Mærkater
Fra : Allan Hansen

Dato : 18-03-05 11:49

Vi skal have adskilt vores rensede flasker der anvendes til EAN fra de
øvrige flasker. Det nemmeste er jo at bruge de "autoriserede" mærkater med
Oxygenservice, men stor er jo ens forundring når et sådant klistermærke
sælges for mellem 20 og 48 Kr. Helt ærligt, man kan få lavet 1000 stk for
1200 Kr, men hvad skal jeg bruge de øvrige 950 til. Hvad har i andre gjort i
klubberne ?

Allan Hansen

Fra : ahp

Dato : 18-03-05 14:02

On Fri, 18 Mar 2005 11:48:39 +0100, "Allan Hansen"
<alhansenfjern@fjernrh.dk> wrote:

> [...]
>1200 Kr, men hvad skal jeg bruge de øvrige 950 til. Hvad har i andre gjort i

Du kunne sælge de resterende. Måske endda med fortjeneste. Du kender
jo allerede udsalgsprisen

De fleste, tror jeg, har ofret de 20-50 kr det har kostet i en butik.
Mærkaterne holder gerne en del år. For de fleste har det vist ikke
haft afgørende betydning for privatøkonomien. Måske en fadøl mindre
den efterfølgende weekend.........

Andre låner firmaets dymo-skriver og løser problemet som en lille
"skjult lønforhøjelse" (hvis klubben ellers kan akceptere en simpel
dymo tekst).

Andre igen opmærker slet ikke, hvilket nok er en den prismæssigt
billigste løsning på problemet. Men ikke alle vil akceptere den
løsning.

Der er vist endnu ikke nogen der er hoppet på løsningen med den nye
ventilstandard

DSF's mærkater havde det med at falde af ret hurtigt. Men måske er det
blevet bedre?

/ahp

Fra : Jan Birk

Dato : 18-03-05 18:59

> Mærkaterne holder gerne en del år.

Mine - som sad på flaskerne da jeg købte dem - holdte 5 dyk!!!

/Jan

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 18-03-05 15:57

Allan Hansen wrote:
> [...]
stk for
> 1200 Kr, men hvad skal jeg bruge de øvrige 950 til. Hvad har i andre

Du kan da købe nogle af dem vi har fået lavet i klubben, og som vi
sælger for rimelige priser. De var egentlig tænkt til klubmedlemmer,
men det gør da ikke noget at andre også går rundt og reklamerer for
Københavns Dykker Club

Mere seriøst, så holder mærkerne sjældent så længe pga. slid, så
der skal jo nogle stykker til. Man kunne jo også slå sig sammen nogle
klubber om at få lavet nogle klub-neutrale mærker.

Jens Olsen

Københavns Dykker Club, kbhdyk
når Nitrox bliver en livsstil

Fra : Alan Olsen

Dato : 22-03-05 08:17

Hej Allan

Samme overvejelse har jeg haft.
Hvis vi nu var 10 stk der gik sammen, så kunne vi få 100 hver til en rimelig
pris. Jeg ( Sportsdykkerklubben Delfinen) er ihvertfald med.

Mvh Alan

Fra : Allan Hansen

Dato : 22-03-05 17:24

"Alan Olsen" <al.olsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Samme overvejelse har jeg haft.
> Hvis vi nu var 10 stk der gik sammen, så kunne vi få 100 hver til en
rimelig
> pris. Jeg ( Sportsdykkerklubben Delfinen) er ihvertfald med.

Vi har godtnok travlt det næste stykke tid med ture, uddannelse og
elevdykninger o.a. men jeg vil prøve at få tegnet et logo ( med en havbasse
i køjen, har man skudt papegøjen ) finde den rette lim og få lavet et
udkast. Hvis mærkatet fyldte ½ eller en A4 side med grøn tekst på gul
baggrund. Øverst kunne der stå NITROX. Længere nede "Denne flaske er i
iltservice/oxygenservice. På siderne måneder i den ene og årstal i den
anden. Og et neutralt logo i midten og plads forneden til at skrive
klubnavn. Jeg vender tilbage med udkast og pris og så kan vi se hvormange
der vil være med.

Allan Hansen