Video in på Radeon X800XL
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-03-05 00:31

Hej
Jeg har et Club 3D Radeon X800XL, med video in og out.

Jeg har installeret nyeste catalyst driver (den store udgave) med
tilhørende WDM driver, og har ATI WDM Rage Theater Video stående i min
Device manager i Windows XP.

Jeg kan også åbne fx. virtualdub og vælge ATI driveren som video input,
men uanset hvad jeg gør, får jeg ikke noget billede frem på skærmen. Har
sat videoen til via en scart -> RCA adapter og videre ind gennem
grafikkortets adapter - Det virkede tidligere med mit geforce kort, dog
med en anden adapter self.

Hvad gør jeg? Det er pænt irriterende det her!

Fra : Jan B

Dato : 18-03-05 06:49

On Fri, 18 Mar 2005 00:30:40 +0100, Esben von Buchwald
<use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote:

> [...]
>sat videoen til via en scart -> RCA adapter og videre ind gennem
>grafikkortets adapter - Det virkede tidligere med mit geforce kort, dog

Om SCART adaptern är ny så kanske den är för RCA -> SCART CVBS In (pin
20,18)?
Du behöver en adapter SCART CVBS Out -> RCA (pin 19,17).
/Jan

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-03-05 13:49

> Om SCART adaptern är ny så kanske den är för RCA -> SCART CVBS In (pin
> 20,18)?
> Du behöver en adapter SCART CVBS Out -> RCA (pin 19,17).
> /Jan

SCART adapteren virker, som du kan se, har jeg tidligere grabbet video
via mit geforce kort

Fra : David T. Metz

Dato : 18-03-05 13:59

Esben von Buchwald wrote:

> SCART adapteren virker, som du kan se, har jeg tidligere grabbet video
> via mit geforce kort

Æh, du skrev da netop at du brugte en anden adapter?

David

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-03-05 15:33

> Æh, du skrev da netop at du brugte en anden adapter?
>
> David

Det eneste som er anderledes end før, da det virkede, er at jeg som sagt
bruger et ATI grafikkort i stedet for et nvidia, og at jeg sætter
signalet igennem det multistik som følger med grafikkortet.!

Fra : David T. Metz

Dato : 18-03-05 18:08

Esben von Buchwald wrote:

> Det eneste som er anderledes end før, da det virkede, er at jeg som sagt
> bruger et ATI grafikkort i stedet for et nvidia, og at jeg sætter
> signalet igennem det multistik som følger med grafikkortet.!

Godt så. Så er det jo nok ikke det. Derfor hører din post slet ikke til
her, så få sat en FUT næste gang du X-poster Og gør opmærksom på
X-posten, så vi andre ikke poster irrelevante indlæg.

David

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-03-05 01:47

> [...]
> her, så få sat en FUT næste gang du X-poster Og gør opmærksom på
> X-posten, så vi andre ikke poster irrelevante indlæg.

Well jeg håber jeg har lavet det rigtig med en "fut" i dette svar - er
ikke nogen haj til usenet, så beklager hvis jeg har gjort noget meget slemt!

Jeg vil nu stadig mene at min post hører til under grafikkort, for det
er jo tydeligvis et problem med driveren til kortet, ATI's multimedia
center brokker sig også og siger at driveren ikke er installeret, når
jeg kører en test... Selv om den ER installeret, og jeg har endda
forsøgt med 2 forskellige drivere!

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 18-03-05 13:57

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> SCART adapteren virker, som du kan se, har jeg tidligere grabbet video via
> mit geforce kort

Jeg har et lignende problem med mit X800XT PE. Jeg kører SCART (out) ->
S-video -> S-video-in, hvilket virkede perfekt med mit gamle GF5950U. Jeg
har prøvet alt, men indtil videre er det kun lykkedes mig at få et uskarpt
sort/hvid billede i ATI Multi Media Center. Prøv at hente ATI MMC og se, om
du ikke kan få billede på skærmen. Du skal bruge video-in programmet. Hvis
ikke det virker kan du også hente et gratis program hos Asus, som hedder
Asus DVDCR.
---
Mvh
Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-03-05 14:06

Esben von Buchwald skriver:

> Hvad gør jeg? Det er pænt irriterende det her!

Stopper med cross posting og fortsætter i videoredieringsgruppen.

Overvej om ikke din nye adaptor er forkert.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 18-03-05 19:45

> [...]
> med en anden adapter self.
>
> Hvad gør jeg? Det er pænt irriterende det her!

Ikke sikkert det er relevant for dig - men DirectX 9b har et problem med
PAL - så måske hvis du henter den patch der er til 9b løser det måske
problemet - mit TV-kort ville ikke vise en brik efter jeg havde installeret
9b - men kunne igen efter patchen

Mvh
Arne Rasmussen