
der sidder anslået 1% af befolkningen i fængsel (afaik), 2,5millioner
mennsker,
det ser ikke ud til at hjælpe særligt meget, vel??

>Ha.. latterligt, dem betaler mor og far sikkert også.. Næ nej,, de skal
tage
>scooteren, tage kørekortet og en bøde på 5.000kr.!!

Det er de færreste unge (under 18) der vælter i penge og sagtens har råd til
at
blive taget for at køre råddent, det er sgu noget fis, og jeg tror sgu helt
ærligt
også at det er de færreste forældre der betaler børnenes bøder.

--
mvh:
Peter

Fra : FunnyBunny

Dato : 29-05-01 17:06

Det er da din mening, men hvordan stopper man ellers fartbøller????

Hvis jeg vidste at min bil blev taget og fik en enorm stor bøde for at køre
totalt latterligt, så ville jeg sgu heller aldrig gøre det!!!

Fra : Mich@el H.

Dato : 29-05-01 19:15

> Det er da din mening, men hvordan stopper man ellers fartbøller????

1. Gang bøde på 500kr. 2. Gang bøde på 1500kr. 3. Gang samfundstjeneste
og/eller indragelse af køretøj, for f.eks. 1måned.

Fra : FunnyBunny

Dato : 29-05-01 19:26

Fra : Mich@el H.

Dato : 29-05-01 21:07

Ja, helt klart :)

Fra : John Hewalo

Dato : 01-06-01 13:35

On Tue, 29 May 2001 22:07:19 +0200, "Mich@el H."
<michael-h@email.dk> wrote:

>Ja, helt klart :)

Enig.

De straffe du foreslår er dog efter min opfattelse for milde.

Indrag kørekortet fra bøllerne, det har de respekt for.
Indfør nummerplader på 30 knallerter så de er nemmere at
identificere og giv pladerne en anden farve end hvid, så de kan
skelnes fra øverter.

John

Fra : PHK

Dato : 05-06-01 10:11

"John Hewalo" <john.hewalo@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Indrag kørekortet fra bøllerne, det har de respekt for.
> Indfør nummerplader på 30 knallerter så de er nemmere at
> identificere og giv pladerne en anden farve end hvid, så de kan
> skelnes fra øverter.

Og giv dem alle sammen større nummerplader så man kan aflæse dem uden at
skulle stå med næsen oppe under baglygten.

1. gang: 1 måneds kørselsforbud.
2. gang: Længere tids do.

--
_
|_|

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-06-01 14:42

Mich@el H. skrev i meddelelsen <9f0oq5$12ai$1@news.cybercity.dk>...

>1. Gang bøde på 500kr. 2. Gang bøde på 1500kr. 3. Gang samfundstjeneste
>og/eller indragelse af køretøj, for f.eks. 1måned.

SAMFUNDTJENESTE? ja uhh det er er folk sguda ligeglade med, det koster jo
ikke andet end tid..

--
Mvh Anders Houmark

Fra : Morten Olsson

Dato : 02-06-01 13:20

> SAMFUNDTJENESTE? ja uhh det er er folk sguda ligeglade med, det koster jo
> ikke andet end tid..

Hmmm - jeg ville nu hellere betale en bøde end arbejde gratis

Morten

Fra : John Hewalo

Dato : 02-06-01 13:30

On Sat, 2 Jun 2001 14:20:26 +0200, "Morten Olsson"
<dsl23906@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hmmm - jeg ville nu hellere betale en bøde end arbejde gratis

Tja, jeg ville nu hellere opføre mig ordentligt.

--
Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det.

Fra : B O M

Dato : 04-06-01 16:44

Peter Risager <peterrisager@hotmail.com> skrev i en

> [...]
> mennsker,
> det ser ikke ud til at hjælpe særligt meget, vel??

Hvem har sagt at fartbøller skal i fængsel? - de skal da selvfølgelig bare
fratages retten til at eje og/eller køre på andet end cykel (indtil de
beviser de heller ikke magter det).. Noget med "et samfund der ikke
accepterer at et mindretal udsætter resten for unødig fare hver dag.." -
lyder faktisk rimeligt når man lige tygger lidt på den...

B O M